Vis full versjon : Såre bryster
Er det noen som kan anbefale hva man bør smøre på brystene når de begynner å sprekke og gjøre vondt i forb. med ammingen? Bør man ha det med seg til føden eller?
Takk for svar.
38+1
solstrålen
26-07-2003, 17:14
Purelan har jeg fått anbefalt. Den har jeg kjøpt på apoteket og pakket i bagen..
Jeg ble anbefalt Unguentum (mulig litt feilstavet :uff: ) da jeg fikk lillegutt og syntes den hjalp. Det var en JM som anbefalte den. Blir nok til at jeg prøver den denne gangen også.
I dag: 28+2
Albueskjell er tingen!! :D
Plukk dem på stranden og kok dem.
Ellers er det mulig å få kjøpt dem på apoteket.
:mervink: Cicci som sverger til albueskjell
Tidl. bruker
26-07-2003, 18:02
Pure Lan har blitt anbefalt, og den har jeg kjøpt. Skal ikke vaskes av før neste amming. Har ikke erfaring med den ennå. Ved de forrige to ammeperiodene,ble jeg sår og brukte Unguentum Merck, uten at jeg tror den hjelp noe særlig.
Jeg tok støyten i forkant og skrubbet brystvortene med håndkle daglig i de siste månedene. Det var ikke spesielt godt, men gikk bedre og bedre. Jeg fikk ingen problemer med ammingen, tror jeg var ferdig herdet.
Elisabet
26-07-2003, 19:32
Ikke sikkert du blir så heller. Det aller beste er å klemme ut noen dråper melk og lufttørke. Ta så ullinnlegg på utsiden når det har tørket 5-10 minutter. Skulle du trenge noe annet som salver o.l. ville jeg tro at du fikk det på sykehuset. Det kunne i alle fall jeg få om jeg trengte noe. Albueskjell fikk jeg også på sykehuset, men trengte ikke å bruke dem. :) Har ikke noe tro på herding på forhånd. Det kan i noen tilfeller gjøre vondt verre om du gjør det rett før fødselen. Det aller viktigste er at du og babyen lærer riktig sugeteknikk, da skal det ikke bli såre bryster. ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.