PDA

Vis full versjon : Fødsel

Pelen
13-08-2002, 19:05
Jeg har langt igjen til fødsel men det er noe jeg har tenkt på og jeg vil gjerne ha deres synspunkter!

En gang i måneden går jeg til en dame og får aromaterapi og noen ganger har jeg fått akupunktur og zonetarpi. Hon er veldig veldig flink og hun har gått en masse kurser og i diverse alternativ terapi. Jeg har veldig veldig god kontakt med henne og jeg har till og med ligget på benken hennes med tårene rennende. Min mor lever ikke, men i visse sammenheng har hun tatt over en del av det som jeg fikk av moren min. Jeg kan virkelig åpne meg for henne og fortelle mine innerste tanker. Hun er et utrolig varmt og godt menneske.

Jeg har tenkt litt på om jeg skal spørre henne om hun kan komme hjem til meg når jeg har rier og kanskje følge med til sykehuset noen timer (men det er jeg veldig usikker på om jeg egentlig vil). Det skulle være så godt å få massasje av henne - hun er så flink! Min mann er helt analfabet når det gjelder massasje! Jeg har ikke snakket med ham enda, jeg tror at han syns det er litt tidlig, men jeg tror ikke at han skulle ha noe mot det.

Hva syns dere? Virker det rart? Jeg vil at selve fødselen skal være noe mellom meg og mannen og at hun ikke skal være der da men at hun ev kan ta hånd om meg og min kropp når jeg har slitsomme rier. Når hun masserer meg så slapper jeg så fullstendig av og jeg har det så godt, jeg vet at hun har fulgt med andre gjennom graviditeten, men jeg vet ikke om hun har vært der når riene har kommet. Hun er selv mor og bestemor så hun har født selv.

Hva har alle dere andre for noen tanker om dette?

Pelen

LaLuna
13-08-2002, 19:14
Hei Pelen,
for det første: Det høres ut som denne damen er helt prima å ha avtale med en gang i måneden! Viktig å ha slike mennesker rundt seg...

Jeg synes absolutt du kan spørre henne om hun kan tenke seg å hjelpe deg når riene starter, jeg synes ikke det virker rart i det hele tatt. Hvis du slapper så godt av når hun gir deg massasje, så bør jo det være helt ypperlig i timene før fødselen.

Lykke til!

Linda1
13-08-2002, 20:32
Jeg går også jevnlig til aromaterapi. Hun er også helt super! :)
Hun har fortalt at hun har vært med på flere fødsler. Massasje med beroligende oljer kan hjelpe mye under fødselen.

Så jeg også vurderer det :D

Men hvor mye det vil koste er jo ikke godt å si. Er fødselen veldig lang, kan det jo kanskje bli litt dyrt? Men sikkert verdt det ;)

(Idag: 10+1)

Trinity
13-08-2002, 21:00
Mange steder i verden er det vanlig å ha med seg en såkalt doula (http://www.doula.com/), altså en dame som har født selv og kan støtte og hjelpe, under fødselen. Hvis denne damen har lyst og det ikke gjør noe for mannen din, så må det vel være greit?

Lykke til!