PDA

Vis full versjon : Selvtillit

Gus
06-08-2003, 17:22
Huff

Jeg klarer ikke å slutte å røyke, har trappet ned til 10 fra 20 om dagen og gått over til ultra mild. Men etter hva alle sier er det vist ingen forskjel om hvor mye eller hvor sterkt en røyker.

Dette er vanskelig, for det er ikke nok med at jeg sliter med selvfølelsen ang. dette men alle blikkene og komentarene jeg får av familien og noen venner, gjør det ikke akkurat noen bedre.

Det er jo liksom så enkelt for mennesker som aldri har hatt denne stygge vanen eller har klart å slutte, og himle med øynene og si at det burde jo ikke være noe problem Alle andre klarer det jo.

Er det noen andre som har det på samme måte!

Klem

mamsen27
11-08-2003, 17:39
jeg røyker også.Maks 10 for dagen.
Har ingen problemer med familien.Jeg sitte å røyker sammen med dem og de reagerer ikke.
De vet hvor vanskelig det er å slutte.
Hvis noen andre kommenterer det,slik som en venn gjorde for en stund siden, så sier jeg at det har de ikke noenting med.
Jeg er ikke dum,jeg vet jo at det ikke er det beste man gjør når man er gravid.
Men folk kjenner ikke meg.De vet ikke alt om meg og mitt.
Så de må være litt forsiktige med uttalelser.

Charmine
11-08-2003, 18:19
Sier meg enig med mamsen der..

Røyker jeg og, men mye mindre enn før (nå 5-10 barclay no1 mot 30 prince org før)...
Hva andre sier, det gjør ikke mer enn å såre, for vi vet jo forbannet godt selv at det ikke er bra..og hvertfall jeg har dårlig samvittighet når jeg tar en røyk..men bare for :baby: sin skyld..

Gøril
11-08-2003, 20:45
Dette er ikke lett nei, hele røykekuttinga!
Er i fjerde måned og røyker enda. Har prøvd å slutte flere ganger, men det resulterer bare i at jeg røyker mer...:(
Får også mange blikk og sure miner av venner og ellers mennesker som ser at jeg røyker...men de vet ikke hva de snakker om. Har spesielt en venninne som aldri har røkt og som er utrolig kritisk til meg nå for tiden! (venninne og venninne...kremt) Hun nevner røyken hver dag og hvis jeg tar meg en røyk himler hun med øynene og rister på hodet...:leiseg:

Det er ikke enkelt, og jeg får heldigvis støtte av familien og samboeren min (han røyker selv og vet hvor vanskelig det er å slutte)

Vi vet godt at det er skadelig for barnet på alle måter, er ikke dumme altså! Men mange sier at under graviditeten er det lettest å slutte, men jeg syns deter en utrolig vanskelig tid. Har mange plager som bekkenløsning, dårlig humør, kvalme, føler meg vimsete osv, og at man da skal klare å slutte å røyke...det er ikke lett!

Har kuttet drastisk ned på røyken og røyker extra mild....skal fortsette å prøve å slutte, men kan ikke love noen ting...

Stå på alle dere andre sluttere! :klapp: