PDA

Vis full versjon : Ut og reise. Bør jeg?

Marianne28
20-09-2002, 13:12
Hei alle mars damer.
Håper noen kan komme med noen meninger mht. og reise til Thailand i noen uker. Er nå i uke 14, og turen blir evt. om noen uker.

Samboer'n min og jeg har ikke hatt noe ferie dette året, og er fryktelig slitne. Hadde en abort i mai som tok på samt at svigefaren min er alvorlig syk. Så et pust i bakken ville vært deilig.

Jeg har ikke noe særlig lyst til og reise så lang, men samboern min vil så gjerne det. Han har ikke noe sans for ordinære sydenturer. Vi har vært i Thailand 2 ganger før, så jeg vet jo hva vi drar til, og vi har aldri vært syke eller noe som helt når vi har vært nedover.

Noen som har noen meninger om det og reise så langt?? Trenger virkelig noen gode råd. Både for og i mot.

Hilsen Marianne

Maz
20-09-2002, 13:32
Men jeg ville ikke ha dratt. Virker so ditt instinkt sier det samme, men du føler deg presset.

For det første så er dette en veldig lang flytur, og selv om det sies at det ikke er farlig å fly så sies det at man ikke skal fly i mere enn 6 timer.

Videre så har du en annen bakterieflora, og selv om ikke du har blitt syk før så har du litt lavere imunsystem når du er gravid og kan bli det nå. Desuten så blir ikke nødvendigvis voksne mennesker syke av tng som fosteret kan ta skade av.

Sansynligheten for at noe går galt er sikkert liten, om du tar forhåndsregler mht mat, dyr osv, men kan du tilgi deg selv om noe skulle gå galt?

Pelen
20-09-2002, 14:10
Hei!

Jeg var i Thailand i uke 12-13. Det gikk kjempe bra!

Under flyreisen drakk jeg mye og jeg hadde støttestrømper på (kjøpte på apoteket). Jeg gikk også litt mer frem og tilbake i gangen enn vanlig.

Jeg spiste det meste, men unngikk ferske grønnsaker og jeg skrellet all frukt selv. Jeg spiste ikke heller is. Grønnsaker i woker osv spiste jeg. Ellers unngikk jeg det man skal unngå hjemme.

Turen var super, men det er selvsagt greit at man til vanlig takler varmen bra. Og se til å reise til riktig sted som ikke har regnperiode.

Jeg var hos legen før jeg dro sammen med legemannen min og legen kommenterte ikke ens at jeg skulle til Thailand. Sykehusene i Thailand er også bra.

Men føler du deg usikker så drar du selvsagt ikke!

Klem Pelen fra februarklubben

Olivia
20-09-2002, 14:12
Hei!
Jeg og kjæresten min reiser til Thailand om 2 uker, da er jeg 18 uker på vei. skal være der i 10 dager. Snakket med jordmor om dette i går og det var ingenting i veien for å reise!:) Vi har også vært der før, og har ikke fått noen plager av å være der. Pass bare på å bevege deg nok på flyet og bruk støttestrømper, kjempeviktig! Og så er det å passe på det vanlige med mat og drikke.

Jeg gleder meg ihvertfall masse til en avslappende ferie!:D
Du kan jo snakke med lege eller jordmor hvis du føler der usikker.