PDA

Vis full versjon : Hvit sjokoladekake noen?

Billa
15-08-2003, 11:18
Det er vel litt utenfor tema, men jeg prøver fordet....

Mannen min fyller 30 år i morgen og ønsker seg hvit sjokoladekake.
Har funnet oppskrift både på Freia sine sider, og på den nye hvite kokesjokoladen (er vel den samme tenker jeg...).

Men har noen av dere bakt den, eller smakt på den?

Den ser og høres veldig god ut ifra oppskriften, men orker ikke bake en kake som jeg ikke vet er god:D

Sweet Candy
15-08-2003, 11:50
Jeg Skulle lage den kaken en gang, men var så dum å lage glasuren mens kaken fortsatt var varm, så derfor kunne jeg ikke legge den på. Tenkte at jeg bare kunne la den stå så lenge (som det vanligvis går ann å gjøre med andre glasurer), men den stivna helt. Var umulig å få på kaken!!!

Kaken er sikkert kjempegod, men husk å legge på glasuren med en gang :lol: :lol: :lol:

anneR
15-08-2003, 13:26
- Det burde vel gå an å smelte glasuren igjen, i vannbad? Det bruker i alle fall fungere for meg, når hjernen ikke er helt med... :blush:

Sweet Candy
15-08-2003, 13:42
Det kan jo hende det, prøvde ikke på det jeg!

Ceni
15-08-2003, 15:04
kunne jeg fått oppskriften av deg? vil også lage sjokoladekake....

Nooria
15-08-2003, 15:10
Ja den fikk jeg også lyst til å lage :D Håper noen kan legge inn oppskriften.

Billa
15-08-2003, 15:15
Tusen takk for svar!

Ja jeg får vel gå igang med kaken jeg da!!

Oppskriften finner dere her: kveldens dronning (http://www.kraftfoodsnordic.com/brands/recipes/dbaFile1834.html)

Lykke til alle sammen!

Eivissa
15-08-2003, 17:15
Jeg har laget hvit sjokoladekake mange ganger, men jeg har brukt vanlig oppskrift jeg.
Har bare bytta ut brun sjokolade med hvit.

Like godt det.

Carrie
15-08-2003, 19:19
Ei på jobben min hadde prøvd den oppskriften til hvit Dronningsjokolade som sto reklamert i ukeblader for en tid tilbake. Hun synes den var god, men den var ikke noe ekstra. Jeg har aldri fått rotet meg til å prøve selv, men har hatt det i tankene lenge. Den ser jo så deilig ut :)

Nooria
15-08-2003, 21:31
Yammee - nå har jeg laget den. Den står ferdig pyntet for å stivne :D

Gleder meg til å smake (det er første gang på lenge at jeg bare lager en kake fordi jeg fikk så lyst på).