Vis full versjon : Penger!!!
Jeg har selv vært enslig med et barn i 1 år, og har mottatt det samme som du kommer til å få. (Fikk et fødselstipend fra lånekassen, men husker ikke helt hvor mye det var på). Må helt ærlig si at jeg har hatt det svært bra økonomisk i den tiden jeg mottok støtten. (Har truffet en ny mann og venter barn med ham nå).
Det spørs jo selvfølgelig litt på faste utgifter i mnd, for min del har jeg vært heldig for jeg har hatt ganske lave utgifter. Dvs husleie, lån og tlf/ strøm i underkant av 5000kr. I tillegg kommer jo mat, klær og bussutgifter..skolebøker......Dermed har jeg hatt det ganske greit økonomisk kan man si. Synes jeg har hatt mer enn nok å engste meg over som enslig forsørger, så at økonomien har vært bra har jo ikke akkurat skadet.
Så lenge du og barnefaren ikke er sammen lenger får du støtte fra folketrygden, men om du ikke er sammen med ham får du vel ikke noe i forbindelse med hans studielån i lånekassen.. eller?
Lykke til!
cgk
Jeg forstår heller ikke det du regner med å få (via far) fra lånekassen...???:???: :???: :???:
Hva med farsbidrag? Det har du jo i tillegg krav på. Har far ikke økonomi pr. i dag, blir dette forskuttert fra trygdeetatens innkrevningssentral, utgjør vel minimum 1020,- i mnd. om jeg ikke husker helt feil...
Henger ikke helt med her -
får du 8300 + barnetrygd x 2 + fødselspenger og forsørgerstipend fra lånekassen hver måned? Hva skattes i såfall av dette?
Beklager et mulig blondinespørsmål, men jeg kan ikke disse reglene og skjønte ikke helt spørsmålet ditt.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.