Vis full versjon : Privat jordmor??
Jeg har ikke fått noen jordmor, og legen min er en "tulling". Vurderer å gå til privat jordmor, men er ikke helt sikker... Er jo "bare" 11 uker igjen. Vil jeg ha noe utbytte av det? Hvor mye penger koster en priv. jordmor?
Hvilke erfaringer har dere som har jordmor? Er det noen vits? Hva med dere som ikke har jordmor?
Føler kanskje at jeg ikke har noe behov, men jeg vet jo ikke hva en "bruker" en jordmor til, så jeg vet vel ikke på en måte hva jeg går glipp av...
Kanutten
20-09-2002, 17:33
Jeg har vært hos jordmor en gang. Og jeg var der for en uke siden. Synes at jeg har fått god nok oppfølging av min lege. Men skal fortsette og gå til jordmor tror jeg. Men jeg synes ikke at det var noe spes anderledes og gå til jordmor iforhold til lege. Så jeg gir jordmor en sjanse til og så hvis ikke det blir det store heller så går jeg bare til legen min...
Hos min lege får jeg ultralyd hver gang også..og det er det som er mest spennde synes jeg.. å se lille nurket vårt..
men det er jo opp til en hver da.. Men hvis du er misfornøyd med legen din så kanskje en kan ta kontakt med sykehuset du skal føde på og få snakke med en jordmor der?? jeg vet ikke men bare en ting jeg ville gjort hvis jeg ikke fikk plass hos jordmor i bydelen..
Kanutten 28+3:baby: :stakar:
Det er meningen jeg skal gå annenhver gang til lege og jordmor. Men de siste gangene har jeg bare gått til jordmor. Hun har bedre tid, setter normalt av en time eller så til prat etc. Du kan spørre henne om alt mellom himmel og jord som har med graviditeten å gjøre. Legen har dårligere tid og ofte har jordmødre lengre og bedre erfaring enn en lege. Så lenge man ikke har noen medisinske problemer eller trenger sykemelding er det like greit å gå til en jordmor. Hun tar akkurat de samme prøvene, så man går liksom ikke glipp av noe.
Klem Snehvit 26+2
IzziCreo
21-09-2002, 01:28
Heisan, Tigris
har vært hos jordmor en gang, og er veldig usikker på om jeg kommer til å gjøre det igjen... Trives veldig godt hos legen min, og får innmari god oppfølging av ham. Synes det er mer betryggende å gå dit fordi han kjenner meg - og uttaler seg da på et bedre grunnlag om ting som jeg lurer på i forhold til kroppen min liksom :) Jordmor har jo aldri møtt meg før, og synes det ble mye generelt liksom... Fikk ikke slik spesielt god kontakt heller så derfor føler jeg liksom at det er like greit å gå til legen min som jeg stoler på :)
Hva med et svangerskapskurs i steden, Tigris - for deg og forloveden din? Det er jo ofte jordmødre som arrangerer slike, og da kommer du jo i kontakt med en som du kan spørre og få masse gode tips av når fødselen nærmer seg :) Kanskje føden/svangerskaps poliklinikken videreformidler slike kurs? (Det gjør de her på Ullevål nemlig).
Uansett - litt vanskelig for deg siden du ikke har spesielt god kontakt med legen din heller... Så jeg tror jeg holder en knapp på et slikt kurs jeg :)
Klem Suzie Q 29+4
Jeg har vært hos jordmor en gang til nå, og syntes det var greit. Hun hadde mye bedre tid enn legen min, selv om legen min også er veldig koselig.
Jeg tok selv kontakt med jordmor i den bydelen jeg hører til. Tror du står litt fritt der...
Sine
Da jeg var gravid for leeeenge siden, gikk jeg annenhver gang til lege og jordmor.
Hos legen ble tilstanden min sjekket... Hos jordmor ble også tilstanden sjekket, men vi snakket også om andre ting rundt svangerskapet som ikke ble tatt opp hos legen.
Jeg anbefaler jordmor! Hvilken glede du vil ha av det nå.. er jeg usikker på.
Tror også at det i de største byene finnes private jordmødre. Det må betales av egen lomme.
Lykke til med forestående fødsel :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.