Vis full versjon : hjemmefødsel
er det noen som kan noe om dette eller har vært igjennom det selv? eller kanskje vet om en side der det står mye om dette?
vurderer hjemmefødsel
Ta kontakt med Fødsel i Fokus (www.fodsel-i-fokus.org) . Vi har temablader om hjemmefødsel, og flere av de som er med der har selv erfaring med hjemmefødsel.
Hjemmesiden er dessverre så som så, men du finner adr til "kontoret"- så kan de sende deg mer info.
I Ås er det mange som har født hjemme, har en flott jordmor der som tar seg av mange hjemmefødsler rundt om i området.
:)
Tidl. bruker
29-07-2003, 14:46
Har født hjemme to ganger,men det har vært uten jordmor så jeg kan dessverre ikke gi deg noen tips ang. "vanlig" hjemmefødsel. Ville bare si at det er supert å føde hjemme i fred og ro. Absolutt mine beste fødsler. :)
mamsen27
11-08-2003, 17:45
Jeg skulle føde hjemme.
Jeg snakket med JM mye om dette.
En mnd før fødselen fikk jeg lystgass hjem til meg som jeg gjemte i skapet.
Jeg gikk til en tapet/malingsbutikk og kjøpte sånn plastikk som man legger over møblene med når man maler.Den plastikken hadde jeg over sengen hjemme da fødselen startet.
Jeg skaffet vaskekluter og ekstra (billig) sengetøy,håndklær og skaffet med en sånn TENS maskin.Gjorde klart klær,kurv og alt man ellers hadde gjort.
Måtte få tak i en balje.
JM tok med seg vekt og sånne ting.
Alt startet normalt men endte opp på sykehus for jeg åpnet meg ikke.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.