Vis full versjon : Noen andre som går på blodfortynnende?
Hei
Jeg har blitt utredet for habituell spontanabort, og er blitt påvist lupus antikoagulanter, så jeg har gått på aspirin 75 mg. siden jeg fikk positiv graviditetstest. I forrige uke begynte jeg med daglige Fragminsprøyter. Disse setter jeg i låren, men lurer på om jeg skal gå over til å sette dem i magen.
Noen flere her? Og hva synes dere blir best - det står jo på bruksanvisningen at man kan bruke både magen og lårene.
10+0
Hei
Jeg er også utredet for habituell abort og har fått påvist antikardiolupiner i blodet (fare for blodpropp i morkake og navlesnor). Jeg bruker Albyl-E og Klexane (nesten det samme som Fragmin). Vi er flere her inne som har samme diagnose og for alle oss ser alt ut til å gå bra. Jeg er nå i 35 uke.
Sprøytene bør tas på samme sted. Jeg setter dem i magen (i sideflesket) på annenhver side. Jeg fikk vite at de anbefalte magen og at du bør holde deg til enten lår eller mage. Nå som magen er blitt veldig stram så har jeg tenkt på å gå over til lår de siste ukene. Mine doser ble øket fra 0,2 til 0,4 mg fra uke 30 og jeg må også ta sprøytene 6 uker etter fødsel. Hvis du søker etter Fragmin og Klexane så vil du få opp innleggs om er skrevet om dette tidligere.
Iallefall så har disse medisinene hjulpet meg til å (snart) endelig få en :baby: . Lykke til, dette går nok bra.
hilsen mon 34+4
Og jeg må ta Fragmin sprøyter hver dag. Kan ikke si at jeg liker de for de svir, men hva gjør man ikke for å få et lite barn til.
Jeg er utdannet hjelpepleier og der lærte vi at de sprøytene skal settes i underhudsfettet på magen, det samme stå i bruksanvisningen som følger med de sprøytene jeg får. Jeg bruker å sette de på annenhver side. Blir ikke så pent med alle blåmerkene, men men. Husk at hvis du skulle trenge hodepine tabletter el så må du bruke paracet.
Lykke til videre.....
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.