Vis full versjon : Liten baby!
Nå har jeg vært på ultralyd på Rikshospitalet.. Legene er veldige usikre på terminen min!
Fastlegen min som også er gynekolog har sagt den 18. hele tiden. På ultralyden i uke 18 fikk jeg termin til den 24.,men jordmor sa at den antageligvis var noe før fordi ul-terminene ofte var litt sene. Jeg tok selv en positiv gravid-test 1.desember! og mensen terminen min var 20.juli (har uregelmessig mens)
Nå er jeg helt forvirret, fordi legen jeg var hos i dag ble bekymret over at baby var så liten! Da jeg spurte om den var unormalt liten svarte han bare:" Det blir ikke noen stor baby på deg uansett, den ligger helt nederst på kurven."
Er det noen av dere som har liten baby? Eller ligger nederst på kurven?
Også tok de ctg av baby... Er det noen som vet hvorfor de tar det? Jeg ble så paff da jeg var der inne at jeg nesten ikke fikk spurt om noen ting!
Skal tilbake på RH den 20.. Og i morgen har jeg fått time hos fastlegen min!
:findag: Klem Hege T-6(jeg bruker den vanlige terminen min jeg:))
Takk for klemmen!
Jeg har fått summet meg litt nå etter undersøkelsen.
Har jo blitt godt fulgt opp tross alt:)
Har tenkt på det at barnet denne gangen er mindre, har sikkert også noe å gjøre med at det er to forskjellige fedre inne i bildet!
Datteren min veide 4kg da hun ble født, og faren hennes er ganske mye større enn han jeg er sammen med nå!
Fikk ikke sagt det til legen(hvorfor er det sånn at alt man lurer på eller vil ha fram blir borte når man sitter hos legen) Får kansje begynne å skrive opp ting:uff:
Takker ihvertfall for svar! Og det er godt å se at det er noen her inne med bena fortsatt plantet på jorda:klapp:
Masse klemmer tilbake fra Hege:klem:
Nora i magen
14-08-2002, 02:06
Hei på deg Hege!
Er i uke 38 selv,og har vært på sykehuset hver uke den siste tiden fordi babyen min er "liten". Det vil si 11% under gjennomsnittet på 3400/3700 gr ved fødsel,så ikke noe dramatikk med andre ord...men uansett blir man jo bekymret,legen min er mest ..virker som om hun må ha noen flere å sammenligne sf målene med,men jeg er lei av å bekymre meg unødig med at babyen vokser for lite osv. Ble selv født 2 mnd for tidlig,og mannen var ikke så stor han heller (3400) så det er vel grunnen til at hun er litt liten...men det er jo godt å få vite at alt er greit,noe jeg håper er tilfelle for deg også! Jeg krysser fingrene for deg...lykke til!!!
Hilsen Karin med en "liten" Nora i magen;) ;)
Jeg har også vært på ekstra ultralyd (uke 32) pga at SF-kurven flatet ut, og jordmor ville få sjekket at babyen vokste normalt. Alt var helt fint. De tok også CTG/sparketest samtidig - for å sjekke at hjerterytmen er fin og varierer som den skal. Det tror jeg bare er en rutinegreie når man kommer inn sånn, for å ha noe å se på i tillegg til ultralyden.
Jeg har vært hos to forskjellige jordmødre pluss legen min nå i sommer, og målene på kurven hopper litt opp og ned - av og til på rødstreken, av og til over og av og til under kurven (har hele tiden vært innenfor det grønne feltet da). :gal2:
De sier til meg også at det blir nok ingen stor baby - men den skal jo ut også, så så lenge den har det fint inni der og vokser, så bekymrer jeg meg ikke. Kjenner mye liv, og tror det er et godt tegn! Bortsett fra de siste par dagene har den blitt litt roligere... og da blir man jo bekymret med en gang, men samtidig står det jo i bøkene at de ofte roer seg litt på slutten når det blir trangt!
Tror du skal ta det med størrelsen med ro så lenge babyen din vokser og du har fått bekreftet på ultralyd og ctg at alt er fint. Det er visst ikke så lett å kjenne utenpå magen hvor stor babyen er, og SF-målet blir bare et ca-mål i den sammenhengen, jf. svar over her.
Lykke til med den lille søte i magen!:kidoki:
Hilsen skrivesjuke Pius (12 dager til termin - yess, snart i mål!!)
Fint å se at det er flere som går med små babyer i magen...:)
Egentlig er jeg vel bare glad til for at den ikke er så veldig stor! (Hadde total reptur forrige gang:( )
Men det som var litt skremmende var at legen var bekymret... Men når jeg tenker på det nå, så var han kansje bare "en sur lege"!
Skal til fastlegen min i dag, og høre hva han sier, han har hatt ferie i åtte uker så det er lenge siden jeg har vært der!
takker for all støtte!:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.