PDA

Vis full versjon : Hva ville dere ha gjort hvis/har katt

Tidl. bruker
13-08-2003, 08:57
Til lørdag skal jeg ut fra morgenen (på jobb),men rett etter jobben har jeg en avtale sammen med venninna mi. Vet ikke hvor lange jeg blir sammen med henne.
Som dere sikkert skjønner har jeg katt, og jeg har tenkt å slippe den ut slik at den får frisk luft, men det liker ikke naboen min.
Når katten min vil inn så majuer den sikkelig høyt og samtidig går den inn til de, men de har gitt den mat fra den var kattunge og ser de katten min åpner de døren. Så får jeg skylden at katten min går inn til de de burde "skamme" seg.
Hvis jeg stenger katten min inne vil naboen :klapp: , men starkkas min lille katt. Føler ikke at katten min får nok frisk luft hvis den blir inne for jeg kan ikke sette vinduet oppe for fullt, men bare på gløtt.
Hva syns dere jeg burde gjøre:???: Skal jeg slippe ut katten min fra morgenen eller ha den inne:???:

miamara
13-08-2003, 09:05
Jeg ville sett an været jeg. Er det bra vær så slipp katten ut, og dårlig vær så ha den inne. Du kan jo evt gi naboen nøkkel og spørre om de vil slippe den inn?? Om du stoler på naboen da...
Mine katter er inne hele dager når de selv ønsker det, og det er litt væravhengig.

Lykke til!

Tiili
13-08-2003, 09:19
Se ann været ja!

Kan du ikke spørre noen om de kan slippe inn katten for deg?

Tyranna
13-08-2003, 10:05
Slipp katten ut. Naboen får heller hive den ut da......Katter er katter. De går hvor de vil, men de lever også blandt oss:)

lena
13-08-2003, 10:30
Jeg hadde akkurat samme problem der jeg bodde før: en gammel dame over vegen "tok seg av kattene mine" hvis de var ute. Jeg prøvde å snakke med henne om det, for jeg likte det ikke men hun bare beskyldte meg for å være dårlig kattemor, noe jeg ikke er!
Jeg kom frem til at jeg fikk la vær å bry meg om det. Det var hennes egen feil at kattene gikk dit siden hun gav dem mat og slapp dem inn, da fikk hun leve med det problemet.
La kattene dine være ute du, det har de best av hvis det er det de er vant til, så får naboene si det de vil.
Lena

Tidl. bruker
13-08-2003, 10:38
Jeg slipper katten min ut. Så kan heller naboen bli :sint: for jeg og andre i gaten må tåle at de sine hunder bjeffer fra morgen til kveld og om nettene hvis de ikke :sover: :sover: da:p (De sover ute nå på sommeren og på høsten. På vinteren sover de inne og da slipper vi å høre på bjeffingen:klapp:)
Hvis de har hundene sine ute fra morgen til kveld kan jeg også ha min katt ute fra morgen til kveld mener jeg da:p

Tidl. bruker
13-08-2003, 12:08
det er jo så uendelig varmt om dagen at du nesten ikke kan la den være inne nå... naboene skal du bare drite i.. det er din katt og den kommer sikkert til å kose seg mere ute enn inne.. dessuten kan du jo sette en liten skål med mat på trappen din hvis den skulle komme å være sulten??
dumme nabo.. blir provosert av sånnt.. hehe..

Tidl. bruker
13-08-2003, 12:25
Opprinnelig melding fra 1gangs-mor
det er jo så uendelig varmt om dagen at du nesten ikke kan la den være inne nå... naboene skal du bare drite i.. det er din katt og den kommer sikkert til å kose seg mere ute enn inne.. dessuten kan du jo sette en liten skål med mat på trappen din hvis den skulle komme å være sulten??
dumme nabo.. blir provosert av sånnt.. hehe..

Takk 1gangs-mor at du minnet meg på vann og matskålen.
Hvor hadde jeg tankene mine hen:bonk:

Iset
13-08-2003, 12:26
skal du være lenge hos venninnen din? komemr jo an på hvordan katten er og da. jeg er så hønemor at jeg ikke takler å ha kattene ute, vekren når jeg er ute selv eller om natten. klarer ikke å slappe av hehe. kattene går ut når jeg er hjemme, da er terassedøren oppe:)

jeg har lyst på katteluke!!!!!!! men vi får ikke lov å installere det her i huset, vi leier bare:(

Iset 25+5

Moniq
13-08-2003, 13:18
Jeg blir så provosert av folk som mater andres katter, de flytter jo så fort. Kjenner foresten igjen roblemet ditt. Når vi fikk hunden våres, en rottweiler så drev naboen og ropte på valpen hele tiden, jeg prøvde og be de slutte, men den gang ei, men nå har hunden blitt stor, og når ho hører stemmene demmes så kommer hun for og få kos, da skal de skyte bikja og det ene og det andre for att hun går til dem. Heldigvis etter masse jobb har jeg fått det av henne, men det er helt og holdent demmes egen skyld:sint:

Tidl. bruker
13-08-2003, 13:39
Opprinnelig melding fra Moniq
Jeg blir så provosert av folk som mater andres katter, de flytter jo så fort. Kjenner foresten igjen roblemet ditt. Når vi fikk hunden våres, en rottweiler så drev naboen og ropte på valpen hele tiden, jeg prøvde og be de slutte, men den gang ei, men nå har hunden blitt stor, og når ho hører stemmene demmes så kommer hun for og få kos, da skal de skyte bikja og det ene og det andre for att hun går til dem. Heldigvis etter masse jobb har jeg fått det av henne, men det er helt og holdent demmes egen skyld:sint:

Rottweiler er kjempeskjønnet, og de er ikke farlig selv om noen mener det.
Men det er selvfølgelig lov til å være redd for Rottweiler og andre hunder.

Fikk nettopp melding av hybeleieren, han skrev at han kom hjem til helgen og jeg skrev tilbake om de var hjemme på lørdag, og det var de.
Så nå skulle han eller kona slippe katten min ut eller inn.
Tar jeg ikke feil slipper de nok katten min inn til de, men de klager ikke så da gjør det ikke noe:uff:

Løvinne
13-08-2003, 14:25
Bra det ordnet seg denne gangen da:D

Sliter skikkelig selv, med en dame som bor i en av blokkene i nærheten av meg. Hun gir katten min mat hele tiden. Jeg har prøvd å forklare at hun ikke må gi han mat da han blir syk av det (han går på spesial for) men jeg oppdager gang på gang at han har fått mat av henne.

Skjønner ikke folk at vi vil gi kattene våre mat selv?? Han er jo ikke akkurat mager heller for å si det sånn.

Det skal sies at hun ikke er helt riktig god heller. En natt ringte hun på i 2-tiden og sa at katten vår ville inn. Det var en fin og varm sommernatt og han hadde godt av å være ute å luske på mus osv. Da fikk hun høre det så øra flagra skal jeg si dere...
Vet hun er en natterangler, så da jeg stod opp for å dra på jobb, ringte jeg på dørklokka hennes helt til hun måtte stå opp å svare. Dumme kjerring.. men jeg fikk min hevn :p

Tidl. bruker
13-08-2003, 15:45
Opprinnelig melding fra Løvinne
Bra det ordnet seg denne gangen da:D

Sliter skikkelig selv, med en dame som bor i en av blokkene i nærheten av meg. Hun gir katten min mat hele tiden. Jeg har prøvd å forklare at hun ikke må gi han mat da han blir syk av det (han går på spesial for) men jeg oppdager gang på gang at han har fått mat av henne.

Skjønner ikke folk at vi vil gi kattene våre mat selv?? Han er jo ikke akkurat mager heller for å si det sånn.

Det skal sies at hun ikke er helt riktig god heller. En natt ringte hun på i 2-tiden og sa at katten vår ville inn. Det var en fin og varm sommernatt og han hadde godt av å være ute å luske på mus osv. Da fikk hun høre det så øra flagra skal jeg si dere...
Vet hun er en natterangler, så da jeg stod opp for å dra på jobb, ringte jeg på dørklokka hennes helt til hun måtte stå opp å svare. Dumme kjerring.. men jeg fikk min hevn :p

For en nabo du har, Løvinne.
Hun må være helt:bonk: :p

pondus
13-08-2003, 16:20
Vil bare si til alle dere som har katt og muligheten til å anskaffe katteluke- GJØR DET!! Det er så deilig. Vi har to nydelige nøster som går ut og inn som de selv vil. Vi kan reise vekk en helg uten at det gjør noe, bare få noen til å ta en tur innom om dagen og sørge for mat og kos...livet vårt har blitt helt annerledes, ikke noe opp om nettene for å slippe inn/ut puser ol. deilig!
Og andre katter kommer ikke inn som noen tror, vi måtte lære våre puser hvordan luka fungerer, det var ikke noe morro de første gangene, måtte lokke de.

Iset
13-08-2003, 17:42
ja jeg har alltid hatt lyst på det, men vi får ikke lov siden vi leier:( men vi skal kjøpe eget hus neste år, og da SKAL vi ha!!!!! må det, siden jeg ofte blit sittende til 3-4 på natten for å vente på at kattene skal komme inn..:bonk: