Vis full versjon : Baby med hull i hjertet???
En god venninne av meg fikk vite på UL at babyen hennes har et stort hull i hjertet:(
Noen der ute med kunnskap/erfaring med slike hjertefeil? Er så lei meg,vi som har termin omtrent samtidig og alt,så viser det seg at babyen hennes ikke er frisk..:leiseg:
Er dette mulig å behandle?Må babyen ha nytt hjerte eller syr de igjen hullet?? Hvor stor er sjansen for at det vil gå bra med babyen??
Hanne 20+2
Fetteren min ble født med 2 hull i hjertet. Han ble operert litt etter fødselen(husker ikke akkurat hvor mange mnd) og det har gått veldig bra. Han er nå 10 år og fungerer som de fleste andre barn på sin alder. Eneste er at han må ta det litt mer med ro og han må nok ta en ny operasjon når hjertet er fullvokst.
Kan gjerne undersøke mer hvis det er interesant. Send meg en PM.
Klem fra Loppa & Lille Håp, 20+5.
mange barn er født med hull i hjertet. Min ror ble det og min venninnes sønn ble det. På begge to vokste det igjen av seg selv det første året. Ytterligere en venninne fikk ei jente født med hull i hjertet for to år siden - hun må derimot opereres. Som oftest vokser barna det av seg :)
Dee og gutta, 31+4
:baby: :baby:
Husker ikke helt hvordan dette var men... Jeg har en venninne som er 24 år nå... Hun opererte hullet sitt i hjertet når hun var 10 år tror jeg... (vet ikke når de fant det ut men)
Hun er frisk som en fisk nå.. Har bare et stygt arr.. Har fått 2 velskapte friske jenter :) Tror det somregel går bra... Men å få sånnen beskjed må være helt jæ***.......
18+5
Tidligere bruker
19-09-2002, 11:10
Jeg er selv født med hull i hjertet. Dette er ikke noe jeg lider av til hverdags akkurat. Må inn til ultralyd hvert 5. år for å se om hullet har blitt større. Dette er arvelig i min familie. Tanta mi er den eneste som har måttet operert på grunn av hullet. Hun fikk satt inn en klaff.
Jordmora så ingenting på min baby så jeg håper h*n slipper det!
Amadala
Godt å se at mange av dere har gode erfaringer med dette!!!Jeg har hele tiden trodd at dette var noe som ikke var så lett å gjøre noe med,og at de fleste med sånne hjertefeil døde:(
Husker jeg så en dokumentar en gang,om en liten jente som måtte gjennom mange operasjoner(var innlagt nesten hele tiden),og tilslutt klarte ikke hjertet hennes mer,så hun døde når hun var ca 6 år el noe...Mener å huske at hun hadde hull i hjertet??
Nei,dette var godt å høre,det er altså håp da!!!
Takker for mange svar!!
Klem Hanne 20+3
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.