Vis full versjon : Tok en test i dag jeg,men...
*spretten*
18-09-2002, 23:41
Kan jeg virkelig ikke stole på RFSU? På lørdag tok jeg en test,en engelsk test og den ble negativ. Trodde egentlig ikke jeg hadde hatt EL denne måneden men så har jeg vært så kvalm i det siste,spesielt om morningene så jeg slo meg ikke helt til ro med den negative testen. Men selvfølgelig kan den kvalmen være noe annet også da.
Men i dag da jeg var på apoteket bestemte jeg meg for å prøve en test til men de hadde bare RFSU så jeg tok den nå i sted etter jeg har drukket mye vann i dag.
Og der kom det opp en veldig svak strek men jeg kan se den. Streken er ikke så veldig sterk,lys rosa.
Kan jeg stole på den eller er den negativ?
Er på dag 31 også,og har gått på dobbel pergokur.
Noen her inne som har testet med RFSU?
Det sies jo at en strek er en strek, så jeg vil tro at du er gravid. Ta en clearblue på morgenurin hvis du vil forsikre deg, men jeg tror nok at jeg kan gratulere !! :) :)
Kom tilbake med full rapport da ! ;)
Klem fra Loppa & Lille Håp, 20+5.
sin test ja, men jeg fikk ikke fram annet enn den streken som skal komme fram. Jeg er gravid, men på begge de jeg tok fra Rfsu var testen negativ.
Jeg testet med Clearblue og der var den positiv.
En strek er en strek sier de:klapp: GRATULERER:klapp: :klapp:
10+0
Jeg tror jeg hadde testet med CB ... Vet ikke om RFSU er usikre , men CB har fått mye positive omtaler ...
Har aldri prøvd RFSU selv , men hørt om folk som RFSU sier at man ikke er gravid , mens CB sier man er gravid ...
*spretten*
20-09-2002, 01:11
Jeg tok en CB i dag jeg,men jeg så ikke på testen før det hadde gått 20 min ca og da er jo det for seint. Men det var en svak strek på den..Men jeg kan vel ikke stole på den..?
Noen som får en svak strek på CB etter det har gått 10 min? Trodde ikke det hendte med CB jeg..
Solstråle
20-09-2002, 16:40
Jeg hadde en kjempe svak strek på clear blue testen min første gang. Det vil bare si at du er ny gravid, etter en ukes tid vil den nok være sterkere. ( Jeg kunne nesten ikke se streken første gang, men det var en strek :) )
Du produserer et hormon i kroppen som gjør at den ekstra blå streken kommer fram. Er du ikke gravid så produseres ikke det hormonet som gjør at den blå streken blir synlig i det hele tatt. Etter 10 eller 20min. Tror du kan stole på CB testen, min vistes ikke før etter 10min og var svakt blå. Nå er jeg 27 uker på vei :D
Etter 20 minutter er IKKE ClearBlue til å stole på, og to streker kan like gjerne være et falsk positivt resultat!!
Jeg har fått slike falske positive tester flere ganger, og jeg har også sett at det har dukket opp en extra strek på CB'en hvis den har blitt liggende litt.
Det er en grunn til at det står på pakken at resultatet kun er gyldig i 10 minutter... Det er nemlig mulig å skimte en strek langt "bak" der selv om testen er negativ. Jeg har hørt det har blitt sagt at dersom den svaaake streken er grå, er den negativ. Er den derimot svært svakt BLÅ, er den positiv, men at det er tidlig ennå...
Vent noen dager og ta en ny test :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.