Vis full versjon : Hjertebank! Noen som kan svare meg nå?
Hei!
Er i dag 36+2. Har så veldig hjertebank! var hos jordmor om mandagen og da var hb 10,9 (hun nevnte i forbifarten at man kunne få hjertebank hvis den sank ytterligere...) Begynte da på Duroferon. Gikk på disse hele uka, men fikk så vondt i magen + sterke sammentrekninger at jeg fant ut at jeg skulle kutte de ut nå i helga for å se om det var disse jeg reagerte på... vet ikke om det er det enda... Har hatt vondt i tre dager nå... også kom hjertebanken da. VELDIG!! Burde jeg ringe legevakta for en sjekk? Eller bare legge meg å slappe av?
Noen som har noen gode råd?
:findag:
Jeg kan dessverre ikke gi deg noen forklaring:(
Men er du urolig ville jeg nok ringe legevakta for en sjekk jeg.
Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite....
Ellers så tror ikke jeg at det er noe galt, har selv hjertebank innimellom. Men er du urolig kan jo hjertebanken bli enda værre og det er jo ikke noe særlig behagelig.
Du kan jo ringe å høre hva legen sier?
Lykke til i allefall!
Jeg hadde en del hjertebank/harehjerte v forrige graviditet.
Det var skikkelig ekkelt, og jeg ble veldig bekymret.
Moren min, som er hjemmesykepleier, anbefalte meg å dra til legevakta, noe jeg gjorde.
Hjertebanken kom og gikk, og da jeg kom inn til legen på legevakta hadde jeg selvfølgelig ikke hjertebank... Følte meg veldig dum.
Men de tok meg dønn seriøst og sendte meg opp på EKG på sykehuset. Der lå jeg med masse ledninger mens de målte hjerterytmen.
Alt var heldigvis normalt, og dermed kunne jeg slappe mer av når jeg fikk hjertebank i visshet om at det ikke var noe farlig.
Derfor vil jeg anbefale deg å dra til en lege som kan sjekke deg ordentlig, ikke fordi det nødvendigvis er farlig, men fordi det er hjelper veldig for deg selv å vite om det er farlig eller ikke.
Silly :cool:
Termin: 17. nov:
Tidl. bruker
10-08-2003, 12:04
Stakkars! Jeg skjønner deg veldig godt! Jeg har selv vært plaget med kraftig hjertebank hele svangerskapet. Verre ble det da Hb'en sank ytterligere, til 8,7 ferritinlager på 3. Jeg prøvde meg også på Duroferon, Ferro-Max, FerroRetard, you name it. Helsekostpreperater fikk jeg beskjed om å bare glemme da de innholder alt for lite jern. Til sammenligning inneholder Duroferon 100 mg jern per tablett mot Hemofer som kun har 9 mg per tablett så det er jo noe i det. For meg ble det så ille at jeg ble lagt inn til observasjon, men også fordi hjertebanken kom sammen med akutt svimmelhet og null energi. Da innså jeg at jeg bare måtte begynne å ta jern.. I utgangspunktet skulle jeg ta flytende NeoFer fra apoteket, 10 ml (9 mg/ml) tre ganger daglig. Det sier jo seg selv at det er en hestedose som nok gir hard mage. I tillegg fikk jeg beskjed om å spise mat med mye jern, pluss å drikke en drikk mikset med gulrotsaft, rødbetesaft og appelsinsaft :spy: Det jeg endte opp med var faktisk et preparat på helsekosten som heter AminoJern.
AminoJern inneholder 25 mg jern per tablett og det har jeg tatt to ganger daglig. På pakken står det:
AminoJern absorberes opptil fire ganger bedre enn tradisjonelle jernpreparater og gir ikke de problemene med treg eller løs mage som kan være vanlig med andre jernpreparater. Dette bidrar til at AminoJern bygger opp kroppens jernlager langt mer effektivt enn det som er normalt. Grunnen til at AminoJern er så effektivt kan tilskrives at to aminosyrer er bundet til et jernmolekyl etter en patentert prosess som gjør at det passerer gjennom tarmveggen som aminosyrer for deretter å frigjøre jernmolekylet. Vi lurerer med andre ord det tungt absorberende jernmolekylet inn i kroppen, noe som bidrar til at det høye inntaket og fraværet av de vanlige bivirkningene.
Det har funket veldig bra for meg, og jeg har mye mindre episoder med hjertebank nå enn før.
Håper du føler deg bedre!
Sannemor T-14
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.