PDA

Vis full versjon : Au, Au!!!!!

Pringe
25-07-2003, 16:55
Hei dere!

Jeg holder på å gå på veggen!!! Er 14+5 i dag og var i grunn lykkelig over at kvalmetiden min var over, men har nå vært oppblåst og hatt forstoppelse i snart to døgn. Det arter seg på følgende måte: ( beklager eventuelle detaljer...)

Har skikkelig mageknip og magen er hard som en ball. har ikke klart å gjøre annet enn å tisse de siste dagene :leiseg: Magen vrenger seg liksom, i tillegg til dette er det stikking og strekking som foregår og jeg syns jeg ser magen vokser!!! Har ikke klart å sove de to siste nettene..ligger bare å vrir meg av luftsmerter.

Har nå prøvd melkesyretabletter ( Idoform) som ikke hjalp, la innpå svisker og farris i går etter å ha gått en tur som jeg håpet skulle få i gang systemet! Endte med oppkast!!! :grrr:

Leste så om aprikoser, prøvde det ( haha, nå har jeg visst prøvd alt!) men har nå gitt sviskene et nytt forsøk i dag for jeg vil gjerne ha ting ut! Mye av smertene er bare luft ( tror jeg) så jeg trenger tips om hvordan jeg skal få til å fise skikkelig :(

Og ikke minst for dere som får sviskene til å sette fart på sakene: Hvor mye spiser dere???

Hilsen fra :???:

cat71
25-07-2003, 17:43
Hei Pringe! Jeg får kolikksmerter (luft i magen) veldig fort når jeg spiser div. mat pga. litt treg fordøyelse, og jeg fikk vondt i magen allerede mens vi PRØVDE å bli gravid. Morsomt? NOT! :( Ikke morsomt å bli stressa over vondt i magen når man er gravid, da får man jo bare mer vondt! Da oppdaget jeg MINIFOM tabletter. Disse bryter ned gassboblene i magen (de store som sprenger på og gjør vondt overalt!!!) og jeg tror det gjør det lettere å få gassen ut på naturlig vis også! Genial greie. Kjøpes på apoteket, ikke farlig for oss gravide, smaker ingenting og er små/svelges lett ned!!! ;) Så over til treg mage. Av egen erfaring vet jeg at kli er toppen, klikjeks kan anbefales (med godt pålegg) eller kruskakli på yoghurt - hjelper masse. Men, gravide har sær matlyst, så da må vi av og til ty til sleipe triks. Min jordmor sa: Sviskesaft! Kjøpes på helsekost-forretning og taes som en lite "shots" morgen og/eller kveld - eller etter behov. Jeg tar nå annenhver dag. Svisker orker jeg ikke å tygge i meg, ikke favorittmaten min + inneholder mye sukker. Saften gjør nytten, tro meg! :) :) :) Et annet alternativ - litt mer "legemiddelaktig" er laktulose, søtt kliss som gjør underverker for forstoppelse, men som kan gi litt gasstrøbbel mens det virker. Hvis man bruker det sammen med MINIFOM, så går det helt greit! Nå tar jeg en spiseskje laktulose av og til (f.eks. på reise og sånn), men ellers shotser jeg sviskesaft annenhver dag og er rimelig fornøyd med farten på ting! ;) Lykke til, Pringe :stakar: - fra Catrine og sparketassen (25+4)

Pringe
25-07-2003, 19:03
Ja, jeg må innrømme at disse sviskene ikke akkurat er innbydende...

Litt bedre til mote nå, har stulla og stella litt her i heimen og det hjalp faktisk litt også! bevegelse er nok også et triks!

Klem P