Vis full versjon : Klump i halsen
Hei.
Har følelsen av å ha en klump i halsen, kommer etter at jeg har spist.Det svir ikke, er bare en følelse av at det ligger noe der. Noen som vet om det kan ha en sammenheng med halsbrann som jeg plages med.
Cazpara og :baby: termin 28 sept
Jeg hadde MASSE halsbrann sist svangerskap, men kan ikke huske noen klump i halsen.
Om det plager deg, ville jeg tatt en telefon til legen.
:mervink:
Tidl. bruker
30-07-2003, 02:51
Jeg har også hatt en følelse av å ha en klump i halsen. Ikke vondt
eller noe, bare ekkelt. Var til og med og fikk tatt ultralyd av
halsen, men det var ikke noe å se der. Legen sa at det kunne
være noe som kalles.....eh husker det ikke hva det het, men
han sa noen mennesker har en følelse av klump i halsen uten
at det er noe der. Etter en stund forsvant det av seg selv:)
Kan det være et snev av astma-allergi ? Det hender noen får det i svangerskapet, men da går det oftest over etterpå. Jeg har astma selv og har blitt verre i svangerskapet, føler til tider jeg hovner opp i halsen og får problemer med å puste. Spesielt når det er mye pollen ute eller jeg ligger lavt med hodet om natten. Når man legger mye på seg, går det også utover pusten, fordi mageinnholdet blir presset oppover, spesielt når vi ligger. En stor kul på magen gjør det sikkert ikke bedre. Det kan være veldig ubehagelig når man føler man ikke får luft, noe som kan gjøre at vi kaver oss enda mer opp. Legen din kan enkelt sjekke dette, ved en blåsetest, helt ufarlig. Hvis du skulle ha det, finnes det medisiner du kan bruke, selv om du er gravid. Lykke til.
rarelillemeg
30-07-2003, 17:43
Jeg får en sånn følelse når jeg er kvalm, jeg. Eller jeg forbinder den med å være kvalm, så av og til når jeg har spist kommer den uansett hvis jeg er litt uggen. Men ta en telefon til legen og få det sjekket hvis det plager deg! Har du kjent på kjertlene i halsen om de er hovne? De som ligger der hodet går over i halsen, liksom? De kan hovne godt opp hvis du har en luftveisinfeksjon på gang. Du kjenner det godt på utsiden.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.