Vis full versjon : Bekkenløsning
*spretten*
02-08-2003, 11:56
Kan noen fortelle meg litt om bekkenløsning? Hvor ofte har dere smerte? Når kommer smertene,er det etter dere har gjort noe spesielt?
Hvor sitter smerten?
Jeg bærte ut og inn en vogn på bussen i går+at jeg skubbet den opp 2 store og bratte bakker. Og siden i går har jeg hatt vondt i ryggen,litt på siden nede i korsryggen (heter det det?)
Har kjent denne smerten før men da kjenner jeg iling nedover bakken og beina. Av og til kjennes det ut som om ryggen låser seg å.
Hva kan dette være?
17+1
Filifjonk
02-08-2003, 13:29
Det har blitt skrevet tusenvis av innlegg om bekkenløsning her. Så jeg foreslår at du gjør et søk på bekkenløsning jeg og leser det som står der. Du får garantert opp en masse interesant og relevant info.
det er også en egen side med bekkenløsning-debatt på barnimagen.com. der står det masse nyttig:)
klem fra Iset 24+1
*spretten*
02-08-2003, 16:41
Oki.. Takk :)
Lina og nurket
02-08-2003, 22:49
Hei:)
Hvis du har bekkenløsning så anbefaler jeg deg å få henvisning til fysio.!!
jeg var sikker på at jeg hadde fått bekkenl, men det viste seg å være stive muskler i korsryggen (veldig vanlig hos gravide). Fikk behandling! Og noen øvelser. Og gjett om det hjalp. Er helt kvitt alle plagene. kan jo anbefale deg å gå til: Centrum Fysioterapi: Knut markhus!!!
*spretten*
03-08-2003, 00:41
Børr jeg gå til legen å snakke med han om disse plagene mine? Kan han hjelpe meg? Må jeg betale for behandling selv? Har ikke akkurat råd til det nå når alt skal kjøpes inn til den lille...
Du får henvning til fysioterapeut eller kiropraktor hos legen din. Da får du dekket, ihvertfall en del. Det er viktig å få stilt riktig diagnose, ikke alle bekkenplager er bekkenløsning, bekkenlåsning er like vanlig og trenger annen behandling.
Hvis det er bekkenløsning du har fått, så er behandling av fysioterapeut gratis.
Får ikke håpe at det er det du har, for jeg har det og det er ikke deilig.
Skulle gjerne vært foruten gitt.
Lykke til.
Filifjonk
03-08-2003, 14:27
Må korrigere siste taler.. Vel kan man få diagnosen bekkenløsning men måtte betale for behandling selv. Får man derimot diagnosen bekkenløsning med gangvansker så er all behandling gratis.
Vit også at det er svært mange fastleger som har manglende kunnskaper om diagnosering av bekkenløsning. Be derfor alltid om henvisning til spesialist.
Jeg gikk til min lege med det jeg trodde var bekkenløsning..hun trodde ikke på det, og jeg fikk diagnose senebetennelse. Var imidlertid heldig så jeg fikk henvisning til fysioterapi uansett.. og det er jeg glad for! Etter en undersøkelse/behandling fikk jeg lapp med tilbake fra ham om at dette var bekkenløsning med gangvansker.. rett skulle være rett! Legen skjønte da endelig alvoret og skrev ny henvisning. Pass på som Filifjonk sier, å få henvisning med "gangvansker" hvis du har alvorlig vondt. Siden hver behandling koster 150kr er det greit å spare slike utgifter, hvis du som meg, må gå til jevnlige behandlinger resten av svangerskapet...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.