PDA

Vis full versjon : har vært på ultralyd, ingen hjerteaktivitet...!

Frutti
19-09-2002, 16:18
Ringte legevakten i går kveld da det kom mørk utflod, fikk beskjed om og bli liggende og se det an.

Tok kontakt med gynekolog i dag og fikk tatt en ultralyd, der morkaken lå forrand livmoråpningen, som kunne være det blødningene kom fra, fordi den rettet seg opp i mer riktig posisjon, så det er iallefall jeg som blør og ikke fosteret, men så var det det at han ikke kunne se noen puls hos fosteret, mente det kanskje kunne være for tidlig...?
Fikk ny time hos han om en uke for og se om han kunne se noe mer da.

Men syns og huske at da jeg gikk med Josefine så jeg hjertet hennes i uke 4!!

Hvor tidlig skal man kunne se hjerteaktivitet?

Sett at det ikke er noe liv der, da er det jo ikke akkurat så veldig bra og gå med fosteret inni seg heller..?!

hmm... er litt fortvilet her nå jeg!

Beate
19-09-2002, 16:32
Vi var på ultralyd uke 5+3 og kunne ikke da se noe foster en gang. Uke 6+3 så vi foster på 3 mm med hjerteaktivitet.
Vi har alltid fått beskjed om at vi ikke kan regne med å se noe hjerte før uti uke 6, så du var nok muligens litt for tidlig ute?

Håper alt går bra!

Beate, 15+2

Chloe
19-09-2002, 16:49
Får lyst til å klemme deg Frutti :stakar:

Når jeg var 6 uker på veg var jeg på privat ultralyd. Legen kunne ikke finne noe forster i det hele tatt - kun forstersekken. Han sa han var 99,9% sikker på at dette ikke var et normalt svangerskap. Han sa at jeg trolig ville få en blödning innen to uker. For å fremskynde prosessen kunne jeg få to piller som jeg kunne putte opp i skjeden - disse ville myke opp livmorhalsen. Like greit å bli ferdig med spontanaborten så vi kunne pröve på nytt (jeg ble/blir kvalm). Videre sa han at dersom man var et par som hadde prövd lenge å blir gravide så ville man kanskje håpe i det lengste og la väre å ta pillene.

Vi syntes det hele hörtest helt grusomt ut og hadde ikke så lyst til å ta i mot pillene. Han tilbudte oss ny time til ultralyd en uke senere hos en annen gynekolog slik at hun kunne bekrefte hans diagnose. Og så kunne hun i samma slengen evt. se at fostersekken tömtes slik den skulle.

Jeg trenger nok ikke å skrive noe om hvordan vi hadde det den uken. Men i löpet av den uken surfet jeg som en gal på nettet for å lese om så tidlige svangerskap og hva som var "vanlig" å se. Jeg fant en amerikansk side der det stod veldig nöyaktig hva man kan forvente å se i de ulike ukene - og at det ikke alltid er noe galt om man ikke ser det som er "normalt" å se. Jeg skal pröve å se om jeg finner den siden igjen.

Uken etter var vi til ny ultralyd - der lå nurket med et bankende hjerte. :baby:

TENK om jeg hadde tatt de tablettene. Da ville jeg ikke hatt en liten bebis som kommer om ca 2 mnd.

Lov meg derfor at du ikke sluker alt legene sier. Kanskje du ikke er så langt på veg som du tror??? De kan måle fostersekken og på den måten se hvor langt du trolig er på veg. Pröv å få vurdering av en gynekolog til. Neste gang vil de vel se om fosteret har vokst og på den måten se om det er levende. Du må skrive hvordan det går med deg. Jeg skal som sagt pröve å finne disse amerikanske sidene.

Klemmer fra Chloe og Nupperlura (31+5)

Chloe
19-09-2002, 17:18
Jeg fant siden. Vet ikke om den hjelper deg noe, men legger likevel med en link:

Ultrasound of early pregnancy (http://medicine.creighton.edu/radiology/ultraofearlypreg.html#anchor121578)

Her er siden som har link til forrige side:

Denne fant jeg på förstesiden til SM - ultralyd (http://www.ob-ultrasound.net/)

Håper du finner litt informasjon som kan hjelpe deg.

Klemmer fra Chloe og Nuppelura (31+5)

Mortens mamma
19-09-2002, 17:27
Jeg fikk UL da jeg var 6 fullgåtte uker. Plommesekken var stor og fin, men legen så ikke noe fosteranlegg og derfor heller ikke noe hjerte. JEg tok en blodprøve for å se om jeg er gravid. I dag fikk jeg savr på rpøven; jeg er gravid fortsatt, men har kanskje ikke gått fulle 6 uker?!? Jeg skal på ny UL i neste uke så da får vi se om det banker et lite hjerte i magen...
Lykke til!!!

Tidl. bruker
19-09-2002, 19:34
Jeg var på Ul i uke 7 da så de hjertebevegelse. Legen sa at hadde jeg vert en uke før der. Da ville de ikke sett så mye.

Håper det går bra:stakar:

Maja-mor
19-09-2002, 19:42
Prøv å slapp av...i likhet med Mortens mamma, så kunne de på UL se plommesekken, men ikke noe fosteranlegg (med hjerteaktivitet)....
Fikk se det bankende hjerte først i uke 7 vi:)
Dette er nok litt individuellt, og UL-apparatene er nok litt forskjellige!
Det er nok altfor tidlig å kunne se noe hjerteaktivitet enda....:stakar:
Men den kommer nok skal du se;)

Lykke til videre da!

Klem fra Maja-mor (32+3)