PDA

Vis full versjon : Rar bevegelse i magen

tulla
18-09-2002, 22:29
God kveld alle marsianer!

I går hadde jeg en del vondt i magen, det kom som hugg og litt svie, det har fortsatt litt i dag, Det er ikke kjempevondt at jeg viker meg, men det kjennes...

Grytidlig i morges våknet jeg og klarte ikke å sovne om. Lå med hånden på magen og var halvborte, og plutselig beveger seg høyre side av magen seg, som en bølgebevegelse. Det var som om noe derinne snudde seg. Har aldrig noensinne kjent noe lignende som jeg kan huske.

Hadde jeg vært lengre på vei så hadde jeg med en gang trodd det var fosterbevegelser, men nå er jeg jo ikke lenger en 14 uker på vei!! :???:

Har noen av dere vært med om lignende??

Atilla
19-09-2002, 11:20
Det høres akkurat ut som om babyen din snudde på seg, det er akkurat slik det oppleves!
Noen kan vel kjenne dette ganske tidlig, er det ikke så?

Tidl. bruker
19-09-2002, 13:42
Oj så moro hvis det var babyen som rørte på seg da....gleder meg til jeg kjenner noe....er vel ikke så lenge til. Er 15 uker på vei nå....:)

Beate
19-09-2002, 14:19
Er nok babyen, tror jeg også.:)

Jeg har òg litt smerter på den ene siden av magen, når den ene-øverste rører på seg.
Lurer på om det kan være fordi morkaka ligger foran, at det gjør vondt altså..?

eirunn
19-09-2002, 22:58
Jeg er også bare i uke 14 og kjenner liv, har gjort det i en hel uke nå. Har blitt helt sikker på at det er babyen som beveger seg! Vet at det er normalt og kjenne det tidligere andre gangen, men jeg ble ganske overasket, for det er jo veldig tidlig da:klapp:
Eirunn, og nurket 13+2 :baby: og MAria snart 2 år:stores:

LaLuna
20-09-2002, 13:07
Så gøy å kjenne fosteret så tidlig, da!
Jeg har ikke kjent noe ennå (er 16+1), men det kan vel skje når som helst...

indi
20-09-2002, 15:58
Jeg kjenner også at det beveger seg nede der. Har kjent det en uke ca.
Trodde først det ikke var mulig, men nå er jeg ikke i tvil lenger.

Jeg er også andregangs. Sikkert derfor vi kjenner det. Vi vet jo hva vi skal kjenne etter.

Koz "egget " 12+1

tulla
21-09-2002, 02:29
Morsomt å høre at dere tror det er barnet... Men jeg er førstegangsfødende, og skal jo ikke kjenne det så tidlig... Men det var en éngangsforeteelse tror jeg, og er fortsatt ikke overbevist at det var fosterbevegelser. Det var jo faktisk hele magen som beveget seg utenpå! Når jeg er sikker på hvordan det kjennes ut "på riktig" skal jeg si ifra om det er samme følelse :)

Synes det er en evighet til både legebesøk og ultralyd, så hvis barnet gir (fler) tegn fra seg så beroliger det meg veldig!

Takk for alle svar!

Tulla, som går inn i uke 15 i morgen (14+6?)