PDA

Vis full versjon : Hei og hopp - oppdatering fra Mo & Nurket

Mo & Nurket
19-09-2002, 12:22
Har ikke vært noe særlig aktiv den siste tiden, bare vært og lest litt innimellom, men jobben har tatt all tid den siste perioden.

Alt for slitsomt og alt for tøft - det merker jeg nå. Tror liksom jeg kan holde på som før på jobb med lange ettermiddager og helgejobbing, det går ikke! Nå ser ting ut til å roe seg litt over helgen og jeg skal ha 25% sykemelding fremover. Har fått bekkenløsning. Etter mye jobbing foran pc har jeg blitt veldig mye verre den siste uken. Har vondt nesten hele tiden :leiseg:. Men jeg kan jo bare takke meg selv som ikke tar hensyn til kroppen min:bonk: . Nå skal jeg begynne med bassengtrening to dager i uken, så jeg håper det hjelper!! (Noen andre som har erfaring med det??)

Bortsett fra det så har jeg og Nurket det veldig bra. Nurkets favorittsparkested for tiden er blæra - hah!, der får jeg igjen for å være så tøff i kjeften, når du nevnte det Melankolibri :p . Utrolig merkelig og litt sånn småekkelt. Tror jeg må på do hele tiden, men så må jeg jo ikke det (hi-hi).

Bekkenløsning og London tur = god knall??? :klapp: :klapp:
Siden jeg ikke klarte å overtale legen min til å si at det var greit å reise til syden, så endte min kjære og jeg opp med en London tur i stedet i midten av oktober. Har aldri vært i London før så det blir nok spennende, håper bare jeg får oppleve mer enn hotellrommet.... At jeg kommer meg ut altså og ikke blir for plaget med bekkenet! Hm...den kunne jo lett misforstås!!

Forresten så var jeg på chat her en dag, det var Ramgad som inviterte!! Kan absolutt anbefales, har ikke chattet på mange år og det var kjempegøy og koselig!!

Hvordan er ståa med dere andre??

:vink: Klem fra Mo & Nurket (25 + 0):vink:

gullku
19-09-2002, 12:39
Håper du blir i bedre form med litt mindre jobbing! :)
London og bekkenløsning - løsningen er mye taxi... Da kommer du deg rundt om kring, uten å bli alt for sliten! :D
Jeg hadde en tur dit for et par år siden, med to brukne ribben. Det var heller ikke et ideelt utgangspunkt for London-tur... men taxi (samt en god del paracet...) gjorde susen, fikk sett meg litt om og shoppet litt :fest:

Selv sitter jeg hjemme og venter på at klokka skal passere 10, så jeg kan reise til legen. Er utslitt, trenger en pause - og da må jeg ha sykemelding noen dager. :sover: :sover:
Nesten umulig å få time - satt der oppe i over en halv time i går, med kølapp i hånda, gikk til slutt uten å ha fått time. ("jammen du har jo en time i oktober!!?!) :grrr:
Møtte opp i dag 07.20, måtte stå UTE (det er kaldt så tidlig!!!) i 30 minutter før noen kom og låste opp døra (jeg var IKKE alene - vi var vel en 8-10 i kø... ). Ti over åtte gikk jeg ut derfra - hadde endelig fått time!!! Men den er ikke før 10.30, så da var det bare å reise hjem igjen...:uff:

Men nå er det snart på tide å dra - takk og pris for at sambo :hjerter: fikk opp PC'en her hjemme i går! Da går tiden så mye fortere!

Loppa
19-09-2002, 14:48
Heisann Mo !! :mervink:

Godt at du skal begynne å roe ned tempoet litt. Viktig å tenke på lille nurket ditt vet du. ;)

Koselig med London-tur da. Du får gjøre som gullku sier og kjøre mye taxi. Da skal du nok klare å komme deg mellom butikkene så du får shoppet! ;) ;)

Klem fra Loppa & Lille Håp, 20+6.

Sala
19-09-2002, 19:05
Jeg sliter også utrolig mye på jobb for tida, midt i verste budsjettarbeidet... Lurer også på å få meg noen prosent sykemelding snart, hvis ikke ting roer seg litt! Må tenke på oss selv nå!! :)

Leit å høre at du har fått vonde bekkenløsningssymptomer. :( Jeg hadde faktisk min første bassengtreningstime i dag. Slapp alle dokumenter og forlot kontoret!! :cool: 45 min med fysioterapeut, deilig varmt vann... Det var skikkelig godt å få beveget seg, men ganske hardt! Er rimelig knekt i ryggen akkurat nå :eek:, men det sa terapeuten at var vanlig å bli de første gangene. Et par av de andre jentene skrøt hemningsløst, og sa bassengtreningen hadde gitt dem et nytt liv! Vel, mitt ambisjonsnivå er noe lavere, men så lenge jeg kan fungere relativt greit uten for mye smerter skal jeg være storfornøyd! :klapp: Jeg kommer hvertfall til å fortsette, sannsynligvis 1-2 ganger i uka.

Hørtes deilig ut med en London-tur, heldiggris!! ;) Hvis du er bekymret for bekkenet, så hadde jeg forsøkt å få tak i et bekkenbelte. Velegnet for lengre shoppingturer! Jeg klarer meg ikke uten nå, snurper sammen ledda så jeg holder meg på bena mye lenger enn før! Fås hos bandasjist (eller hva det nå heter).

Sala 23+2 :findag:

Mo & Nurket
19-09-2002, 19:20
Jeg må si jeg gleder meg til å få litt roligere dager. Er dødssliten nå, og håper å bli ferdig på jobb i løpet av en time ihvertfall!!

Det med sånn belte skal jeg jammen skaffe meg, god ide!! Har hørt om det før men glemt det helt! Gleder meg veldig til London tur, spesielt siden jeg aldri har vært der før! Og ikke minst få noen koselige og romantiske dager med min kjære
:elsker2: . Taxi og mange cafebesøk innimellom all gåinga, så går vel dette bra!

Det derre legeopplegget ditt Gullku hørtes jo noe merkelig ut. Så slitsomt at det skal være sånn. Jeg bare ringte legen min så skrev hun sykemelding til meg og skulle sende det i posten til jobben min. Håper alt gikk bra med timen du endelig fikk ihvertfall!

Sala, synes å huske at vi bor i nærheten av hverandre. Lurte derfor på om du går på trening på Sofienbergsenteret hos hun Britt Kongrud?? Jeg skal nemlig dit på mandag, hørte at det var trening i dag også men hadde ikke tid. I så fall hvordan fungerer det her? Når skal en møte opp? Hva skal en ha med (selvfølgelig badedrakt etc etc), men er det noe annet? Glemte å spørre om alt dette da jeg snakket med henne.

Høres jo veldig bra ut, ut i fra det du sier, så jeg håper det hjelper. Tror mitt ambisjonsnivå er som ditt. Tror ikke helt på mirakler!!

Klem fra Mo & Nurket

Sala
20-09-2002, 15:36
Ja, vi bor jo i samme strøket! :) Jeg går på bassengtrening på Villmarkshuset, i regi av Fagerborg fysikalske institutt. Er egentlig et dykkerbasseng.

Jeg tok kun med badedrakt og håndkle! Neste gang skal jeg huske noe å ha det våte badetøyet i etterpå... :D Synes opplegget var bra! Først en del øvelser, ikke svømming. Så brukte vi noen flytepapillotter og nakkekraver, fløt rundt omkring og gjorde bevegelser med rygg og bekken som jeg bare kan glemme å gjøre på landjorda! Er et festlig syn da, en gjeng med flytende kjempemager, hehe... Tipper dykkergutta flirer litt av det hele... Synes det var litt vanskelig å holde balansen på en del av øvelsene, jeg, men det kommer vel etterhvert! :p

Håper du blir like fornøyd! Spennende å høre hvordan opplegget er der du skal gå.

Sala 23+3

Margreth
21-09-2002, 19:12
Hei Mo & Nurket.

Sikkert veeeldig lurt å ta det litt mer med ro, ja!!! :) Dette sier jeg jo til alle....:cool: Det er sikkert lurt med svømmetrening ...det er jo uansett en veldig fin treningsform der man bruker hele kroppen. Jeg må bli litt flinkere til å mosjonere!!! Men laaange turer er ikke noe for meg nå...da får jeg vondt!

Flott at alt står bra til med Nurket! Og at den sparker..om enn ikke på det mest behagelige stedet. Jeg har opplevd litt av den type spark jeg også...Men det er mange spark andre steder også!

Bekkenløsning og London...Det blir nok som andre sier her det - mye taxi! London er en kjempefin by. Jeg har vært der en gang, men det er lenge siden. Jeg var 19 år og hadde det utrolig morsomt!

Lykke til videre da!

Klem fra (24+2)

Mo & Nurket
23-09-2002, 15:41
Håper det går bra med deg også nå som du har litt mer sykemelding. Jeg sitter her og tenker mest på at jeg faktisk skal gå om en halvtime, og da er jeg ferdig på jobb for i dag. He-he helt merkelig. Har aldri vært sykemeldt før, og har vel kanskje hatt en sykedag men det er i så fall veldig lenge siden.

Kanskje du skulle begynne med noe lignende trening dersom du er dårlig i ryggen du og?! Jeg er veldig spent på hvordan treningen er i dag. Tror jeg må ut og kjøpe ny badredrakt, den er veldig stram den jeg har ;) . Men det får bli til neste trening.

Lykke til du og!!

Klem fra Mo & Nurket (25 + 4)

Marielle
23-09-2002, 19:41
Heisann! Det er nok veldig lurt av deg å få 25% sykemelding - det hjelper nok en del. Jeg har vært 30% sykemeldt i to uker (har aldri vært sykemeldt før, så to uker var det jeg gikk med på i første omgang.) Det har gitt meg tid til å gå på bassengtrening to ganger i uka, sånn som deg. I tillegg har jeg hatt en dag hjemme i de to ukene. Det har vært utrolig godt å kunne sove lengre om morgenen, og kunne bruke dagen til å gjøre alle slike ting jeg ikke har overskudd til å gjøre etter jobb ellers i uka. Og så har jeg fått litt tid til denne "rugingen" alle snakker om. Skal til legene igjen neste uke, så jeg tror jeg vil gå med på å forlenge sykemeldingen, selv om jeg har dårlig samvittighet for det.

Du kan få en super ferie i London selv med bekkenplager. Vi har akkurat kommet hjem fra en uke i Italia (Milano, Gardasjøen, Verona og Venezia), og det gikk over all forventning. Jeg trodde jeg ville få vondt av å traske rundt slik man jo alltid gjør på ferie. Men det gjorde faktisk bare godt for bekkenet mitt å gå en del (+ at vi hadde god tid til massasje både morgen og kveld). Gode og flate sko er nok smart å pakke ned. T-banen er jo ellers en praktisk og lett måte å forflytte seg på i London. London er herlig - så du kan bare glede deg. God tur!

Marielle og Lykkeliten 23+4