PDA

Vis full versjon : Er dette normalt?

fortuna
08-08-2003, 19:46
Er ca. 5.5 uke på vei. Har de siste dagene følt at det stikker og innimellom KLØR i livmora.. Er dette vanlig, eller skummelt?
Har hatt og har blødninger fra dag8 etter innsetting. Kan noe gjøres for å stoppe dette? Progestan feks.? Og hvorfor blør man?
Takknemlig for svar. God helg!!!
Klem Fortuna!

Magdamor
08-08-2003, 20:55
Ja, det tror jeg nok det er:) Vanlig, stikkingen altså:o

Det høres ut som ligmentbåndene som strekker seg når livmora vokser, men ta det opp på neste kontroll for sikkerhets skyld.

Til meg kjentes det noen ganger ut som et knivstikk, ubehagelig!

Blødningene vet jeg ikke noe om.

Lykke til videre:)

Elisabet
08-08-2003, 22:21
Så koselig å se at du har blitt gravid Fortuna. Vi har snakket litt inne på SG på chat tidligere. Da het jeg Tulla. ;)

Kan ikke gi deg noe godt svar på hvorfor du blør, men er du veldig bekymret burde du ringe til legen og få sjekket det opp. Kan ikke huske at jeg blødde noe spesielt etter jeg hadde hatt innsetting, men nå er det 1 1/2 år siden så det er ikke sikkert jeg husker ordentlig. Det behøver ikke være noe unormalt med blødninger i svangerskapet. Når det begynte på dag 8 etter innsetting kan det jo rett og slett være festeblødninger.

Når det gjelder stikking i livmoren er det veldig normalt. Den strekker seg og av og til kan det kjennes så ille ut (på meg i alle fall) at en blir stående helt dobbelt. Det kan ofte komme når du reiser deg opp litt for fort eller liknende. :) Dette kan komme å gå gjennom hele svangerskapet.

Ønsker deg masse lykke til med lille babyspiren i magen. :klem:

Catalina
09-08-2003, 00:13
Gratulere med graviditeten...

Har et ICSI gull i magen som sparker og koser seg selv. Det med blødningen kjenner jeg igjen. Da jeg sluttet med progesteronen begynte jeg smått med brunlig utflod, derfor fortsatte vi inntill 3 mnd for å være sikre. Men tror også at det som legen fortalte meg da, om at kroppen er ferdig programmert til å blø ved de "vanlige" syklusene.

Du skal vel snart på ultralyd du da?? Du kan jo ringe på mandag og be om å få komme fortest mulig i og med at du har blødd. Det ville jeg gjort i alle fall, men så lenge HCG-verdiene dine stiger så er det ingen fare. Kan også være det ene av de eventuelle to eggene som har sluppet taket...ikke vet jeg...

lykke til videre!!!

C3PO
09-08-2003, 06:40
Hei Fortuna

Det kan være mange grunner til blødning. Jeg har et blodkoaguleringsproblem, så jeg må ta lave daglige doser med aspirin (Albyl-E i Norge) og gi meg selv daglige sprøyter med blodfortynnende.

Ring legen din, så får du sikkert god hjelp.

Lykke til!:)