Vis full versjon : Kontakt mellom oss i Snart Pappa.
HIPP HURRA!!!!!!! Jeg skal snart bli pappa igjen!:klapp: Men ops, det hadde vært gøy å prate med andre som skal bli det. Så kan jeg kanskje få noen gode tips om: Hvordan takle de frykede hormonene o.l.
Vi snakkes
:kidoki:
Tidl. bruker
19-06-2004, 00:02
HIPP HURRA!!!!!!! Jeg skal snart bli pappa igjen!:klapp: Men ops, det hadde vært gøy å prate med andre som skal bli det. Så kan jeg kanskje få noen gode tips om: Hvordan takle de frykede hormonene o.l.
Vi snakkes
:kidoki:
Endelig fant jeg en i samme situasjon som meg. Min samboer og jeg har slitt lenge med å få barn. Endelig fikk vi ett blått kryss på testen. Vi har passert 30 år begge to, så jeg følte at det var på tide at jeg og ble far. Jeg gleder meg så utrolig mye. Dette blir vårt første barn. Tidligere er jeg onkel til 4 stykker. Har det utrolig gøy når jeg leker med dem, men savner noen egne. Men endelig kommer den. Forresten gøy å finne denne siden for oss som skal bli pappa. Angående hormoner har jeg ingen tips. Det er tross alt vårt første barn. Men kanskje du har noen til meg?
Lykke til.
:juhu: Så gøy for dere. Vi fikk vår lille prinsesse 21 mars. Du må nyte den tiden som er, og glede deg til tiden som kommer. Har du lyst til å snakke med noen, så bare ta kontakt. :lykketil:
Heisann, og gratulerer, Anu!
Ja, du har virkelig noe å glede deg til - barn er en fantastisk oppfinnelse. Men nyt tiden nå også, det er herlig! Kona og jeg har to hver fra tidligere (12, 13, 15 og 16), og nå er første felles på vei. Gleder oss selvfølgelig enormt!
Hormoner er ikke så farlige. En "liten" eksplosjon i ny og ne tåler vi da! Det å være forståelsesfull i denne perioden er kanskje vårt viktigste bidrag. En uventet blomsterkvast tar garantert toppen av et utbrudd også. Kona di er kanskje i fin form enda, men etterhvert blir mye av det daglige tungt og vanskelig for henne. Ta en større del av husarbeidet - helt uoppfordret - og du skal se at hun har mindre å hente frem hormonene for.
Sex er et kapittel for seg. Finnes det noe mer sensuelt og feminint enn en gravid kone? Før kona ble gravid ble jeg heltent av tanken på at "nå blir hun kanskje gravid!", nå er det resultatet som tenner. Magen svulmer, puppene likeså, og blir det vanskelig med good old misjonær er jo det bare en oppfordring til å eksperimentere mer. Lek, det er gøy!
Bli med på alt du kan: Legebesøk, ultralyd, og hva som måtte komme. Det er interessant og ikke minst gir det deg en større følelse av å delta.
Lykke til, og nyt tiden nå sammen!
yoghurt
Da er enda en pappa på nett. Det hyggelig at det var noen flere her. Gratulerer, Vi har prøvd IVF 2 ganger og fikk da vite at det var veldig små sjanser for at vi skulle få barn. Etter et års med iherdig trening, så satt den der.:gravid: To jenter, :babyjente :babyjente eneggede, var på plass, nå er det ca 11 uker igjen til fødsel, og vi er sånn nogenlunde i mål, med forberedelser. Vel håper alt står bra til hois dere, her er alt veldig normalt.
Gratulerer!
Dere får det nok livat med to, ja ;-)
yoghurt
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.