PDA

Vis full versjon : Gråteattakk hos legen

Lillegull
20-09-2002, 12:43
Hei!
Ja, nå har jeg vært hos legen -gikk dit en uke før kontroll for å be om 20% sykemelding - da jeg i det siste ikke har klart annet enn jobb, soving og grining+ masse dårlig samvittighet for alt jeg ikke får gjort og fordi jeg er en kjip samboerske som må være helt forferdelig å dele livet sitt med for tiden.

Selvfølgelig skjedde det jeg hadde fryktet - da jeg skulle fortelle hva som var "galt" begynte jeg bare å gråte og der satt jeg og hulket og bablet noe uforståelig om fæle flyreiser (uff jeg gremmes :( -jeg fatter ikke hvorfor DET kom nå-er jo helt irrelevant). Uansett- legen var veldig grei og fattet hun. Spurte hvor mye jeg orket jobbe -og jeg fikk sykemeldingen min som jeg ønsket. Hun mente imidlertid at jeg måtte komme tilbake om en uke, for hun trodde kanskje jeg burde ha mer enn 20% sykemelding. Hun fant hvite blodlegemer i urinprøven -og skulle sende inn prøven for å finne ut av det. Noen som vet hva det kan bety?

Jeg følte meg så håpløs, helt forgrått da jeg gikk ut, men legen var kjempesøt og klappet meg på skulderen osv.. Sitter nå og samler mot til å gå ned til sjefen å fortelle det.....

Send meg noen støttende ord og litt oppmuntring da!!

Tilla
20-09-2002, 12:51
Lett for at det blir sånn når man skal snakke om noe vanskelig man har tenkt på en stund...:stakar:

Kjempefint at du fikk den sykmeldingen du ønsket deg i hvertfall og at legen var grei, selv om jeg er enig i henne med at 20% kanskje ikke utgjør den helt store forskjellen... Du får prøve deg frem og finne ut hva som passer for deg :)

Håper det går greit å få sagt i fra til sjefen også... Han burde jo ha forståelse for det, men det er det som vi vet ikke alle som har likevel. Lykke til :)

Tilla

Margreth
20-09-2002, 13:34
Kjære deg Lillegull!

Jeg har ikke grått hos en lege noen gang, men jeg antar at du ikke er den første....Det var jo veldig veldig positivt at legen forstod deg og at du fikk den sykemeldingen du ville ha :) Jeg er forøvrig enig med Tilla om at 20% kanskje er litt lite, men du får jo prøve deg fram.

Jeg er 50% sykemeldt for tida og lurer på om jeg skal be om å få den økt til 60% neste gang for da kan jeg jobbe 2 dager i uke! Jeg synes faktisk det er litt tungt den uka jeg jobber 3 dager.... Men jeg har heldigvis en veldig grei lege jeg også! :)

Nå er ikke jeg helt oppdatert på om du har flere barn eller ikke, men jeg merker i alle fall at det sliter ekstra på meg å ha en liten gutt i tillegg som har litt sove/spiseproblemer...I neste uke skal mannen ut på reise, så da blir jeg alene med han...Skal til legen på torsdag så da får vi se....

Jeg vet ikke hva dette med hvite blodlegemer kan bety - håper de finner ut av det. Du må ikke være lei deg for at følelsene tar litt overhånd når man er gravid. Det gjør de for meg også...humøret varierer det er sikkert!!! Jeg tror det er ganske vanlig!

Håper det går greit å si fra til sjefen om sykemeldingen. Han/hun burde jo forstå det, men jeg vet jo at alle ikke forstår likevel....Det kommer vel litt an på hvilke erfaringer de har selv kanskje... Da jeg ble 50% sykemeldt, lurte personalsjefen (ikke min sjef altså) på hvorfor...jeg bare så som sant var om mine småplager + at jeg var veldig sliten. Jeg tror vi bare må prøve å tenke på oss selv og den lille i magen og glemme eventuelle "surpromper"! :uff:

Lykke til videre da!

Klem (24+1)

melankolibri
20-09-2002, 13:37
Kjære Lillegull :stakar:
Jeg hadde det på nesten akkurat sammen måten som deg forrige fredag da jeg var på kontroll. Alt gikk fint på kontrollen og så da når alle formaliteter var over stått så spør hun om jeg har det bra ellers og om formen er fin.......det var det som skulle til hos meg :leiseg: :leiseg: :leiseg: Jeg gråt og gråt, og fikk hulket fram at jeg var sliten og ikke fikk gjort noe annet enn å være på jobb. Og når jeg var på jobb, så bare kjeftet jeg på alle, og griner for ingenting....:) :) :)
Heldivis så er også min lege svært forståelsesfull, og hun forso situasjonen med en gang, og jeg fikk 50% sykem.!!
Har hatt det i bare en uke nå, men jeg merker STOR forskjell. Er mye lykkeligere og lettere å ha med å gjøre. Så; Lillegull, jeg tror dette bare er til det beste for deg. Så du skal ikke ha dårlig samvittighet! Det er kroppen din som sier ifra at den trenger mere ro og hvile. Dette er for babyen din sitt beste! Så gå hjem å hvil deg med all verdens gode samvittighet:klem:

:findag:

Loppa
20-09-2002, 14:37
Jeg sier meg bare helt enig med de andre jentene her.
Slapp av og nyt sykemeldingen din. Dette er ikke tiden hvor vi skal stresse og yte 200% ! Nå skal vi ta hensyn til signalene fra kroppen og kose oss med magen vår.
Og når det gjelder sjefen din burde han forstå såpass !

Kos deg Lillegull! :) :)

Klem fra Loppa & Lille Håp, 21+0.

Mo & Nurket
20-09-2002, 16:09
Jeg tror dette er helt normalt jeg! Det er jo så mange hormoner i kroppen vår at når en begynner å fortelle om ting som er litt tungt så tar følelsene litt overhånd av og til! Som Margareth sier så er det nok ikke første gang legen opplever noe slikt!

Men likevel skjønner jeg følelsen din. Satt på trikken her en dag, og satt og sendte en melding nordpå til familien min. Jeg ble så emosjonell og savnet dem slik, helt plutselig, at jeg kjente tårene virkelig brant bak øynene. Måtte virkelig ta meg i det for ikke å begynne å hulke på trikken! Det skulle gjort seg!! Klarte i hvertfall og holde meg til jeg kom ut, og da er det heldigvis ikke mer en ett minutts gange hjem.

Prøv ut sykemeldingen din og se hva som fungerer. Gi f.. i sjefen og tenk på deg selv nå!! Trenger du mer så ordner du det. Nå får jobb og andre komme i annen rekke. Du skal konsentrere deg om deg selv og bebisen din, så går nok dette bra!:stakar: :stakar:

Masse go':klem: fra Mo & Nurket

Lillegull
20-09-2002, 18:04
Så søte dere er! Er så glad for at jeg har dere! Nå har jeg sagt det på jobben og det ble faktisk godt mottatt. Sjefen ga meg til og med en klem og skrøt av at jeg gjorde en bra jobb. (Og jeg som har følt meg så slapp og udugelig i det siste!) Så nå skal jeg jobbe litt kortere dager.

Føler meg så mye lettere til sinns allerede, nå kan det kanskje bli litt bedre framover!

Ha en riktig god helg dere!
Hilsen lettet og mye bedre til mote L.

Mo & Nurket
20-09-2002, 18:10
Deilig når man blir positivt overrasket over sjefen! Det hjelper sikkert på humør og arbeidslyst å få det litt roligere også. Jeg også gleder meg til det. Skal ha 25% sykemelding fra mandag og gjett om jeg gleder meg!! Nå har kurset jeg jobber med blitt utsatt så jeg slipper å jobbe i helgen også (JIPPI!!). :klapp:

Min sjef tok det også veldig bra når jeg ga beskjed om sykemeldingen, men jeg hadde ikke ventet annet for hun er veldig omsorgsfull.

Nå er det snart helg og vi kan alle slappe av (håper jeg)!

Riktig god helg til deg Lillegull og alle andre januarmammaer!!

Klem fra Mo & Nurket (25 + 1)

Ramgad
20-09-2002, 18:31
Neimen Lillegull, da!

Skjønner at det er mye for deg om dagen. Godt du bælja hos legen, det var jo hun som kunne hjelpe deg denne gangen! Jeg søkte på urin og blod og fant dette (http://www.lommelegen.no/kap082.html) hos Lommelegen. Håper det er til nytte, leste ikke så nøye gjennom før jeg henta link.

Ta vare på deg selv i helga! Du har bare godt av å få hvilt deg litt, om mulig utvide sykemeldinga så du får tiden du trenger. Nå skal jeg kose lillejenta mi, som har sovet middagsduppen sin og kommer med velkjente "ka-kaaa?" når hun blir henta!!