PDA

Vis full versjon : Første skoledag!

Robyn
13-08-2002, 18:40
I dag har jeg fulgt sønnen min til hans aller første skoledag! :D

Han var så stolt og flott med sin splitter nye skolesekk, og plutselig ble han sååå stor!!! :happycry:

Men for mamma ble det litt av en prøvelse må jeg si.
Jeg har spydd i hele natt og har vel sovet 1-2 timer totalt. :leiseg:
Klarte ikke få i meg noe før vi gikk, og i klasserommet tror jeg det må ha vært nærmere 40 grader! :gal2:
Det var så varmt at alle mannfolkene hadde sjarmerende ringer under armene og var passe våte i håret, så da kan dere tenke dere hvordan jeg hadde det!:uff: Var redd for å gå rett i gulvet, men det gikk da heldigvis bra.
Hormonene holdt seg heldigvis i sjakk også. Så for meg at jeg kom til å storhulke hele tiden, og var egentlig litt bekymret for det. Tenkte på stakkars Robin som da måtte bli super-flau over den gale moren sin.:bonk: Men det kom ikke en eneste tåre, nesten like rart det?:???:

Ellers gleder han seg jo stort til å bli storebror. Han skal kose magen hele tiden og snakker mye med babyen der inne.
I går kveld før jeg gikk og la meg gikk jeg inn på babyrommet (som er helt klart), og i senga lå en stor fin Ole Brumm bamse med dyna godt rundt seg. :lol:

Jeg håper dere alle får en fin kveld!
Jeg skal nå sette meg ned og slappe av med nytt Se og Hør... :blush:

Klem fra Robyn, 35+2

Mormona
13-08-2002, 20:06
Så flott da at både du og lille store Robin kom igjennom første skoledag...husker ennå første skoledagen til Idalotten min...vet ikke hvem som var mest spent..hun eller jeg :)

Så nå har du fått skolegutt da....det må vel føles litt rart. Nå MÅ han liksom være der hver dag....helt nye regler og mennesker og ting å forholde seg til. Får han lekser i første klasse?? Det gjorde nemlig ikke Ida Charlotte og det var utrolig skuffende for de små husker jeg. Først så hadde de jo gledet seg til å begynne på skolen for nå var de jo blitt såååå store....også skulle de ikke engang ha lekser??? Nei, da var det mange skuffede småfjes ;)

Har ikke det problemet nå lenger...hun begynner i 5. klasse til mandag....egentlig i morgen, men hun er jo fortsatt i syden frem til fredag kveld :)

Kos deg med Se & Hør og sladder....jeg legger meg på sofaen med kalde omslag rundt bena, jeg nå.

klem fra Mormona T-19

Anne M
13-08-2002, 22:07
Gratulerer med skolegutten :klapp:
Stor stas kan jeg tenke meg!

Skal følge min minste datter neste tirsdag til 1 dag,det skal bli en prøvelse for hormonene,kjenner jeg.
Det sprenger nesten i brystet bare ved tanken...
Eldstejenten begynner i morgen, 7.klassing, åh så tiden har gått!
Og jeg er ikke 30 enda? JIPPI!!!

Barna er sååå forventningsfulle at! Herlig å se!
Skolesekken er nesten større en minsten... :lol:

Fin kveld til deg med sladder og såpe ;)

Klem Anne M + lillegutt 33+4 :baby:

Tidl. bruker
13-08-2002, 23:56
Så flott! Tenker det var en stolt gutt, men også en like stolt mamma som troppet opp på skolen i dag, ja!!

Høres ikke bra ut med kvalmen din -vet du hvorfor det er slik? Det kan da ikke være normalt -og i det minste ikke behagelig for deg og babyen?

amor
14-08-2002, 04:48
Hei!;)

Det er en spesiell dag den aller første skoledagen ja! :) Tenker at det var en stolt mor og en stolt sønn som møtte opp i dag jeg.

Jeg glemmer aldri den første skoledagen til datteren min som nå skal begynne i 3. klasse i morgen.:leiseg: Synes det var så rørende jeg! *s*

I morgen skal barn nr. 2 møte opp til sin første skoledag og jeg er sååååå lei meg for at jeg ikke klarer å være med han. Det er så det virkelig piper i hjertemitt ja...:leiseg: Skulle så gjerne ha fulgt han til denne viktige begivenheten, men det er umulig med den kroppen som jeg har om dagen. Gutten min sa det så fint i kveld da han skulle legge seg og jeg fortalte at jeg nok ikke kunne være med; neimen mamma da! Du har jo to :baby: :baby: i magen du som er mine søsken. Må ta godt vare på dem vet du! Nå er jeg skolegutt og kan passe på meg selv....:p Dessuten blir jo pappa med! :klapp:

Så da så....Får bare innstille seg på at gutten faktisk har blitt litt stor og takler det hele med glans. Det er jo herlig da!:leiseg:

Ha masse lykke til med alle skoledagene som kommer!

Hanneh
14-08-2002, 10:51
Hei Robyn!

Gratulerer med den store gutten!:klapp: Kan tenke meg at dere begg var stolte ja:D
Håper kvalmen din er bedre i dag og at du får en fin dag!:)

Klemmer fra Hanneh 34 + 4