Vis full versjon : En trist nyhet og en glad nyhet......
........har sambo og jeg fått i kveld.
Den triste er at pappaen til min kjære sambo er død......:( Det skjedde helt brått i kveld. Han hadde spist middag hos onkelen til sambo og der hadde han fått noe brystsmerter. Hadde tatt noen smertestillende og lagt seg på sofaen. Sovnet og sovet ca 10 minutter før han hadde bråvåknet i kramper og blitt borte. Død........:trist!: Ingen vet helt hva han døde av ennå.
Så i morgen reiser vi opp til Gjøvik.....
Den gode nyheten er at venninden min fødte ei stor jente i dag. Vitale mål er 4200g og 54 cm !! Hun skal hete Emma og alt står bra til med mor og barn. :)
I sånne stunder tenker jeg på et ordtak som jeg har hørt for lenge siden. Er ikke akkurat kristen, men det føles på en måte riktig å si det nå....
Gud gir og Gud tar....
Sitter her med en litt rar følelse i kroppen nå.. Sambo sover. Skjønner ikke hvordan han klarer, men han trenger det, så jeg lar han være....
Kommer vel innom senere.......
Loppa & Lille Håp, 21+1.
Skjønner du blir sittende og tenke!
Det er både skånsomt og grusomt når dødsfall skjer så fort. Og når en fødsel skjer samme dagen, blir det en rar balanse i tankene... Hmm...
Godt magen ikke er så enorm at du må stå sidelengs og klemme samboeren din, da! Han trenger nok mange klemmer i dagene framover. Å miste besteforeldre har vi etterhvert måttet venne oss til tanken på, men egne foreldre... Jeg vet ikke om man noen gang er klar for den opplevelsen.
Ta vare på hverandre!
Vet ikke hva jeg skal si, derfor vil jeg bare gi dere min dypeste medfølelse...
Stor klem fra
Uff så trist dette er:leiseg: :leiseg: :leiseg:
Hva kan jeg si?
Jeg føler med dere begge to og vil så gjerne holde rundt og gi en :klem:
Kondolerer så masse med far og hils loppamannen fra meg og si at jeg tenker på dere.
I en sådan stund blir ord overflødige, Bare vær sammen i sorgen og ta vare på hverandre nå.
Tross i at det er vondt å miste noen så brtt, så er det jo kanskje på den måten vi alle ønsker å forlate denne verden?
Fort, uten sykdom og mens vi har det bra med vårt?
Dere får kjøre forsiktig oppover i dag og ta mange pauser underveis så dere ikke slites helt ut på kjøringa. Trenger nok litt krefter når dere kommer frem:uff:
Husk at jeg er der for deg hvis du har lyst til å prate vennen.
:stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar:
masse hilsner fra kariusen din.
Margreth
22-09-2002, 13:08
Kjære Loppa!
Det var en veeeldig trist nyhet på søndagsmorgen! :( Det blir jo som andre sier her mange tanker når en fødsel kommer i tillegg...
Ta godt vare på hverandre i tida som kommer - tenker på dere.
Stor trøsteklem fra
melankolibri
23-09-2002, 10:06
Dette var trist Loppa! :leiseg:
Pass på deg selv og kjæresten din, og gi ham rom til å behandle sine egne følelser i tiden som kommer, og hjelp ham å sørge.Men samtidig må du kose på lillebabyen til venninnen din.
:klem: :klem: :klem: :klem:
Tenker på dere, dettte må være vanskelig.
Det var kjempe trist å høre Loppa! Håper så inderlig at din kjære kommer seg fort igjennom dette. Har selv bodd sammen med en(min x) som mistet sin mor. Han stengte alle følelser ute (antakelig fordi moren var skap-alkoholiker) og det resulterte i et sammenbrudd senere. Få gutten din til å gråte ut, og vær der for han. Da har du gjort alt du kan :stakar:
Beste ønsker og medfølelse fra Sessa :klem:
Mo & Nurket
23-09-2002, 12:28
Det er fælt når man mister noen kjære helt uventet. Jeg tror det vanskeligste er at man aldri får tatt ordentlig farvel, får sagt alt det en ville si før det er for sent. Etterhvert klare kanskje din kjære å fortsette å prate til pappan sin selv om han er i himmelen, og det er ofte en god måte å få ut både sinne, frustrasjon, tristhet og gleder man opplever. Det at en fortsetter å dele disse tingene med han selv om han ikke er her. Men akkurat nå får du bare hjelpe han som best er ved å være der for han. Det at dere skaper et nytt liv sammen kan sikkert være en hjelp for han i sorgprosessen. Og som de andre sier - han bør gråte og få ut alle følelsene sine, det er ikke bare viktig men helt nødvendig for å komme seg videre i livet!
Ta vare på hverandre!! Så er vi alle her for deg Loppa når du trenger oss!! :stakar: :stakar:
Masse :klem: fra Mo & Nurket
bare kjempetrist :leiseg: :stakar:
og litt glad på din venninnes vegne:)
Klem fra Tilla
Det var forferdelig trist å reise opp til Gjøvik på søndagen. :(
Sambo hadde ennå ikke gråtet før vi kom, men når vi kom frem til tanta og onkelen hans brast alle hemninger. Han gråt og fikk nok ut en del følelser både der og på sykehuset hvor pappaen hans ligger. :leiseg: :leiseg:
Masse som også skal ordnes når man sitter som eneste barn og arving. Forleldrene hans ble skilt for 10 år siden og han giftet seg ikke på nytt. Dermed sitter sambo med alt ansvar. Heldigvis er spesielt ene onkelen og tanta til sambo veldig helpsomme.
Vi reiste hjem igjen sent på søndag og blir hjemme i dag. Reiser antageligvis opp igjen på trisdag kveld. Begravelsen blir på fredag. Jeg blir med så sant jeg får permisjon fra onsdag.
Sjefen til sambo var foressten et skikkelig rasshøl, for å si det mildt. Da sambo ringte i dag morges og fortalte hva som hadde skjedd, sa han som følger, " Ja, du får hvert fall fri på begravelsesdagen, men vi får se hva vi får fikset."
:eek: :eek: :eek: :eek: Går det ann ???????????? :sint:
Sambo ble helt sjokkert og fikk ikke sagt mer. Så han må reise på jobb i morgen tidlig og se hvor mye fri han får. Skjønner ikke at det er mulig å være en sånn drittsekk. Ikke spurte han hva som hadde skjedd eller hvordan det gikk med sambo. Hadde jeg vært der, så hadde jeg flydd i taket! :sint: :sint: :sint:
Men sånn er ståa nå. Blir nok ikke så mye å se på nett denne uka, men takker for alle hilsninger og klemmer. :)
Loppa & Lille Håp, 21+3.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.