PDA

Vis full versjon : Amming og ny graviditet.

Blåveis
21-09-2002, 01:41
Noen som kan hjelpe meg med dette?

Ammer fortsatt min datter som fyller et år om noen dager, men har nå fått høre at dette kan være uheldig for den nye miniatyren i magen? Noen som vet hvorfor? Økes risikoen for spontan abort? Hjelp..... :( Mener tidligere å har hørt at man kan fortsette og amme ved en ny graviditet, bare man stopper i god tid før det nye barnet kommer (en måneds tid)......

Takknemlig for raske svar.

Hilsen Blåveis, Storesøster og Stjerneskuddet i magen 4+6

Nuta
21-09-2002, 01:51
Hei:)

Jeg vet ikke så mye om det...men jeg har hørt at det er fordi livmora trekker seg sammen når du ammer!

Håper du får noen mere utfyllende svar av noen som vet litt mer om det:)

Tidligere bruker
21-09-2002, 16:51
Ja, sjansen for en SA er stor hvis man ammer. Jeg kjenner flere som har mistet både 1 og 2 ganger mens de ammet.

Ammer du mye da?

Amming gjør jo som Nuta sier, at livmorentrekker seg sammen, og det er ikke så bra så tidlig i svangerskapet.

Skal prøve å finne ut mer for deg senere i dag.

:klem:

Blåveis
21-09-2002, 18:48
Takk for raske svar!

Ble skremt av informasjonen dere kommer med, så jeg har bestemt med for å stoppe all amming med øyeblikkelig virkning. Er ikke villig til å ta sjansen, frøet i magen er alt for dyrebart....
Ammer ikke mye, men litt kos morgen og kveld har det blitt + litt ekstra de siste dagene pga. sykt barn... Holder på å trappe ned ammingen, har lenge vært innstilt på det, men nå blir det litt mere bråstopp en jeg hadde regnet med. Er nok ei lita ei som blir skuffa... :( Takk for opplysningene, dette var HELT nytt for meg. Har ikke så mye som tenkt i de baner engang....

HIlsen Blåveis og Stjerneskuddet - som har mått klort seg ekstra fast...

Happy
21-09-2002, 21:54
Vi ammer fremdeles og jeg vet om flere i mai-klubben som gjør det. Det er jo en viss risiko forbundet med det, men det er jo noe hver enkelt må ta opp til vurdering. Jeg kommer til å amme Martin så lenge jeg har melk, men ikke lenger enn til en måneds tid før termin. Holder på å miste melken nå, antagelig fordi det vokser en liten i magen...

Lykke til med ammestoppen! :klem:

Tidl. bruker
22-09-2002, 12:22
Jeg vet ikke noe om dette, men kan du ikke ringe en jordmor? Det er jo litt trist å slutte å amme før man hadde tenkt. Siden det er flere som ammer enda hadde det jo vært greit å vite om du MÅ slutte eller om du bør slutte.

Lykke til uansett. Jeg beundrer dere som får barn så tett.