Vis full versjon : Hvor skal dere føde?
Jeg har fått fødeplass på
Ullevål Universitetssykehus, avdeling A
:D
Hei,hei
Jeg skal føde på Sykehuset Telemark.
Klem fra xina
:)
Rikshospitalet og dit kan jeg nesten gå med rier... (kanskje litt overdrevet, men det tar ikke mange minuttene)! Jeg er kjempe happy :D for at jeg fikk plass der ettersom jeg har vært på føden der en del når min søster født og det føles veldig godt å være der.
Gleder meg nesten :p
Klem Pelen 13+1
Jeg har fått fødeplass på:
Ullevål Avdeling B
Klemmer
Hei ! :)
Jeg har fått fødeplass på Rikshospitalet.
I februar 2001 fødte jeg en sønn på Rikshospitalet, så jeg ønsket meg fødeplass samme sted denne gangen.
Pelen: Kanskje vi sees på Riksen ? ? ?
Lotte (15+3)
Hyggelig med noen som har samme fødested. Jeg har virkelig positiv erfaring av Riksen fra det min søster fødte der.
Gleder meg nesten til å dra dit :p
Klem Pelen
Tidl. bruker
14-08-2002, 13:30
Vet ikke ennå jeg...
Bor jo i Trondheim så St.Olavs Hospital blir vel regnet som min fødeplass.
Men nå grubler jeg fælt på om jeg heller vil føde på Innherred Sykehus (Nord-Tr.lag) eller Orkdal Sanites Sykehus (tror det heter det)...Valgets kvaler :eek:
Tror innerst inne at jeg "nøyer" meg med St.Olavs, kort kjøretur + slekt og venner har anledning til å besøke meg :klapp:
Ser for meg et mareritt ved å kjøre en kald gammel Opel på vinterstid i tillegg til rier...tror ikke jeg tør å ta sjansen!
;)
Klem fra Zafir 12+3
Jeg skal føde på SiA (Sentralsykehuset i Akershus). Tror kanskje det nå heter Ahus.
Grunnen er ganske enkelt at det vil bli det nærmeste etter jeg flytter. Vet ikke om noen sykehus er bedre enn andre, men siden dette er første gang har jeg jo ingenting å sammenligne med ;)
Klem fra Fugl (14+5)
Hallois.....
Regner med at det blir sentralsykehuset her i Fredrikstad, eller Øsfold sentralsykehus som det heter...
Hilsen Tjorven og knøttet (15+5), som har et bein i januarklubben og et bein her.......
Ja jeg skal føde eller rettere sagt keisersnitt i fylkessykehuset i haugesund. Har alle mine kontroller der også, utenom jordmor. Var der med mine andre fødselene. Blir spennendes.
Lykke til videre alle sammen.
Pepper,:baby: :storeb: :storeb:
:findag:
Det blir nok St. Olavs Hospital (RiT) for meg. Naturligste valget siden vi bor i Trondheim. Orker ikke kjøre hele veien til Orkdal eller Innherred.
-dimples og spira (15+4)
mettemor
17-08-2002, 02:28
Jeg skal også på Rikshospitalet. Var på SiA sist, men ønsker å prøve noe nytt nå siden Rikshospitalet har lystgass og dobbeltrom:kidoki:
På SiA delte jeg rom med 3-4 andre og badet var nede i gangen...:sint:
Mettemor (15 i dag tror jeg...)
Guttemor
18-08-2002, 02:24
Tror nok det blir St. Olavs. Der er jeg kjent, og vet hva jeg kommer til, siden jeg fødte mine to andre barn der. Hadde det vært første barnet, tror jeg at jeg ville vurdert Orkdal sanitets sykehus, siden jeg har hørt så mye bra om det. Men det er jo litt lengre vei dit da, og mye svinger på glatt føre. Så, nei......jeg velger St. Olavs igjen jeg :uff:
Guttemor 15+3
Jeg skal ha keisersnitt på SiR (Sentralsykehuset i Rogalan)
Blir sikkert spennende :???: :) :D
Litago 14+2 :)
jeg skal føde på Haukeland sykehus,jeg! Om det blir føden,storken el hva vet jeg ikke ,det får vi først vite når vi kommer dit...
Klem Hanne 15+0 i dag:klapp:
Tidl. bruker
19-08-2002, 23:48
Blir på Storken på Haukeland Sykehus!!!!
Fødet førstemann der!!! Vil ha en naurlig fødsel.....
Jeg skal føde på TSS Skien, sykehuset i Telemark... Er ikke så mange å velge mellom her i byen nei :D
Siw Anita
20-08-2002, 01:38
hei!
jeg skal føde på sykehuset i Skien(Telemark)Blir spennende å se hvordan det sykehuset er også,klem
Jeg skal føde på Buskerud Sentralsykehus, da det ligger nærmest. :D
Jeg regner med det blir Bærum Sykehus. Men jeg har noe oppfølging på Rikshospitalet også, så jeg er ikke helt sikkert...
:mervink:
Uten tvil Fylkessjukehuset i Molde... skulle ønske jeg kunne føde en annen plass, kanskje hjemme. FSHM er skikkelig gammeldags slik jeg husker det. Kanskje de har gjort noe i løpet av de 8 årene det er siden sist jeg lå der....? Får håpe det.
Tidl. bruker
02-10-2002, 02:40
buskerud sentralsykehus blir det på meg.... (litt sent ute..men skriver det inn likevel :) )
På Haukeland Sykehus... Blir vel som sist, først et par timer på Storken, så trilles over på Føden... :)
Og jeg skal føde på Bærum sykehus. Er det noen som har erfaringer fra dette sykehuset?
Ingunn 20+0 :baby:
blir det på meg og lille trampe. Har allerede vært der en tur på ultralyd i uke 18 og det var en kjempefin opplevelse. Flott, lyst og nytt - gleder meg til å komme igjen i februar! UL-terminen ble flyttet til 26 februar, så jeg må vel forandre nedtellingen litt, 6 dager forskjell, men pytt pytt. Noen andre som skal føde på Riksen omtrent samtidig?
Jeg skal føde på A-hus jeg. Håper de er flinke der. Siden dette er førstemann har jeg jo ikke akkurat noen erfaring. vi skal på fødselsforberedene kurs der senere, og det synes jeg er fint. Da har man liksom et bilde oppi hodet sitt om hvor man skal når tiden er inne.
Tidl. bruker
02-10-2002, 11:53
Jeg skal føde på ullevål fødeavd. B.
Så kanskje vi ses Sessa? jeg har termin 2 februar.
Bambi, jeg har fødeplass på Riksen og termin 15. febr! (menstermin 19. februar)
Pelen
Har ikke valgt noe spesielt sykehus, men sokner til Sentralsykehuset i Østfold (Fredrikstad), så da blir det vel der :)
Moira :baby: 28.02.03
Jeg har fått beholde termin etter UL, 22 februar, og skal føde på riksen. Syntes det var lyst og fint der oppe. Ser ikke akkurat fram til datoen som Pelen men det er betryggende å vite at noen av dere kanskje er der samtidig som meg:vink:
19+4
Sissy; Det hadde vært morro :vink:
Klem, Sessa 22+2
Hei,
Først fikk vi plass på Ullevål, avdeling B (tror jeg)
men vi søkte plass på ABC klinikken (alternative birth care) på Aker sykehus. Er veldig fornøyde så lenge. Det er der vi går på kontroll hos jordmor og hun er såååååååååå koselig.
Vi tenkte på ABC fordi vi har lyst til å ha vannfødsel ( hvis det går, det er ikke alltid førstegangsfødende kan ha vannfødsel).
Martass og :baby:
22+2 i dag :klapp:
Lotte-77
02-10-2002, 15:34
Jeg skal føde på Sentralsykehuset i Rogaland.Men kunne vel på ein måte tenkt meg Haugesund,pga god erfaring og all familie er der.
Dessuten så har jo SiR fått litt dårlig omtale i det siste:(
Hilsen Lotte-77
Har fått plass på Ullevål - avd. B. Ser at det er flere her inne med termin på nesten samme tid. Kanskje vi sees????
22+1
jeg vil og skal føde på tss i skien.
nekter å føde på vss i tønsberg da jeg synes jeg ikke fikk nok hjelp og informasjon i og etter fødsel.
Tidl. bruker
02-10-2002, 17:31
Til Bitten og Sessa!
Har dere tenkt å være med på noe svangerskapskurs på Ullevål og i tilfelle når?
Kunne tenkt meg å være med sånn uti november/desember en gang, men har ikke bestilt noe enda.
Hei Sissy,
Jeg tenkte å gå på svangerskapskurs på helsestasjonen der jeg går til jordmor, på Nordstrand. Jordmoren der jobber på barsel B på Ullevål (helt tilfeldig at jeg har fått plass der hun jobber) så derfor inngår det i svangerskapskurset en omvisning der. Er ikke sikker på når dette blir, men jeg skal melde meg på neste gang jeg skal på kontroll.
Jeg skal gå på svangerskapskurs på helsestasjonen også :) To kvelder à 3 timer hver gang... Mulig vi tar en omvisning på fødeavdelingen utenom. Får se an litt nærmere!
marianne71
02-10-2002, 17:55
Jeg skal føde på Elverum sykehus. De to andre barna mine har jeg født i Sverige da jeg var bosatt der en tid.
Skal bli spennende å se hvordan det blir denne gangen,
har jo fått litt erfaring nå.
marianne71
Pelen og Blomma!
Så hyggelig å se at dere også skal på Rikshospitalet, og så nesten samtidig med meg :klapp:
Dere kommer meg nok i forkjøpet skal dere se, ettersom ul-terminen min ble satt til den 26.02. Har dere vært på ul der oppe begge to?
Klem fra
Så hyggelig at vi er flere på Riksen! Da får vi ha på oss noe kjennetegn da så at vi kjenner igjen hverandre. Kanskje en rød nellik eller noe ;) Eller enda bedre vi hinner å treffe hverandre på SM-treff før den tiden.
Ja, jeg har vært på UL der, veldig greit. Jeg søkte Riksen ettersom vi bor helt ved siden av, det er nytt og fresht og jeg fikk veldig god følelse når jeg var der en del når min søster fødte. (Hun og hennes mann var her på besøk fra Sverige og fødselen satte i gang før tiden). Føler meg nesten hjemme der. Det var vel den viktigste grunnen.
Klem Pelen
Jeg skal føde på Sentralsjukehuset i Møre og Romsdal.
Det var der jeg fødte sist og var kjempe førnøgd med all hjelp og støtte jeg fikk der.:) Jeg gleder meg til å komme tilbake dit å få vere der å slappe av etter fødselen.
Pia :) & nurket:baby: 20+3
jeg skal føde på kongsvinger sykehus er det flere en meg? har termin 4.02.03.
Dette blir vårt første barn så vi venter i spenning:findag:
Tvillingmamma
03-10-2002, 15:46
Skal føde på A-Hus (Tidligere SIA) I lørenskog Akerhus
:birth: :baby: :baby:
Tvillingmamma 21+1
:klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:
Jeg har bestemt oss for Bærum Sykehus :D Det skal visst være bra der nå som de har pusset opp, og så var de så hyggelige der da vi var på UL!
Vi vurderte også Riksen, men jeg har den oppfatning at det sykehuset er mye for folk som vet de får et sykt barn. Denne oppfatningen har jeg sikkert fordi vi ble sendt dit da vi hadde sykt foster... Men jeg går på Riksen til UL, de har tross alt ganske mye bedre utstyr der enn på Bærum ;)
Noen flere febrauarmammaer som skal :birth: på Bærum Sykehus :???:
Og har termin 17 februar. Velger å følge egen termin da jeg mener den er riktig. Fikk 28 feb på UL. Vet dato for befruktning og min forrige ble født 1 uke for tidlig i forhold til UL termin (riktig i forhold til legens).
OlleBolle
03-10-2002, 17:22
Dette er den første meldingen min!
Jeg skal gjøre det veldig enkelt og velger derfor St. Olav. (Ellers får jeg vel ikke noe besøk)
Men veldig viktig: Etter fødselen skal jeg ligge på barsel 2. Der er det best å være!!!!!!:p
Hm..her var det jammen ikke mange som bor i Aust Agder fylke.
Jeg skal føde, mener ta keisersnitt på Aust Agder Sentralsykehus i Arendal.
Har fra før født 3 barn på Sia.
Lilli3 22+3:baby:
Hei!
Holder til oppe i nord, og her er det ikke snakk om å velge så mye... Det blir Hammerfest Sykehus for oss.
Vinterlig hilsen
Unique ;)
Monalille
03-10-2002, 19:37
Den lille gutten min skal bli født på sentralsykehuset i Telemark, Skien!
Koz Monalille...
MissSixty
03-10-2002, 20:08
Skal føde på St. Olav i Trondheim jeg!!
Det blir nok St.Olavs Hospital på meg.
Zafir: jeg har også vurdert Orkanger rett og slett fordi de har basseng å føde i. Men jeg har de samme tankene som du, med kjøreturen..
Termin:15.februar
Pompel
Jeg skal føde på Orkdal Sanitetsforenings Sjukehus denne gangen også.:birth:
Zafir og Pompel: Det er da ikke så glatte veier utover, har aldri vært det de gangene jeg har dratt den veien på vinterstid ihvertfall. ;) Tar sjansen på svingete veier kombinert med rier, jeg!:p :
Hei, Eirill!!
Er så nysgjerrig på Orkdal... hva er grunnen til at du velger det? "Service"/basseng!?!
Pompel
Buskerud Sentralsykehus ! :findag:
Får forsøke og treffes før februar. Hørte fra ei venninne at rommene var trange på Riksen og hadde dårlig ventilasjon. I tillegg hadde hun fått ei lite hyggelig jordmor. Var der oppe på UL og syntes det var lyst og trivelig til sykehus å være, men jeg har jo ikke sett fødeavdelingen. Orker uansett ikke å bytte sykehus nå. Mot slutten av februar er jeg uansett sikker på at de har bare hyggelige jordmødre på vakt ;)
20+3
Blir nok Bodø sentralsykehus siden vi bor her. Skulle alt skjære seg og sambo er på jobb på båt, reiser jeg hjem til sandnessjøen og føder der.:???:
anworren
11-10-2002, 21:39
Har født der en gang før, og det var en fin opplevelse - i den grad en fødsel kan være det.... Gleder meg nesten!!
Joda, vi skal presse ut puddingen på Ullevål, avdeling A.
Helsing kjeresten til Sillen.
Har forresten høyrt at eg også kan bu på Hotellet der? Har dei minibar?
:)
Synd at dere jenter ikkje kan være med å dele ei flaske champagne for å feire. Vi får ta oss av det, vi gutta.
Monalille
19-10-2002, 16:03
Jeg skal føde på sykehuset Telemark!
Klemz...
Det var da mange som skal føde på TSS hvor jeg ble født!
Jeg har registrert meg på begge sykehusene her i byen, så tar vi det som det kommer når tiden er inne! Ett har store badekar, det andre ikke...
stratos & nr.2 28+4!
Jeg skal føde på ABC-klinikken hvis alt går som det skal, og det regner jeg jo med. Fødte på Storken, Haukeland sist gang: kan anbefales!
ABC kan også anbefales, jeg går til kontroll der og alle er veldig hyggelige og imøtekommende. Deilig å skulle føde på et sted hvor man kjenner både omgivelser og jordmødre fra svangerskapet.
Vi håper på fødsel i vann - det gjenstår å se om det blir slik.... Alt kan jo skje! Gleder meg i hvert fall masse!
Martass: Kanskje vi ses? Jeg har egen termin samme dag som deg, så det kan jo hende.
Hei
Vestfold Sentralsykehus.
Catja 29 + 2
Blundine
24-11-2002, 14:03
Bor i trondheim så det blir vel St. Olavs hospital:)
gunnhelk
24-11-2002, 19:21
Skal vel føde på Fredrikstad sykehus..
:baby:
Hei jenter.:)
Flytter meg nå over fra mars klubben til februar. Har termin 9 mars, men pga.noen små komplikasjoner skal jeg ha keisersnitt på Riksen 11 februar.
Skjønte noen hadde erfaringer derfra?
Er litt spent på å skulle ligge et stykke unna familie og venner som ellers ville tatt en tur. Nå blir det ikke så lett å stikke innom en tur. Men det er jo ikke lenge man skal være der da....
fjellrypa
20-12-2002, 23:10
Blir nok Kirkenes sykehus på mæ igjen nu når gutten kommer 20 februar *smiler* :birth:
nasse nøff
09-01-2003, 18:56
St.Olavs Hospital i Trondheim
Aker Sykehus.....der skal vi bo noen dager ;)
Fødte på "gamle" Riksen forrige gang, og hadde lyst til å prøve "nye" nå. Glad for at jeg har fått plass.
Hilsen Snart 3barnsmamma
Termin 6. februar:) :hjerter:
Jeg skal føde på Kongsvinger sykehus :-)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.