Vis full versjon : Herpes!
I dag blusset munnsåra opp for fullt (Herpes)! Det svir og er ikke spesielt stilig. Skal begynne i ny jobb på mandag, og har ikke lyst å møte opp med blussende og betent leppe nede på haka.
Noen tips? Helst reseptfrie!
Forglemmegei
06-08-2003, 21:05
En som ikke er reseptfri men veldig bra er Zovirax.. Den skal brukes fra da man begynner å kjenne brenningen! Dvs at du må fikse den tidlig i morgen!! Ellers er visst Fucidin salve et bra hjelpemiddel.. Den er jo reseptfri!!
Sendte min herpesbelagte venninne meld for å spørre for deg, vennen:D
Håper du blir fort bra igjen og at du kan stille blemmefri på jobb mandag!
Stor kos fra meg.
En ting som kan hjelpe er å smøre på et tykt lag med tannkrem.. (når du går hjemme f.eks..) ser ikke spesielt lekkert ut, men det virker! Såret blir ikke magisk borte av det..men det tørker inn og forsvinner raskere.
:mervink:
Jeg har tidvis herpesutbrudd og ba legen om ny resept på Zovirax, som jeg pleier å bruke. Han kunne godt gi meg resepten, men han anbefalte å IKKE bruke den salven når jeg var gravid.
Sist jeg hadde utbrudd kjøpte jeg en salve hos helsekost som heter Herstat (e.l.) og var flink til å påføre salve ofte. Blemma ble borte på halve tiden.... :klapp:
Mamma bruker vanlig sminkepudder for å tørke ut sine, men det funker ikke like godt på meg....
Håper du blir blemmefri til mandag!!!!! :)
Ta en ringerunde til hudpleiesalonger og tannleger og hør om de har medisinsk laser. Jeg vet ikke om det er for sent siden det har blusset opp så veldig, men det skader ikke å høre. Har ikke prøvd det selv ennå, men hørt veldig mye bra om det fra andre.
For øvrig er Zovirax reseptfritt og billigere i Danmark, Sverige og Finland - pleier å hamstre inn når jeg er på reise.
Sweet Candy
07-08-2003, 09:11
Jepp, kjenner meg igjen!!! Når jeg har fått munnsår kjøper jeg en salve på helsekosten. Den synes jeg funker bra på meg, om den vil fjerne såret innen mandag er usikkert, men sårene utvikler seg ihvertfall ikke videre (på meg). Husker selfølgelig ikke hva salven heter, men det er en hvit tube med lilla skrift. Kanskje Iset kan hjelpe deg med navnet? Skriv en PM til henne du!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.