PDA

Vis full versjon : litt spørsmål om kynnere..

Tidl. bruker
15-08-2003, 14:12
jeg ser mange av dere skriver: "i går hadde jeg kynnere med 5 min mellomrom.." og her kommer mine spørsmål ang. det:

jeg har endel kynnere nå som det nærmer seg termin og sånn.. men jeg tenkte på en ting.. når jeg får kynnere og den første begynner, så tenker jeg: åh der kommer en kynner.., også er den over... også hvis det fortsetter så er den som det er EN konstant kynner som varer og varer.. jeg kan liksom ikke sitte og ta tiden eller noe, for jeg kjenner ikke når de begynner eller slutter.. bare når den første begynner.. om dere skjønner.. (klarer ikke helt å beskrive dette så bra..) men det jeg lurer på er, tenk om dette skjer når veene begynner.. hvordan vil jeg da klare å vite hvor lang tid det er mellom de.. eller kommer veene til å være KLART annerledes?? selv om det er helt i begynnelsen???

noen som forsto dette?? hehe.. forstår om dere ikke skjønner bæret da.. :blush: hehe..

Hedda
15-08-2003, 14:28
Jeg har ikke opplevd det selv, ettersom dette er mitt første barn, men jeg har hørt at du garantert vet når de ordentlige veene begynner. Det er lett å ta feil av kynnere og veer først, men når veene begynner, skjønner du altså at det er noe helt annet. Og da er det sikkert enklere å ta tiden og sånn, når du merker at de begynner å bli regelmessige.

helleksm
17-08-2003, 13:41
En jordmor har sagt til meg at kynnere kan vare helt opp til 10-15 min. Mens veene bare varer noen sekunder... Jo nærmere fødselen du kommer, jo lenger varer veene, men de er ikke lengere enn 1-1 1/2 min. da heller.

Tidligere bruker
17-08-2003, 14:38
Må bare svare her jeg. Fødte for ni mnd siden og husker at jeg lurte på det samme...

Veer er vonde
kynnere er ikke vonde

så når du har vondt er det veer ;)

Filifjonk
17-08-2003, 15:56
Kikk innom denne linken (http://barnemix.no/Svangerskap/index.php) Der finner du svar om kynnere..

og en masse annet også..