PDA

Vis full versjon : blodprøve av hcg hormonet.....

frublom
21-07-2003, 14:25
Hei dere

Er det noen som vet hva som er normalt å ha i verdi av hcg hormonet i en blodprøve når en er ca 7 uker på vei---

Har enelig etter veldig lang prøving klart å klaffe og har liksom bare ømme bryster som eneste symtom utenom positive gravitester.... Derfor har jeg tatt blodprøve for å se hvordan det ligger an...
Har vert gravid før og da var jeg veldig kvalmen ... men den har ikke dukket opp denne gangen så nå begynner jeg å bli bekymret...
Kvalmen er liksom et sikker tegn på at det går greit inni der... hvertfall så jeg har fått hørt....

Er det noen som har vert bortid lignende, håper på å få høre noen erfaringer.....

Vennlig hilsen frublom

neet
22-07-2003, 04:37
Det med kvalme og andre symptomer kan variere enormt fra kvinne til kvinne og fra svangerskap til svangerskap. Jeg har ikke vært kvalm en eneste gang til nå (er nå 22 uker) Leste en plass at det bare er ca 50% av alle svangerskap der kvalme er et problem. Jeg tror mange blir bekymret når de ikke opplever kvalme, for "alle andre" har jo det, men det er lett at det er de som har plagene som får oppmerksomheten, også glemmer man alle de som ikke plages i det hele tatt......

Flott at legene tar bekymringen din på alvor, og gir deg en hcg blodprøve for å roe deg ned! Vet ikke normalverdien for hcg i de ulike ukene, men du må huske på at det er normalt at den begynner å gå noe ned ca 8-10 uker ut i svangerskapet. Du får nok helt sikkert en tolkning med svaret når resultatet kommer. Det går nok bra skal du se.

Vi er jo faktisk kjempeheldige som ikke er plaget med den kvalmen!

Tina

frublom
22-07-2003, 12:14
Hei Tina T

Jeg takker for svaret ditt og ble litt roligere ja... det er som du sier... at en hører om alle som blir kvalmne og mindre om dem som ikke har så mye plager :) egentlig logisk!!!

Jeg får svaret i ettermiddag . Ja di jeg tar blodprøve hoss er mega utrolig snille og vennlige... Det er et skikkelig opplegg og de er alt hyggelie... Ønsker at alle kunne oppleve sine leger på samme måte ! Da en hører om flere som ikke er fornøyde !!

Klem Frublom!!!

Mammama
24-07-2003, 01:55
Jeg hadde Hcg på 103.000 uke 7+1 og 142.900 uke 7+5. En annen venninne lå på rundt 50.000 midt i uke 7 så dette varierer veldig. Forrige svangerskap hadde jeg ikke et symptom annet enn murring i magen som om mensen skulle komme hvert øyeblikk. Det ble et nydelig barn av det også :) Denne gangen var jeg kvalm til uke 7-8 og så gav det seg plutselig (alt for tidlig i følge boka...) men jeg er visst gravid fremdeles! Det eneste jeg tror er at så lenge du ikke har blødning eller veldig vondt i magen så får du regne med at du er gravid. Det er for slitsomt å gå rundt og hele tiden lure på om noe har skåret seg... Ømme bryster er i alle fall et godt tegn!

Lykke til fremover!