PDA

Vis full versjon : noen som har hatt urinveisinfeksjoner her?

Iset
26-07-2003, 21:06
hvordan artet det seg? detaljer takk:)

Iset 23+1

Athiqa
26-07-2003, 21:08
ehh....ja, det har jeg hatt en del av, men ikke nå i svangerskapet.
Mine urinveisinfeksjoner har utartet seg litt forskjellig. Noen ganger har jeg tisset litt blod, mens andre ganger bare urin. Det svir når man tisser og man får ikke tømt blæren skikkelig....

Uffameg...håper du ikke har det...ekke noe moro å ha:(

Iset
26-07-2003, 21:15
jeg har ikke vondt i det hele tatt, men tisser omtrent hvert 5 minutt, og det kommer bare noen dråper ut hver gang. i tillegg får jeg litt vondt i blæren når jeg går, hvis jeg bare må LITT på do, akkurat som når man ikke har vært på do på lenge og må tisse SKIKKELIG, sånn blære-vondt.
men ingen smerte altså. men jeg fikk som svar på barnimagen da jeg skrev dette, at det kunne være UVI.....
skal begynne på tranebærkapsler og C vitaminer til uken nå.

klem Iset 23+1

Tidl. bruker
26-07-2003, 21:47
Jeg har hatt UVI flere ganger og da har det alltid svidd skikkelig. Det høres kanskje mer ut som svangerskapsplage det du har. Jeg har slitt sånn hele svangerskapet omtrent men alltid hatt negativ u-stix.

Athiqa
26-07-2003, 22:03
Det har alltid svidd skikkelig her også...
Tror igrunn ikke du har UVI Iset...:) Det pleier nemlig å være skikkelig vondt å ha... og man er som regel ikke i tvil om at man har det. Men tranebærkapsler og C-vitaminer skader jo uansett ikke
:)

Tidl. bruker
26-07-2003, 22:08
jeg hadde urinveisinnfeksjon i påsken jeg.. og jeg hadde ikke peilig på at jeg hadde det... merket absolutt ingenting.. fikk bare en resept av legen min i posten hvor det stor jeg hadde det.. hmm..
har hatt blære kattar noen ganger.. og DET merket jeg.. er ikke det det samme eller??

grro
26-07-2003, 23:45
Man kan ha UVI uten å merke det, jeg har hatt det opptil flere ganger både som barn og voksen, en gang hadde jeg fått tilløp til nyrebekkenbetennelse (noe man kan få ved ubehandlet UVI)og hadde ikke andre symptomer enn høy feber og svimmelhetsanfall. Jeg har hatt en UVI nå i svangerskapet og blitt behandlet med antibiotika for den. Den var også helt symptomfri, visste ikke jeg hadde det før legen min ringte til meg :)

neet
26-07-2003, 23:58
man kan godt ha UVI uten at det gjør allverdens vondt. Jeg ville ha fått levert inn en urinprøve bare sånn for sikkerhets skyld. Mange legekontor og også legevakter undersøker slike urinprøver uten at du trenger å snakke med lege. Du kan forresten kikke litt på urinen din selv også. Dersom den blir mørkere og gjerne også lukter litt vondt, bør du absolutt komme deg til lege. UVI'er kan lett bli til nyrebekkenbetennelser, særlig under graviditeten, og det er ikke å spøke med!

Men på den andre siden kan det jo godt være lille bebisen som danser tango på blæra di også..... :D

Tina

neet
26-07-2003, 23:59
Opprinnelig melding fra 1gangs-mor
jeg hadde urinveisinnfeksjon i påsken jeg.. og jeg hadde ikke peilig på at jeg hadde det... merket absolutt ingenting.. fikk bare en resept av legen min i posten hvor det stor jeg hadde det.. hmm..
har hatt blære kattar noen ganger.. og DET merket jeg.. er ikke det det samme eller??

blærekatarr er en type UVI, ja

Sweet Candy
27-07-2003, 00:33
Hadde det sist gang jeg var gravid, merket det faktisk ikke i det hele tatt! I løpet av denne graviditeten har jeg ikke hatt noe tegn til det.

Iset
27-07-2003, 00:43
tusen takk for svar alle sammen:) jeg tror også det er babyen som "danser tango" på blæra mi hehe, merker det skikkelig når h*n sparker, da må jeg LØPE som et uvær på toalettet.
men siden en på barnimagen.com sa det kunne være det så ble jeg litt usikker.
men legen har ikke sagt noe, jeg var jo der for et par uker siden. kan jo spørre jordmor neste gang, om hun kan se noe utifra urinprøven kanskje?

klem Iset

Ung Frue
27-07-2003, 01:26
Opprinnelig melding fra Tina_T
man kan godt ha UVI uten at det gjør allverdens vondt. Jeg ville ha fått levert inn en urinprøve bare sånn for sikkerhets skyld. Mange legekontor og også legevakter undersøker slike urinprøver uten at du trenger å snakke med lege. Du kan forresten kikke litt på urinen din selv også. Dersom den blir mørkere og gjerne også lukter litt vondt, bør du absolutt komme deg til lege. UVI'er kan lett bli til nyrebekkenbetennelser, særlig under graviditeten, og det er ikke å spøke med!

Men på den andre siden kan det jo godt være lille bebisen som danser tango på blæra di også..... :D

Tina

Man ser ofte ikke noe visuelt eller lukt på urinen ved UVI. Det er bare slik. Hadde vi kunnet det hadde vi sluppet mye jobb på kontoret. Men uansett om du har det eller ikke, lever inn urinprøve (trenger ikke legetime for dette) på legekontoret du bruker så får du svar der og da. Om det ikke er noe er de pliktig til å sette en dyrkning for å se om det allikevel er noen bakterier som gjemmer seg der. Hender på gravide.

Helsesekretæren er våknet og kommet seg litt helsemessig nemlig og tar en liten leksjon her siden jeg er langtidssykemeldt. Men du bør så raskt som mulig få sjekket dette! Det er evt. ikke bra å gå lenge med det. Må vurderes om hva det er. Kan jo være helt ufarlig også da og da behandles det ikke.

Lykke til! :)

Tiili
27-07-2003, 03:36
Jeg har ofte urinveisinfeksjon til vanlig, og da har jeg ikke vondt. Har det faktisk omtrent som du skrev du har det. Du kan kjøpe sånne strips på apoteket, og teste på urinen feks?