PDA

Vis full versjon : Har dere mannen med på kontroll?

Isabell@
18-09-2002, 19:18
Jeg hadde ikke mannen min med på første kontroll og hadde ikke tenkt å ha han med neste gang heller. Hva med dere?

Mannen min synes det er litt ekkelt med GU ol., så han ville gjerne slippe hvis det var det som skulle gjøres. Er det GU hver gang?

Første UL var han ikke med, men han vurderer å bli med når jeg skal i uke 9. Og han blir definitivt med på vanlig UL...

Linemor
18-09-2002, 19:41
Jeg har ikke med meg samboeren min. Lege/jordmor besøk er veldig personlig. Jeg tror ikke jeg hadde klart og slappe av med han i nærheten. UL og fødsel er noe annet. Det er han med på så klart. Jeg tror heller ikke at han hadde hatt noe glede av å være med meg på legebesøk.

Forige gang jeg var gravid gikk vi på svangerskapskurs. Det var veldig fint for han. Da fikk han info og på kurset la de stor vekt på fars rolle. Han hadde nok mer utbytte av det.

Tinetoff
18-09-2002, 21:04
Jeg skal nok ha med T-mannen så sant det går. Dette er jo et fellesprosjekt, og jeg tror han gjerne vil vite alt om alt. Og så er det greit å ha med noen som kan huske hva som egentlig ble sagt og hvilke spørsmål som burde stilles når svangerskapsdemensen setter inn ... :gal:

Happy
18-09-2002, 23:17
Henning var med på alle kontrollene unntatt én da vi gikk svangre med Turbo. Dette er noe vi gjør sammen, selv om det er jeg som er gravid og bærer barnet i min kropp!

Denne gangen vet jeg ikke helt, det er så kort tid siden sist... men han har ytret ønske om å være med, så da får jeg prøve å få timer som passer ham også! Henning var med på første legebesøket på tirsdag.

Slik ønsker vi å gjøre det. Da er vi på en måte likeverdige, i alle fall i forhold til informasjon fra det offentlige.

Tidl. bruker
18-09-2002, 23:34
Jeg har ikke med meg Rambo-mannen på kontroll. Det er ikke veldig praktisk for oss, og heller ikke noe ønske hos noen av oss. Han var med på UL forrige gang, og skal det denne gangen også. Det hadde sikkert vært fint å ha ham med, kanskje han hadde fått ett enda sterkere forhold til graviditeten.

Qatrine
19-09-2002, 13:00
Forrige svangerskap var han med flere ganger. Men han kunne ikke ta fri jobben hver gang, så han var kanskje med på halvparten av kontrollene?

Han kommer nok til å være med en gang i blant denne gangen også, så sant tidspunktet passer:)

Cecilie
19-09-2002, 17:40
Jeg vil ha med mann min første gangen jeg skal på kontroll hos jordmor til mandag (23). Også må han være med på UL, for han må kjøre meg, det er 10 mil. Også har jeg ikke fått førerkort ennå...

Cecilie 7+6

cormatic
19-09-2002, 22:29
Første kontrollen var han ikke med, men han sier at han har lyst å være med på det meste, så neste kontroll skal han være med på... Mennene får ikke være der når det er GU, et vennepar av oss som har fødselen rett rundt hjørnet nå, var på alle kontrollene sammen, men han måtte gå ut når det var GU, men som jeg har forstått så er det kun første kontrollen det er GU??!!??

Hilsen Cormatic 7+4

Hang
20-09-2002, 12:18
Jeg ligger litt i grenseland mellom april og mai klubben så jeg svarer iltt her også jeg :)

GU er kun første gangen, etter på kjenner h*n bare utenpå magen og evt. hører på hjertelyden.

Jeg hadde ikke med gubben på noen konktroller forrige gang, kun på ultralyden + at vi var på svangerskapskurs sammen (1 dags), jeg er ikke noen grunn til å dra gubben ut av jobb for at jeg skal måles og veies. Han får jo rapport av meg etterpå.

Nøtteliten
20-09-2002, 12:36
vi har egentlig ikke snakket så mye om det ennå - jeg tror ikke han blir med på de vanlige undersøkelesene - han vil ikke på den første og det er faktisk helt greitt for meg - GU er jeg ikke så glad i at det gjør noe og jeg tror han ville ha hatt det ekstremt ukomfortabelt med å være der og det ville nok jeg også...men jeg vil gjerne ha han med på UL i uke 18 - tror det kan være flott for begge to, og vil han da være med på en vanlig undersøkelse etter det er han mer enn velkommen - men jeg vil ikke presse han til det - jobber heller med motivasjonen for å ha han på sykehuset...han har mer enn unormal skrekk for leger og sykehus og han vet at han burde være der og han vil ønske det, men sliter foreløpig litt med tanken på blod og gørr! Kommer seg vel litt etterhvert også det som graviditeten blir mer et faktum for han også - for min del er det MYE mer virkelig etter gårsdagens UL - og jeg er kvalm og har pupper på størrelse med månen - og de verker som vulkaner...litt letter å se at det faktisk skjer noe for oss jenter! Men praktisk er han i gang og tegner hvordan barnerommet skal bygges om og hva slags plass det blir der til seng, stol og søte små bilder...han er så søt så - ingen krav om undersøkelsefølge her med det første!

Nøtteliten

Nuta
20-09-2002, 12:47
Nei jeg tror ikke sanbo skal være med! Han var med på den første kontrollen med Sunniva.
Jef har heller ikke behov for og ha han med meg:)

amn
20-09-2002, 12:56
Ja mannen min er med...synes liksom det er mest riktig på en måte og jeg...det angår jo oss begge:p

Tidligere bruker
20-09-2002, 15:10
Mannen min er bare med på Ul og fødsel! Legekontrollene passer ikke pga jobben hans!

DL 6+5

Lea
20-09-2002, 16:55
Samboeren min var med meg på første legekontrollen.
Begge hadde lyst til det, og det passet for begge.

Vi hadde blitt enige om av han skulle være der hvis det ble innvendig UL, noe det ikke ble desverre.
Så når jeg skulle ha GU fikk han fart på seg ut, og det var vel greit for begge :)

Lea