Nøtteliten
19-09-2002, 23:12
De aller fleste bekymringer forsvinner så fort det dukker opp en liten prikk med dunkende hjerte...men legen.....burgh!... for det første var han kort og mutt og hørte ikke etter hva jeg sa, så så vi på skjermen og han pekte på hjertet og spurte om jeg så det (ikke så lett å se at det er et hjerte og at det dunker når en er helt fesking, men jeg skjønte det og smilte og nikka) så sier han ikke noe, snur staven og bare mange hmmm...og rynking på øynene - pystete som jeg er har jeg ikke så mye å spørre om annet enn om størrelsen er normal og da sier han nei. og det var det..og jeg spør hva han mener med det så er det at fosteret er for lite. alt i korte setninger så jeg skremmes veggimellom! men det han mener å si er at jeg ikke kan være 8+1 - og sannsynligvis ikke er fullt 7 uker - fosåvidt ike noe problem for meg - bortsett fra at mannen min reiste bort og ble borte en lang stund så jeg vet når siste kos var ..og når EL var...så kanskje Nøttebitteliten bare ikke er større - vet at jeg selv lå langt uner alle kurver da moren min gikk gravid med meg, så det bekymrer meg ike så all verden akkurat! har 3 bilder her hjemme nå - kjemperart egentlig...blir litt mer virkelig - men gleder meg til å komme på helsestasjonen seinere håper jeg har litt mer flaks med legen der! Jo og så i tillegg, da jeg skulle gå vet ikke dama i skranken hva jeg skal betalt, så hun spør hva jeg har gjort og jeg sier det - så sier hun " ja det er så mange leger her så det er ikke så lett å vite hvem som er gynekolog etter bare 2 uker i jobben heller" premiestuter altså!
Men jeg er kjempeglad over å ha fått se Nøttebitteliten og høre at det egentlig er helt bra, bare litt mindre enn vi trodde - skal nok vokse seg stor og sterk!
Og til dere som lurer på om dere skal ta en UL som er bekymra (jeg har hatt blødninger i noen dager) det er verd det for sjelefreden om dere ikke klarer å slappe av med det - selv om jeg nok gjerne skulle ha vært tøff nok til å vente til vanlig UL og ikek stressa med det på forhånd så er jeg glad jeg gikk og fikk se det lille mirakelet!
Ha en fin kveld alle sammen!
Klem Nøtteliten
Men jeg er kjempeglad over å ha fått se Nøttebitteliten og høre at det egentlig er helt bra, bare litt mindre enn vi trodde - skal nok vokse seg stor og sterk!
Og til dere som lurer på om dere skal ta en UL som er bekymra (jeg har hatt blødninger i noen dager) det er verd det for sjelefreden om dere ikke klarer å slappe av med det - selv om jeg nok gjerne skulle ha vært tøff nok til å vente til vanlig UL og ikek stressa med det på forhånd så er jeg glad jeg gikk og fikk se det lille mirakelet!
Ha en fin kveld alle sammen!
Klem Nøtteliten