Vis full versjon : Forbaska leggkramper!
LilleNuff
07-08-2003, 10:57
Nå er jeg lei av å våkne av disse plagene! Tar B-vitaminer som JM anbefalte, men det hjelper tydeligvis ingenting. Må vel prøve magnesium også, siden jeg har lest at det skal hjelpe.
Når jeg får leggkramper, skjer det nesten alltid at jeg får det på to ulike steder på foten. F.eks. en foran og en bak, så hvis jeg strekker for å tøye ut den bak, gjør det hel**tes vondt foran... :sint:
Noen flere som har det slik?
Har ikke opplevd leggkramper enda i dette svangerskapet, men forrige gang fikk jeg det av og til på natta. Våknet av intens smerte og beinet som lå i helspenn - AU! Forferdelig vondt altså :( . Men det ble litt bedre da jeg begynte å ta magnesium-tilskudd, og jeg begynte også å tøye mye på leggmuskulaturen, ikke strekke beina om natta eller stå opp brått fra senga o.s.v.
Kalsium er også bra mot leggkramper ;)
Hei,
Jeg har ikke hatt enda, men spiser masse bananer som jeg har hørt hjelper ... (?)
Klem,
Bella
(UL termin 13. Sept)
Har også hørt at kalsiumtilskudd skal hjelpe.:)
Jeg har fått et råd som de som har prøvd det på sier hjelper 100 %! Det er å legge en Sunlight-såpe i sengen ved fotenden. Sunlight inneholder et virkestoff som de fleste andre såper ikke har. Jeg har ikke testet dette selv, men det skader ikke å prøve!
Synes selv det høres rart ut, men det er jo et billig, kjapt og ufarlig råd!
La oss høre om det hjelper da!
Sun-light såpe???? Det høres helt vilt ut. Hadde jeg gjordt det, hadde mannen min trodd det hadde klikket for meg. Høres ut som en 1. april spøk, men rarere ting enn det har jo vist seg å funke så. Morsomt om noen her kan prøve det, og gi en rapport.
Kuriositet:
Sunlight-såpe skal også virke mot kolikk på spebarn. Legg en pakke såpe på magen til barnet....og vips!
Vet et par som prøvde, og det funket faktisk.
ps: dere må ikke bruke av såpa, for da har den ikke riktig vekt lengre.
LilleNuff
09-08-2003, 20:39
Såpe??? Hehe.
Jeg har tatt en brusetablett med kalsium før jeg har lagt meg de siste kveldene, og jeg har ikke hatt smerter siden, så jeg håper det er grunnen.
Filifjonk
09-08-2003, 20:44
Ære være, bank i bordet har ikke fått en eneste krampe så langt i dette svangerskapet.. Men tidligere...uhhh ! Aner ikke hvorfor jeg har sluppet unna denne gangen.. men jeg vet om et triks som kan redusere antall kramper..
Dersom du masserer leggene godt FØR du legger deg om kvelden så vil det være mindre sannsynlig at du får krampe i løpet av natta.
Rosalita
13-08-2003, 10:15
Jeg leste innleggene her, og fulgte delvis rådet om massering, men har heller tøyd ut leggene hver kveld før jeg legger meg - og det hjelper! Har ikke hatt en krampe siden. Da tøyer og bøyer jeg tær og legger. Noe liggende og noe stående i trappa.
jeg her hatt kramper i delre av svangerskapet, men ikke så mye i beina. Men derimot har jeg våknet opp mang en natt og ropt ut i smerte over kramper i hoften.
Jeg spiser et tilskudd som kjøpes på helsekosten Cal-Magnat tror jeg det heter. Dette tar jeg 4 stk av hver dag, fordelt over to ganger. Og tro meg jeg kjenner det hvis jeg glemmer det en dag.
Lykke til. Jeg har forøvrig hørt det om såpetrikset før, men ikke testet det.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.