Vis full versjon : Et klassisk, internasjonalt guttenavn...
Nå er det ganske tidlig i løypa enda, men kjenner jeg Mannen og meg selv rett, så er det på høy tid å begynne navnediskusjonen om vi skal ha noen som helst mulighet til å bli enige innen småtten kommer!
Storesøster heter Hannah. Klassisk, internasjonalt (det må f.eks. lyde bra på tysk, vi har forbindelser der). Vi vet ikke kjønnet på nestemann, men jentenavn er ikke så problematisk. Guttenavn, derimot!!! :???: Klin umulig å bli enige.
Ønsker meg hjelp til å finne guttenavn som kan passe til Hannah. Ett eneste navn har vi greit å bli enige om: David. Men det hadde vært ok å ha flere på lista, for vi er ikke 100% overbeviste. Det er bare det at det er det absolutt eneste navnet vi har greid å bli enige om...
Ikke Aleksander, Andreas, Kristian. Ikke altfor vanlige.
Noen forslag som kan overbevise Mannen? (For jeg har gitt opp... :uff: )
Det første som datt ned i hodet på meg var Jakob... Jeg syne det passer fint sammen med Hannah (som forresten er nydelig!) og så liker jeg Jakob veldig godt :)
Sebastian er et navn som er fint på alle språk. Syns Tobias og Theodor også er fine både på engelsk og tysk.
Ellers er jeg enig i at Jakob passer fint sammen med Hannah. Johannes også kanskje?
Lykke til med navnediskusjonen :)
Ferdinand!!!:klapp:
Det heter sønnen min. Brukes i de fleste europeiske land. Også er det heller ikke *for* vanlig.:)
Jakob er også et veldig fint navn, men det er da også veldig mye brukt for tiden.
Divine
Hva med Thomas?
Adrian?
Luis?
Jacob?
:klapp:
Jeg kan anbefale Adrian. Det heter sønnen vår. :)
Sunniva T-25
Stinemor78
19-09-2002, 18:19
Hva med:
Daniel
Kristoffer
Patrick
Michael
Erik
Benjamin
ellers så syns jeg Jackob er kjempefint:klapp:
:findag:
Mamarazzi
19-09-2002, 18:55
Hei du!!
Hva Med:
Oliver
Andrè
Martin
Tony
Anders
Luis
Marcus
Kevin
(favoritter: Oliver og Martin)
Alle disse navnene går bra tysk og engelsk:p :
Mamarazzi:bryn:
Tidl. bruker
20-09-2002, 00:25
.
Hva med Derrick?
Peter
Stefan (herlig navn - kjenner en seksåring-Stefan jeg)
Sebastian
Otto
Dårlig på forslag jeg.
Måtte bare være grei i dag! :D
Lukas
David
Adam
Rafael
Simon
alle bibelnavn er i grunnen ganske international...
Markus
Julius
Emil
Nicholas
Carl
Jon
hva med
Mathias,Simon eller Julian?:klapp: :baby:
Emil er et navn som er lett og enkelt å forstå for et hvert land. Og så er det fint i tillegg. Synes nå jeg da.:p
Ellers er jeg litt i tvil om Stefan, men vil tro at det er litt å forstå i Tyskland.:uff:
Er spent på hva dere velger. Holder du oss orientert.:???:
Maja-mor
24-09-2002, 11:45
Hei!
Vi har hele tiden sagt at, om vi får ei jente så skal hun hete Hannah :hjerter:
....Men, på UL så kunne det se ut som om det blir en gutt:klapp:
Vi hadde jo jentenavnet "klart", men å finne et guttenavn var det verre med....:bonk:
Etterhvert så har vi kommet frem til Isak:hjerter: og mener det blir en fin kombinasjon til Hannah senere eventuellt...;)
-Ellers holder jeg også en knapp på Jacob!:)
Lykke til med navnevalg da!
Klem Maja-mor og :baby: Lillegull (33+1)
:birth: 13/11-02
Hva med Ulrik?
Hilsen Toril
Tidl. bruker
03-10-2002, 03:40
.............
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.