PDA

Vis full versjon : Tips til oss vår-mammaer

Johanna
20-09-2002, 17:20
Jeg ar vært på en baby-butikk allerede :blush: ..
Kikket på vogner og alt mulig, måtte bare sjekke hva ting koster. Trodde jeg måtte ha en kombivogn, men ekspeditrisen sa at siden jeg var så heldig å få et barn på den årstiden, holdt det med en slags "sportsvogn" det ryggen kan legges ned. For det første var den lettere å trille, og kunne pakkes nesten helt flat inn i bilen. Hun demonstrerte og koste seg, og jeg ble mer og mer overbevist på at det er dette jeg vil ha. Prisen ligger på ca 3500-4500 kroner, og vognen kan brukes til barnet er 3 år ++.

Er dette noe dere mer erfarne VET, eller kan jeg være litt stolt over å ha oppdaget dette for meg selv?

Johanna, 10+5

Tidl. bruker
20-09-2002, 18:40
Jeg har tenkt det samme selv.
Men, så kom jeg til å tenke på hvor praktisk det egentlig er med kombivogn. Da kan man den første tiden kan ta ut bagen med barnet oppi. Og det uten å vekke h*n når man skal inn eller i bil etc..
Bare en bitteliten tanke fra meg, men du har sikkert tenkt den allerede;)

Klem fra Nilsma og lillevennen:baby:

pirelli
20-09-2002, 23:30
Jeg har nå litt erfaring men hvet ikke hva som er best :) Må si meg enig med nilsma at det er veldig greit med bagen i kombivogna, vi brukte sikkerhetsnett sammen med bagen i bilen og da var det bare å løfte bagen rett i vogna og tilbake i bilen igjen, uten å forstyrre den lille som sov. Forestiller meg også at det blir mye lunere i bagen en å ligge rett i vogna. Men dette var jo bare mine tanker da ;) Vi har iallefall være kjempe fornøy med kombivogn :p

Lykke til med valget av vogn!

Vianne
21-09-2002, 01:23
Vi hadde vanlig bagvogn til Emil først, og kjøpte en sportstrille da han var 6 mnd. Tror det er det du mener?
Ryggen kunne legges helt ned, derfor brukte vi den fra da av, han lå jo i en god saueskinnspose, slik at han hadde mye støtte. (Puuhh..for en setning!)

Vi kommer til å kjøpe kombi eller duo-vogn nå til nestemann, Emil må jo ha denne vogna litt til.

Du kan nok bruke denne, men det jeg tenker på er at det kanskje blir litt åpent for en så liten baby? Men det finnes jo mange poser som kan støtte opp, selv om det blir sommer.