PDA

Vis full versjon : tilbake til jobb

linda3
21-09-2002, 20:25
Hei!
Nå er jeg tilbake på jobb etter å ha vært sykmeldt i 4 mnd.
Må innrømme at det ble tøffere enn jeg trodde,for jeg har sittet rolig nesten hele svangerskapet. Tror egentlig ikke at jeg holderut så veldig lenge.

Ellers så har jeg klart å dra på meg en skikkelig forkjølelse og har mista stemmen min:leiseg:

Hvor lenge har dere tenkt å holde dere i jobben???

Margreth
22-09-2002, 13:13
Hei linda!

Jeg var 100% sykemeldt fra slutten av mai til begynnelsen av juni og hadde så 3 uker ferie før jeg var tilbake for fullt på jobb. Da var det meget hektisk og masse og gjøre, så jeg måtte strekke meg ekstra følte jeg....

Etter ca 4 uker var det stopp for min del og siden slutten av august har jeg vært 50% sykemeldt og jeg lurer faktiskt på å utvide sykemeldingen til 60% ved neste legebesøk. Jeg har en veldig grei lege. :)

Så jeg skjønner det i alle fall veldig godt - pass på deg selv og lille nurk! :) Det er viktigst nå!

Klem (termin 9. januar 2003)

Margreth
22-09-2002, 13:14
Hei igjen Linda.

Så en feil i innlegget mitt. Jeg var selvfølgelig 100% sykemeldt til begynnelsen av juli!

Ramgad
22-09-2002, 13:52
Jeg merker at det er slitsomt på jobben, men sånn har det alltid vært. Er lærer, og tiden rundt høstferien går med til planlegging av foreldremøte og foreldrekonferanser.

Etter at alle møtene er overstått, skal jeg plukke opp bitene etter meg selv og se om alle er der. Om ikke, satser jeg på litt sykemelding for å lete etter biter og lime sammen så godt jeg kan.

Er det bedre med prosentvis sykemelding enn en hel uke utenfor jobben? Jeg ville tatt en uke og ferdig med det, jeg. Men så går det ikke så lett å trappe ned i læreryrket heller... Enten trenger man vikar eller så trenger man det ikke. Om det ikke blir en eller flere dager i uka, da. Hmmm... gruble gruble

Men planen min er å holde ut til desember. Da tar jeg sykemelding fram til permisjonsperioden starter. Man kan ikke trappe ned i desember, så jeg er heller føre var. Dessuten gir det litt ekstra pågangsmot å flytte målet litt nærmere. Jeg tror nok jeg skal holde ut til da - uten mange sykedager.

Tenker på dere som sliter mer enn meg. Ta vare på dere selv - det er BABYEN som teller nå!

Tidl. bruker
24-09-2002, 04:38
men tror ikke jeg holder ut til permisjonen starter. Jeg merker allerede nå at det begynner å bli slitsomt på jobben og i tillegg så har jeg smerter i bekkenet og ryggen/halebeinet (skal forsåvidt ta opp dette med jordmor neste uke). :( Jeg jobber i en stor blomsterbutikk og står og går hele dagen og det er ganske bra trøkk i den, særlig mot helga. Jeg vet jo hvor jævlig (unnskyld uttrykket) det blir å jobbe der før jul. Mas, mas, mas med lange køer og ørten containere med varer som skal ryddes ut hver dag de siste ukene før jul. :gal2: Regna egentlig med å gå helt fram til permisjon, men har innsett nå som magen skrider frem at dette kanskje er litt vel optimistisk.

Shannon 22+2 :mervink:

annel
24-09-2002, 12:51
.. men må holde ut med full innsats i noen dager til til sjefen min har bestemt seg for om han gidder å forlenge vikariatet mitt til jul.. Hvis ikke han gjør det, begynner jeg permisjonen allerede 31.oktober, -får neppe noen jobb for bare to måneder med diger mage.. Men hvis jeg får det forlenget til jul (dvs. til permisjonen 13.desember), satser jeg på å jobbe så lenge jeg orker. Men kommer til å ta det så rolig som jeg kan mens jeg er her, -ingen som takker oss hvis vi sliter oss ut, i hvertfall ikke på jobben min..