Vis full versjon : Forskningsprosjekt/ultralyd
Hei dere! :)
Jeg har fått tilbud om å være med på et forskningsprosjekt ved KK i Bergen, hvor man får ekstra ultralydundersøkelser gjennom svangerskapet (tror det er 4 eller 5 ekstra undersøkelser utover den vanlige i uke 18). På arket jeg fikk i posten som informerte om prosjektet sto det imidertid ikke så mye mer enn dette...
Er det noen andre her som har vært med på dette prosjektet og som kan fortelle meg litt mer???
Solstråle
20-09-2002, 19:02
Hei ..
Jeg vet ikke så mye men en venninne av meg deltok i prosjektet og hadde gode erfaringer med det:)
Det vil si at du får noen ekstra ultralydundersøkelser i svangerskapet. For deg vil det jo være kjekt å kunne se ditt lille nurk flere ganger i svangerskapet og de vil kunne se om alt er som det skal være. :) Jeg hadde kjemp lyst til å være med men hadde brukt p-pillen rett før jeg ble gravid og hadde derfor ikke hatt nok mensturasjoner mellom tiden jeg sluttet på pillen og tiden før jeg ble gravid. Derfor kunne de ikke vite sikkert om mensen var i rute og det må den væer. For en av grunnene til forskningsprosjektet er at de skal bli flinkere til å sette eksakt termindato.
Dette vil for deg innebære at de måler, hodemål, lårbein o.l. til babyen inni magen din for å se hvor langt du er på vei, hvor mye det vokser o.l. :) på ultralyden.
Hvis du ønsker det får du også bilde av babyen hver gang:)
Det er jo kjekt å se hvordan babyen utvikler seg inni magen syntes jeg :)
forundret
21-09-2002, 01:30
HEI! Har også en venninne som var med på det. Forsto at hun syntes det var veldig okei. At hun likte å få så god oppfølging. Finnes noe lignende i Oslo? Vil nemlig gjerne være med i så fall!
Hei.
Meldte meg på jeg og,men fikk aldri en innkalling... :???:
Vet ikke hvor jeg falt ut av systemet...
Fikk beskjed på KK om at vi gravide måtte mase litt på dem om vi ikke hørte noe.
Nå er det dessverre for sent for min del.
Det høres iallfall veldig spennende ut og jeg tror det vil være kjekt for deg å delta der.
Anne M T-9
Heisann jeg kommer på besøk fra NM
Jeg var med på dette prosjektet. Jeg ringte da jeg var 13 uker på vei og fikk time uken etter. Jeg hadde ultralyd i uke 14, den vanlige i uke 18, deretter i uke 22, 28 og 34. Veldig kjekt å se babyen flere ganger og følge utviklingen.
Legen målte hode, mage og lår, jeg kunne hele tiden følge med på monitoren og fikk se hva målene tilsvarte i uker og dager. Legen forholdt seg til min menstermin som var 22/7-02 og "brydde" seg ikke om ultralydterminen som ble 27/7-02. På siste ultralyd sa legen at hvis babyen ikke var kommet 22/7 kunne jeg ringe henne og få en måling til, men det trengte jeg ikke, for gullet mitt kom til min termin:klapp: . Bilder fikk jeg hver gang bortsett fra siste gangen. Kan anbefale å være med.
Heisann ! Vi har vært så heldige at vi har vært med på dette
prosjektet også ! Bare gled deg, det er kjempemoro å se den vesle og utviklingen ! Vi venter førstemann, og ALT er vanvittig spennende !! Vi var på første UL i uke 16. Den kjempehyggelige
jordmoren tok seg god tid, og viste oss alt så nøye. Vi hadde frysninger på ryggen da vi så den vesle spiren vår som lå der
og vinket til oss... Så har vi vært på ordinær UL i uke 18 (nedtur i forhold). Sist vi var på KK var i 24 uke, og da var spiren vår hele 860 gr. og 32 cm lang allerede ! Vi har fått masse flotte UL-bilder med hjem, og nå sist også et bilde i 3D. Gleder meg virkelig til neste uke, for da skal vi på ny UL, og det har helt sikkert skjedd store forandringer denne gangen også. Jordmor måler som tidligere nevnt hodemål, magemål og lårben til forskningen sin, men du får jo SETT :hjerter: den lille :hjerter: , da...10 fingre og tær, et lite hjerte som banker ... åh, det er så nydelig...
Lykke til, du har mange fine kontroller i vente !
Lykke 29+3
Tusen takk for svar dere, jeg gleder meg stort allerede!!! :) :)
Jeg sendte mail til dem i forrige uke, og de skulle sende info og sette meg opp på en time. Skal bli kjekt å få se mini'en!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.