PDA

Vis full versjon : Ang.føflekker som forandrer seg

mamsen27
29-07-2003, 15:24
Sto å pusset tennene i går kveld og la merke til at en liten føflekk jeg alltid har hatt på øret har blitt større og stikker mere ut i midten.Som en liten blemme.Noen som vet hva det kan være?
Har hørt at man kan få flere føflekker som gravid osv men er dette helt vanlig?
Jeg var hos legen for noen år siden og skjærte vekk en føflekk under armen som hadde begynt å forandre seg men denne er virkelig forandret i form,farge og størrelse.
Takker for råd,tips og svar.

Matrix
29-07-2003, 15:37
Ta det opp med legen ved neste legebesøk.

Nooria
29-07-2003, 21:08
På meg hadde ikke det vært rart for jeg får stadig nye merkelige føflekker. Jeg fjerner gjerne noen ca. hvert 2.-3. år. Nå i graviditeten har det tatt helt av. Jeg har fått masse merkelige føflekker - spesielt i brystområdet.

Jeg har kjempelyst til å få fjernet en hel masse av dem nå, men jeg er usikker på om jeg kan gjøre det rett før fødselen. Samtidig er jeg også usikker på om det er lurt mens jeg ammer. Problemet er at jeg regner med å enten være gravid eller amme i en god stund fremover ettersom jeg vil ha flere barn ganske tette.

I morgen skal jeg til legen og da skal jeg forhøre meg.

Cemi
30-07-2003, 00:59
Det kan jo være en slik utvokst som ikke er farlig,ser ut nesten som føflekk. Jeg har en under armen. Husker ikke hva det heter.

Tiili
30-07-2003, 03:19
Ville ha tatt det opp med legen jeg...

cat71
30-07-2003, 13:31
Ta det opp med lege, mamsen, han/hun vil gi et profesjonelt og medisinsk kompetent råd om NÅR det er best å fjerne den. Det er også enkelt å ta en "biopsi" av en føflekk. Det kan gjøres imorgen, men det kommer litt an på føflekkens størrelse og plassering ;) Når du nevner blemme... Du er ikke bare litt solbrent på øret, da? Føflekker kan bli solbrente de også, som all annen hud, og de kan få blemmer på seg, kan bli vondt - hvis man begynner å klø og krafse på dem :( Husk å bruke real solfaktor, også på øra. Mannen min hadde rosa kanter på ørene i fjor, MED blemmer, så her må nok konemor passe på (bra trening, fliir!). Lykke til, få den sjekket. Ikke noen grunn til å gå å engste seg unødvendig i flere uker/mndr. Klem fra Catrine og rampetassen (26+2)