Vis full versjon : Noen her som har prøvd TNS?
Jeg lurer på om dette er noe for meg denne gangen. Det høres greit ut og jeg kunne tenkt meg det.
Men vil gjerne høre litt om det hvis det er noen som har brukt den:)
Filifjonk
14-08-2003, 10:02
TNS eller elektronisk nervestimulering.. Bruker det mot bekkenløsningssmerter.. Kunne også tenke meg å bruke det under fødselen fordi det er uten bivirkninger og for min del virker effektivt på det aktuelle smerteområdet. Men.. problemet er at det ikke tilbys så mange steder. Så skal du ha det under fødselen må du ha ordnet utstyr selv og må bruke det på eget ansvar.
Du kan avtale lån om utstyr gjennom en fysioterapaut.. men ikke alle sier seg villig til å låne ut utstyr. Så det er baksiden ved det..
De tilbyr det på Kvinneklinikken på Haukeland der jeg skal. Leste det på hjemmesiden deres.
Men jeg kan vel kanskje gå opp på fødeavdelingen etter at jeg har vært på UL og bare spørre.......:???:
Filifjonk
14-08-2003, 10:37
Det kan du sikkert.. Skaff deg informasjon direkte, det er best.
Og skriv et ønskebrev hvor du påpeker at du ønsker å bruke TNS som smertelindrer.
Når du først er på føden så kan du jo be om å få prøve utstyret.. Det er ikke alle som føler nytten av TNS og ikke alle synes det er behagelig eller får ønsket effekt av det.. Så er du helt uerfaren med TNS.. så få deg en prøverunde først..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.