PDA

Vis full versjon : Ammepute?

Rubine
27-07-2003, 16:06
Håååper jeg klarer å amme tvillingene mine! Jeg klarte aldri å få til amminga med lillegutt, så jeg håper så inderlig det går denne gangen, i alle fall for en stund. Tenker derfor på å skaffe meg denne tvillingammeputa. Har dere tenkt på å kjøpe den før eller etter fødsel? Litt dumt å å kjøpe den inn før dersom det viser seg at jeg ikke kan amme denne gangen heller......Samtidig som jeg er av den typen som må ha alt ferdig i god tid :uff: Hva gjør dere?

Tidl. bruker
27-07-2003, 17:23
Jeg har kjøpt ammepute for tvillinger fra salgssiden her inne. Betalte kr.250 + frakt. Avtagbart trekk som kan vaskes selvfølgelig. Synes den er så rimelig at det ikke gjorde noe om amminga skulle gå i stå.Men satser på å amme de to små, slik jeg har ammet de to eldste, til tross for startvansker med såre bryst og brystbetennelser i fleng.:) Har alltid gått seg til etter 4-6 uker.

Blåklokke
28-07-2003, 01:45
Gambler på stor suksess med ammingen (ehhh...) og kjøpte Sissels ammepute på et bruktmarked i regi av Tvillingforeldreforeningen for 250 kroner allerede i mars, tror jeg.

Skulle det ikke fungere, vil det jo være en fin "seng" å ha småtrollene på for kos og flaske også!

copy
28-07-2003, 03:22
Uansett så kan ammeputen brukes til mye. Bare det å skulle ha to på fanget eller at en skal få flaske eller så kan du bruke den som hodepute eller man kan bruke den som støtte når de begynner å skulle sitte selv. Ammepute er ikke bare hvis man ammer nemlig :) Uansett om man ammer eller ikke så er det godt med støtte når man holder en baby og har man attpåtil to så sier det seg selv spør du meg :D Som du kanskje forstår så klarer ikke jeg meg uten min ammepute. Jeg bruker den enda selv om eldste er blitt tre og neste 17 mnd. Du får ha lykke til med ammingen, jeg håper du får det til. Selv er jeg forløpig bare spent på hvor mange det er inne i magen... Vi får se om jeg kommer tilbake å melder meg inn på onsdag :p

kaza
28-07-2003, 14:43
Jeg har en vanlig ammepute. Er det veldig stor forskjell på en tvillingpute og en vanlig?
Hadde jo vært greit å kunne bruke den jeg allerede har.

Rubine
11-08-2003, 20:28
Opprinnelig melding fra kaza
Jeg har en vanlig ammepute. Er det veldig stor forskjell på en tvillingpute og en vanlig?
Hadde jo vært greit å kunne bruke den jeg allerede har.

Tvillingputa er dobbelt så stor som den vanlige, hvis jeg har forstått det rett.

Nina70
11-08-2003, 21:50
Litt dumt å å kjøpe den inn før dersom det viser seg at jeg ikke kan amme denne gangen heller......

Jeg ammer ikke, gir all mat fra flaske (morsmelk og tillegg), ammeputa er kjempefin til dette også;)

Tvilling-ammeputa er myyyye større. Prøvde vanlig ammepute på nyfødtintensiven, og da var tvillingene små (under 2 kg og 44 cm), vanlig ammepute ble nesten for liten til dem. :p

Hildur
12-08-2003, 14:22
Jeg ventet til jeg så at dobbeltammingen gikk fint. Nå har jeg kjøpt en brukt ammepute som jeg får først i morgen. Skal bli spennende å se om det er en mye bedre løsning enn sofaputene.

Ellers vil jeg si at ammepute slett ikke er noe "must", og at mange legger de vekk fort. En del er også så hardstappa at man må ta ut en del av isoporkulene, og det burde være unødvendig når de er så dyre.

Lykke til med ammingen ;)

Rubine
13-08-2003, 14:30
Takk for svar alle sammen! Nå har jeg fått kjøpt meg en lite brukt tv.ammepute for 200.-. Håper å kunne bruke den allerede nå slik at jeg lettere finner en god sovestilling......:)