PDA

Vis full versjon : tips mot halsbrann

Iset
23-07-2003, 16:05
jeg holder på å dø snart, har halsbrann fra morgen til kveld. har prøvd å drikke vaniljesaus, det hjalp faktisk. og noen sugetabletter som jeg fikk av ei venninne (noe apotekgreier), men de hjelper ikke alltid.
vet at jeg ikke kan drikke light brus, da kommer halsbrannen for hver slurk jeg tar. også agurk, som jeg er så glad i:(
noen tips?

klem Iset 22+5

mamsen27
23-07-2003, 16:08
Fant noen som hjalp meg.Og det er så fantastisk for ingenting annet har hjulpet meg.
På helsekostbutikk får du ta i noen som heter Antacid Plus.
Prøv dem og se om ikke de virker

Ing
23-07-2003, 16:09
Melk, ikke ligge....vel det skal hjelpe, men ikke så mye,syns jeg.
Det eneste som hjelper meg er Gaviscon tyggetabletter (apotek).

Men de hjelper bare helt til du spiser eller drikker noe neste gang.

Men de er greie når man legger seg på kvelden.

Isj, det er skikkelig vondt.:uff:

Iset
23-07-2003, 16:12
Opprinnelig melding fra mamsen27
Fant noen som hjalp meg.Og det er så fantastisk for ingenting annet har hjulpet meg.
På helsekostbutikk får du ta i noen som heter Antacid Plus.
Prøv dem og se om ikke de virker
hmmm jobber i helsekost, men har ikke hørt om de. skal prøve å få de inn, må se om grossisten vår ha de. HÅPER DET:) takk for tipset.

klem Iset 22+5

Rubine
23-07-2003, 17:00
Hver kveld har jeg en stooor porsjon jordbær med MASSE fløte på...:nam: :nam: :nam: Og fløten holder halsbrannen unna hele natten! Nå når jordbærsesongen nærmer seg slutten, skal jeg gå over til bringebær og blåbær med fløte. Sunt med alle bærene, litt fetende med fløten....:p Kan selvfølgelig også drikke fløten ren, bærene er bare en bonus ;)

Iset
23-07-2003, 17:02
jeg syntes det hjalp med vaniljesaus jeg:) hadde ikke halsbrann den natten jeg spiste jordbær med vaniljesaus. og jeg elsker jo den sausen:) har ikke lagt på meg mer enn 3 kg til nå, så jeg kan vel unne meg litt vaniljesaus? ;)

litenida
23-07-2003, 17:03
Har hørt flere som tygger Love Hearts , som i de godteridropsene man kjøper i ruller...

Tuneland
23-07-2003, 17:04
Spis mandler og skyll de ned med melk!:D

Og selvfølgelig unngå sterk mat!

Sitt mere enn du ligger når du sover - stable deg opp med masse puter.

Ellers er det jo tabletter/flytende av forskjellig sort, Titralac, Link, Galviscon osv.

caja
23-07-2003, 17:31
Tygger Titralac som en gal jeg...... Det hjelper litt hvertfall.....

Iset
23-07-2003, 19:05
tusen takk jenter:D alt skal prøves!

klem Iset 22+5

juliet
23-07-2003, 21:31
frutin tyggetabletter fra helsekost butikker!!!!

Tiili
23-07-2003, 22:47
Vanilje Is skal vist hjelpe :D

Loop
23-07-2003, 23:09
Forrige svangerskap drakk jeg myyyyye milkshake fra Mc Donalds, det hjalp helt utrolig bra, men jeg la også på meg 30 kg.....
Nå spiser jeg små måltider, er forsiktig med fet mat. Det gir mindre magesyre, tyr til melk, når det allikevel blir plagsomt. Link og andre syrenøytraliserende tabletter brekker jeg meg av.

nuska
24-07-2003, 16:07
Hei

Sliter med halsbrann jeg også. Var på apoteket og skulle kjøpe Titralac, fikk da beskjed om at det skulle ikke gravide bruke. Hun leste på boksen og det stod visst der. Derimot anbefalte hun meg Gaviscon, det smaker pyton, men det hjelper om kvelden når jeg legger meg.

Ellers så hjelper også Love Hearts, dessuten smaker de kjempegodt :) nam,nam.