PDA

Vis full versjon : Har dere fortalt det til familie og venner enda?

Lea
22-09-2002, 12:59
Hei alle sammen!

Har dere fortalt det til familie og venner enda?
Hvordan fortalte dere det?

Vi var hos mamman (med samboer) til kjæresten min i går og hadde med oss en kjempefin blomst med et koselig kort.
På kortet var det bilde av en engel som drømte, og over den hadde vi kun skrevet datoen for antatt termin.
Det tok vel en del minutter før det gikk opp for henne hva det kunne bety. "Er du gravid???".
Vi kommer til å leve lenge på det rare utrykket hun fikk.
Hun har ventet lenge på å bli bestemor, og ble kjemperørt!
Samboeren hennes som ikke har noen barn fra før ble også henrykt da vi sa at de blir farmor og bestefar.

I kveld skal vi til mine foreldre, og vi har lagt samme taktikk i kveld. En nydelig blomst med det samme kortet. Jeg gleder meg helt villt!! :bonk:
Og til uka er det vennene mine som står for tur.

Dette er moro!!!

Klem Lea

Tidl. bruker
22-09-2002, 14:15
Mine foreldre og søsken vet det, og Rambo-mannens foreldre og søsken. Jeg har fortalt det på jobben, og til en god venninne. Regner med at det sprer seg for jeg har ikke gitt noen munnkurv, men det er kanskje ikke sånn folk forteller heller?

Uansett synes jeg at det er deilig at de jeg omgås daglig vet det. Jeg kan være sliten, slapp og kvalm uten å måtte finne på unnskyldninger.

Det var en veldig morsom måte å fortelle det på. Lykke til med videre spredning av gledesbudskapet.

Bølgen
22-09-2002, 15:26
Jeg gleder meg veldig til å fortelle den gode nyhete til den vordene bestemor (min mor). Hun er glad i å strikke, så jeg har tenkt til å kjøpe garn og oppskrift på et babyplagg, pakke det inn å gi som gave. På jobben vil jeg vente lengst mulig, selv om jeg tror de har sine mistanker allerede ("riktig alder", nygift, har sagt at jeg vil ha barn etc.).

solmaa
22-09-2002, 16:19
Når vi fortalte det til svigermor, og "svigermormor" kjøpte vi en flott blomsterbukett. Vi hadde tenkt å kjøpe et lite kort, men de hadde ikke, så det ble en lapp istedet... På lappen skrev vi:

" Til Farmor og Oldemor.
Gleder meg til å treffe dere om en 8 måneders tid!
Hilsen Nurket"

(Det var en stolt "snart storebror" :storeb: på seks år som overleverte buketten)
Svigermor leste lappen om og om igjen, før hun endelig utbrøt "Nei! Er det sant? Skal dere ha baby!?" Utrykket i ansiktet hennes var ubetalelig!
Siden hun har ventet og ventet på barnebarn, og dette blir hennes største så var gleden STOR!!

Solmaa (7+3)

nero
22-09-2002, 16:31
:) Hei og god søndag!

Vi har ikke fortalt det til noen enda. Med unntak av sjefen min. Det toppet seg med ting å gjøre og sure mennesker - da begynte jeg å grine og sier mellom tårer og sinte fraser......." og jeg er gravid igjen" og tuter videre!!!
Skal fortelle familie og venner det når vi har nådd uke 12, da er faren for spontan abort så og si borte. Dessuten er det jo litt koselig å bære på en hemmelighet i noen uker til :elsker2:
Men jeg er sprekkeferdig og kjempestolt, skulle ikke forundre meg om jeg greier å forsnakke meg:latter:

Klem til dere alle fra nero:klem:

Nuta
22-09-2002, 16:38
Jeg har fortalt det til alle jeg:D
Er håpløs på og holde på sånt:uff:

Men jeg synes det så koselig at alle spør hvordan det gå med meg, når jeg skal ha og andre gravid spørsmål:)

Tidligere bruker
23-09-2002, 00:51
Heisann.

Jeg har kun fortalt det til 3 venninner. Det viste seg da at en av de også var gravid. Med termin 10 dager før meg:)

Forteller det til mine andre barn når jeg passerer 12 ukers grensa. Kanskje litt lengre. Vil jo ikke gjøre de utålmodige, ventetiden blir jo lang nok for de alikevel.

Til foreldre og søsken, så vet jeg ikke når de får vite. Er litt spent på deres reaksjon skjønner dere. Dette blir jo vårt 5. barn, så da er det litt rart. De syns at 4 holder i massevis, men vi er jo glad i barn, og da vil vi ha nr 5 og:)

Så foreldre må få merke det selv tror jeg, når magen kommer. De kommer til å få sjokk. :eek:
Litt vanskelig å bortforklare kvalmen min men, prøver og holde meg på matta når jeg har besøk av de. Holdt på å sprekke i dag. Men klarte å holde meg alikevel.

DL 7+0

Nøtteliten
23-09-2002, 12:41
Vi prøver å holde det hemlig en liten stund ennå - men både pupper og mage kan finne på å avsløre oss for de mest observante....
Skal til Helsestasjon 8.oktober - og reiser helga etter hjem til foreldre og svigerforeldre - er da 11+5 den fredagen så da er det "trygt" å fortelle det synes vi!
Tenkte vi skulle ta foreldre og søsken først, så besteforeldre og så venner og jobb...har lyst til å fortelle det på en spennede måte - men vet ikk eom jeg klarer det gitt! Tenkte litt på å vise fram bilde fra UL sammen med andre bilder så de bare "oppdager det" men innbiller meg at det bare er mora mi som tar det, mens de andre blar videre og tror det er et misslykka sort/hvitt bilde....

Morsom ide med blomster og kort da!

Tar imot andre gode tipd også jeg - tross alt et par tre uker til å planlegge det på!

Klem Nøtteliten

Isabell@
23-09-2002, 13:22
De kommende besteforeldre, tanter og onkler vet det + de nærmeste kollegaene på jobb ( jeg er såpass dårlig at det er umulig å skjule, dessuten har puppene vokst i gigafart, heller ikke lett å skjule!!).

Vi venter med venner og annen familie til jeg har vært på ultralyd i uke 10. Gleder meg vilt til å fortelle venninner om det lille mirakelet som bor i magen min!!

akr
23-09-2002, 13:51
Jeg har fortalt det til noen av mine nærmeste venninner, og så klarte ikke samboern' å la være å si det til storeøstera si. Ellers er den så langt en hemmelighet.

Da jeg syklet til jobben i deg morges bestemte jeg meg for hvordan jeg skal fortelle det til mamma når hun kommer på besøk om et par uker. Da er jeg nesten ti uker på vei så da tror jeg ikke jeg klarer å holde på hemmeligheten lenger. Jeg har tenkt å gå i en garnbutikk og kjøpe en strikkeoppskrift og garn i kjønnsnøytral modell og fagre. Jeg skal pakke det hele inn og henge på et kort der det skal stå: "Håper vi får den tilbake i ferdig stand til våren!". Da tenker jeg ikke det tar lang tid før pappa vet heller jeg!

Klem fra lille meg!

6 + 6 og veeeldig kvalm....

Cecilie
24-09-2002, 14:38
tror ikke det går. Jeg er så dårlig nå. Også bor vi i kårbolig på garden til mamma og pappa. Ikke lett å unnskylde seg med at man er sliten hele tiden når jeg ikke gjør noe...

Så jeg tror vi skal prøve å si det til mamma og pappa denne uka. Men spør ikke hvordan. Til fredag begynner jeg på uke 9, kanskje det går an å gi et kort og evt blomster med en hilsen som om 7 måneder og 3 uker kommer det et søskenbarn til Benjamin... eller noe sånt. Gruer meg faktisk til å si det til mamma...

Cecilie 8+4

Nuggett
24-09-2002, 14:46
Har ikke tent å fortelle det til famile før etter 12 uker (pga 2 tidligere SA'er har jeg ikke behov for å fortelle dette).
Men mine nærmeste venner kommer til å få vite det om 2-3 uker tenker jeg (de vet jo at vi har prøvd siden februar).

Har mest lyst til å fortelle det til foreldrene mine i jula - tror ikke det blir noe problem å vente så lenge.

Skal også prøve å vente til etter jul med å fortelle det på jobben (vil vente så lenge som mulig pga at sjefen er et kynisk monster og jeg VET hun ikke vil sette pris på at jeg har blitt gravid)

Klem Nuggett 4+4

Marie78
25-09-2002, 12:04
Og jeg er en av vennene til Lea som fikk vite det i går!! Og nå gråter jeg litt igjen.. :gladtrist: Jeg er så glad på dine vegne, vennen! Selv om jeg er litt sur for at du lurte meg da.. ;)

Glad i deg, vennen!

:klem: