PDA

Vis full versjon : Fødested

Schroll
01-08-2003, 13:30
Hei alle lykkelige gravide damer!
Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med en liten sak.....
Jeg er veldig i tvil om hvor jeg vil føde, jeg har valget mellom 3 sykehus, og det er neimen ikke lett.
Jeg kan velge mellom AHUS, AKER eller ULLEVÅL.
Ahus er det nærmeste (10 min. kjøring), og Ullevål det lengste.
Legen min søkte om plass på Aker, men jeg har blitt så i tvil.
Helst tror jeg at jeg vil føde på Ullevål det er der jeg føler at de har mest erfaringer og kunnskaper, og hvor jeg kommer til å bli mest tatt i mot, men det er et stykke og kjøre dit.....

Hva anbefaler dere, hvor ville dere ha født om dere kunne velge mellom disse 3 sykehusene?

Klem en litt syk Schroll

Menstermin 23.03.04
Tidlig UL: 11.aug 03
Jordmortime: 08.09.03

Klikken
01-08-2003, 14:45
.................men jeg fødte på Aker (som jo bare ligger noen minutt fra Ullevål) og skal gjøre det igjen. Jeg har bare gode erfaringer fra Aker sykehus.

Klikken (termin 11.sept)

Tiili
01-08-2003, 15:18
Av de så ville jeg valgt aker...

nurket
01-08-2003, 17:06
Jeg hadde også valget mellom disse, men jeg gikk for Ahus - fordi det er nærmest :D :D

Jeg har ikke født i Norge før så jeg kan ikke anbefale noen av stedene. Men ei venninne fødte på Ahus for et par uker siden og hun sa de var veldig hyggelige og flinke der. Fødselen hennes varte i 45 lange timer (etter at hun ankom sykehuset), så hun fikk jo erfare hvordan det var der.

Eneste negative var maten - men sånn er det vel på alle sykehus :p

tjorvrn
01-08-2003, 18:34
Jag har 2 timmars köring till föden... Och det har gått bra med två barn. Så om du har valet, så ta det ställe du känner dig tryggast på!

Ametyst
01-08-2003, 19:48
Jeg har føtt på Aker en gang før, hadde kjempebra erfaringer med de, så nå gleder jeg meg til å føde der en gang til.
En av grunnene til at jeg likte Aker godt er at det ikke er så stor fødeavdeling som på Ullevål, slik at det ikke er så mange mødre der av gangen - jeg følte at det ble litt mer personlig. Men dette er jo bare smak og behag.
Tror ikke du blir tatt noe bedre mot på Ullevål selv om de har ekspertise på spesielt vanskelige tilstander og fødsler - med mindre det skulle skje noe alvorlig under fødselen din. De fleste føder jo normalt, og da er det ikke lege tilstede i det hele tatt.
Om du har lyst til å prøve akupunktur under fødselen er det Aker som har flest jordmødre som kan det, men SIA har også en god del som har trening i det. Ullevål har jeg fått vite at benytter seg mindre av det enn de to andre.

bequita
11-08-2003, 10:47
På Aker har de veldig godt rykte og en liten, trivelig avdeling. Men de har ikke lystgass f.eks. De har mer enn nok utstyr til å ta seg av de aller fleste komplikasjoner. De har badekar på noen av rommene så vidt jeg vet. Og jeg tror man kan få familierom eller vanlig barsel.

På Ullevaal er det mye mer action, og mer fokus på effektivitet. Der er det mer ekspertise, ja. Men ved en normal fødsel stiller du sist i køen for oppmerksomhet hvis det er det du trenger. De har barseltiden på pasienthotell, noen synes det er greit, andre savner litt mer oppfølging.

Ahus vet jeg ikke så mye om.

Jeg ville valgt Aker.
Trist at det skal legges ned! Buhu!!! :leiseg: :leiseg: :leiseg: