PDA

Vis full versjon : Hevelser i beina/føttene!

Sweet Candy
22-07-2003, 15:56
Har begynt å hovne opp i beina, spes. rundt anklene og føttene. Sliter litt med å få på meg sko nå. Noen som har et (eller fler) tips på hvordan jeg kan bli kvitt det?

Ceridal
22-07-2003, 16:02
Støttestrømper. Ha bena høyt. Kalde vannbad. Massage. Det hjelper hvertfall for meg;)

Andrea_mor
22-07-2003, 16:02
Sitte med beina høyt, støtte strømper!

Har ikke fler tips;)

:mervink:

16+6

Tuneland
22-07-2003, 16:15
Det som er nevnt fra før + masse vanndrikking!

Loop
22-07-2003, 16:54
Få deg støttestrømper før du pådrar deg åreknuter! De fås kjøpt i bandasjistforretninger eller sykepleieartikler. De må tas på om morgenen FØR du setter bena i gulvet. Du kan også heve fotenden på senga ved å plassere noen bøker under sengebeina. Vannet følger tyngdeloven og siver nedover, hold derfor beina høyt oppo når du kan. Jo fortere du setter igang tiltak, jo mindre får det utvikle seg. Lykke til

Alven
22-07-2003, 17:14
Som jeg kjenner meg igjen! Eller, dvs.. jeg kjenner IKKE igjen det som liksom skal være bena og føttene mine :uff:
Det er helt forferdelig rundt anklene, føttene og tom hele leggene er jo opphovnet.
Ikke skjønner jeg hvordan jeg skal få bena høyere enn hodet heller, for jeg orker ikke ligge på ryggen med bena i taket, liksom...
Smører med en krem som heter Revena da. Den skal også motvirke åreknuter ;)
Så har jeg en fotspray fra A. Vogel (helsekosten) som inneholder mynte, hestekastanje mm og skal virke avkjølende og oppfriskende.
Kalde fotbad lindrer hvertfall litt...

Har gode sandaler fra Scholl, så jeg ikke får helt verkende føtter når jeg går littegrann.

Men det er ikke noe morro- nå har jeg 5 dager igjen til termin da, og så er det jo varmen. Så jeg får bare slå meg til ro med at det sikkert blir bedre om ikke så veeeldig lenge :)

God bedring til deg!

knall max
22-07-2003, 23:15
:uff: :uff: Ja vet akkurat hvordan det er ..... Beina er stramme,hovne og vonde å gå på. Skoene er for trange:( Tror at jeg må kjøpe meg støttestrømper. Heldigvis er:bryn: flink til å massere beina mine(det er sååå deilig) Men må nok skjerpe meg med vanndrikkinga. Drikker altfor lite vann.

:birth: termin 26.09.03

Sweet Candy
24-07-2003, 19:35
Ringte jordmor ang. hevelsen i anklene/føttene, og dro til hun i dag på sjekk. Fikk beskjed om å spise mindre salt, pakke inn beina i et kaldt håndkle/ta avkjølenede vannbad til beina og sørge for å holde dem høyt når jeg skulle hvile. Skulle ikke bruke støttestrømper, da det blir for varmt nå. Ble også veid, og jeg hadde 2 kg mer på kroppen enn normalt, jordmor mente det var pga. vannet i kroppen. Ellers var alt bra!