PDA

Vis full versjon : Kvalme!

Silav
03-08-2003, 21:21
Hei!

Jeg er 6 uker idag.. Har ikke vært kvalm før i går.. men siden da har jeg bare ligget rett ut og ikke kunne gjort noen ting..
Er det noen som vet om det er noe som hjelper?

Takknemlig for svar! :)

:spy:

Feline
03-08-2003, 23:03
Har dessverre ingen gode råd, og jeg er jammen ikke sikker på om det finnes noen heller. Spørs jo liksom litt på hvordan kvalme det er da, om det er hele dagen, eller bare morgenen eller etter du har spist osv....

Gikk selv og var konstant kvalm de første 10 ukene, og fant ingenting som hjalp egentlig...

Men jeg vil ihvertfall sende deg en :stakar: og håper at det går over før eller siden, noe det gjør for de aller fleste heldigvis!!!

T-21

Mocihk
03-08-2003, 23:41
Kjenner meg sååå godt igjen. Var utrolig kvalm de 4-5 første månedene.
Det eneste som hjalp noe på meg var blåbærsaft. Det binder magen. Og så fikk jeg noen tabletter hos legen. Det er egentlig vanlig reisesyketabletter, men jeg synes dem hjalp. Men du må i såfall få dem på resept, da det ikke er alle typer gravide kan bruke.
Har også hørt at vann med noen dråper sitron i skal hjelpe.

Håper virkelig noe av dette hjelper. Det er ikke noe gøy å være så kvalm. Du får ha god bedring.

Mange klemmer fra Moci

:baby: 9.10

Tidl. bruker
04-08-2003, 11:00
Føler med deg:stakar: er selv kvalm og kaster opp hver dag. Jeg begynte med ingefær for noen dager siden, og er spent på om de vil virke. I dag har jeg ikke vært kvalm foreløpig, du kan jo prøve dem. Urizal heter de, du får kjøpt dem på helsekostbutikker.

Lykke til.

Ametyst
04-08-2003, 11:05
Ingefær hjelper mange, så det kan være vel verd å prøve.
Selv har jeg tatt homeopatiske midler for kvalmen, og blitt kvitt den - jammen deilig å slippe den! Akupunktur kjenner jeg også noen som har brukt med stort hell.

Silav
04-08-2003, 11:12
Takk for svar!

Jeg skal prøve og se om noe av det hjelper.
Jeg er kvalm hele dagen, har ikke kasta opp enda, men det har vært like før maaange ganger..!
Lurer på om det kan være fordi at jeg er sulten sent på kvelden og gjennom hele natta, så da er jeg veeeldig sulten om morgenen.. Men i går kveld kl 23 var vi på esso og kjøpte Ritz kjeks og pølse med brød :) Eneste maten som frister er varm mat.. Og idag var jeg ikke så sulten når jeg våknet.. spiste noen kjeks før jeg stod opp, og jeg er ikke så veldig kvalm :)
Så det hjelper kanskje å spise noe varmt før jeg legger meg om kvelden..

:findag:

Kanari
04-08-2003, 14:47
Hei,

jeg var FRYKTELIG kvalm i forrige svangerskap, spydde 5-10 ganger om dagen og gikk ned 7 kilo de første månedene. Slapp såvidt å bli innlagt. Denne gangen har det vært litt bedre, men jeg kaster fortsatt opp hver dag i uke 16..

Det som hjelper meg er å aldri være sulten, og ikke spise seg altfor mett. Så jeg går og småspiser hele dagen. Jeg er drita lei av mat, av og til brekker jeg meg når jeg tenker på at jeg snart må spise en skive.

Matvarer som jeg synes hjelper i nødstilfeller er:

Epler, syrlige drops (fint å ha i bilen men IKKE ta for mange!), chips og annet digg, knekkebrød med smøre-ost. Kjeks, boller osv..

Det sies at vitamin B6 skal hjelpe. Jeg fikk ikke ned tablettene uten å brekke meg, men nå har jeg prøvd å løse de opp i eplejuice. Håper det virker!

Det er et sant helvete å være så kvalm. Men trøst deg med det at det sannsynligvis blir bedre snart. Og når babyen er ute er det rett i kakefatet for min del!!

Hilsen Kanari med termin 23. januar.

Anine
04-08-2003, 18:49
Jeg var megakvalm siste svangerskap (8 mnd siden) . Nå er jeg bare kvalm og uvel. Tar vitamin B6 og tror at det kanskje hjelper litt. Jeg har som flere også hørt at URUZAL skal hjelpe (ingefær)

Ellers reagerer jeg på stress eller når jeg blir sliten. Da blir jeg MEGA kvalm. Så hvem vet egentlig hva som egentlig hjelper....

Anine