PDA

Vis full versjon : Gaz- eller flanellbleier?

Småtten
20-09-2002, 14:09
Hjelp
Har tenkt til å kjøpe det og bruke det som gulpefiller, men hva er best å bruke, gaz eller flanell?

UL: 28. nov

Kame
20-09-2002, 16:36
TROR det er gaskluter som er mest brukt som gulpekluter - de er gjerne litt avlange og passer fint å hive over skuldra.

Flannellsklutene er ofte større, noe ala et lite håndkle, og brukes ofte som underlag for babyen på stellebord...

Happy
20-09-2002, 23:27
Vi sverger til flanell, helst de som er 70x70. Bretter de dobbelt og legger over skuldra. Martin er en baby som har gulpa MYE bestandig! Vi har et forbrukt på omkring 5-8 kluter om dagen.... Er ikke så mange som gulper SÅ mye da!

Se det an, du kan jo kjøpe en pakke av hver go så kjøpe mer av det du liker best etterhvert?

Nikken
21-09-2002, 03:12
Hvor kan man kjøpe de i flanell??

Happy
21-09-2002, 21:56
Vi har kjøpt våre på Hansen og Dysvik. Der tror jeg de selges i 3-pk. Vaar ikke så dyre, men det er nok billigere å kjøpe metersvis og sy selv...

Kame
23-09-2002, 01:20
Slenger på et ekstra-spørsmål i samme stilen:

Hvor får man kjøpt sånne små vaskekluter i gas eller er det flanell?

Jeg vil gjerne ha de i to forskjellige farger - en til ansikt og en til stump (for det var jo et helt genialt forslag), men hittil har jeg ikke sett sånne noested?

Dama på KID Interiør påsto de hadde hatt noe sånt tidligere, men de var iallefall utsolgt de gangene jeg har vært innom.

Tror de har på baby-butikken her, men tipper de er iallefall dobbelt så dyre der som på andre butikker..?

Småtten
23-09-2002, 10:57
Jeg kjøpte en rull med flanell og en med gaz da jeg var på Spar Kjøp på lørdag. For å skille mellom bruksområdene går det ann å sy på små merker.

Sine
23-09-2002, 22:45
jeg kjøpte 10 meter flanell på SparKjøp til 129 kroner. Har fått mor til å sy.
Så kjøpte jeg gaskluter også på SparKjøp, og disse tror jeg kostet 4 kroner stk. De er dyrere alle de andre stedene jeg har sett dem. De har med blå, rosa og gul kant rundt.

Sine