PDA

Vis full versjon : Trenger litt hjelp jeg..

Hannelille
15-08-2003, 15:57
Jeg hadde en SA i mai, og fikk igjen mensen etter 7 uker, dvs 5 juli. Ventet da mens igjen 01 08. Men fikk den ikke.. så torsdag 07.08 testet jeg, og fikk et svakt kryss.. Men samme dag begynte jeg å spotte brunt, og på lørdagen begynte jeg å blø med menssmerter.. Var da helt sikker på at jeg hadde en SA til :leiseg:
Blødde bare til mandag, så jeg syntes det var litt vel kort.. Tok en test igår for å sjekke at det ikke var noe kryss der lenger, men det var et KJEMP strekt kryss som kom frem etter bare 20 sek...

Så nå skjønner jeg ingenting.. dessuten har jeg begynt å spotte litt igjen, men det er heller lite.. Er det noen med samme erfaring? Jeg snakket med legen, og det var så mange teorier på hva som kunne ha skjedd..Jeg kunne være gravid, og jeg kunne ha mistet, og det kunne henge igjen blod.. HJELP!! Også fikk jeg ikke legetime før om 2 uker!!!

Kim Elise
15-08-2003, 21:21
HEI du...

Uff, det höres ikke göy ut.....
Hadde jeg värt deg så hadde jeg prövd og holdt meg mest mulig iro...hört at dt er lurt hvis man har antydning på blödninger.

Ta og ring en tlf til jordmortjenesten din i bydel:D
De vet en del mere en hva en vanlig allmen lege gjör..

Uasett lykke til og håper at alt går bra :findag:

Hannelille
16-08-2003, 03:29
Jeg skal ta en telefon til neste uke tenker jeg..

Men det er så greit å spørre her først, for da får man lixom andres erfaringer også :kidoki:

Tusen hjertelig..

:findag:

Loop
16-08-2003, 09:56
Heisann. Det er umulig å si om du har hatt en ny SA eller ikke ut fra innlegget ditt. Graviditetstesten vil alltid teste positivt etter en SA fordi det tar tid før gravidhormonet CSG går ut av kroppen. Det legen din kan gjøre er å måle CSG i en blodprøve. Ny prøve gjentas etter ca 3 dager, er du gravid har antallet hormoner doblet seg, har du mistet, vil det synke. Sjappeste måte er å se på UL, men mange får avslag på dette, fordi det er så tidlig i svangerskapet at de uansett ikke kan hjelpe hvis noe går galt. Siden du har mistet før, kan det hende at du blir tatt hensyn til. Ta kontakt med legen din mandag og be h€n bestille time for deg. Det er ikke sikkert du har hatt SA, men uansett er det grusomt å gå slik å ikke vite. Har selv mistet to ganger, og det preger selvfølgelig tryghetsfølelsen neste svangerskap. Inntill du vet, ta det med ro og ligg mest mulig. Krysser fingrene for deg.

Iset
16-08-2003, 18:35
hmm heter ikke graviditetshormonet HCG?

effie
16-08-2003, 19:55
Jo, det heter HCG....var nok bare en liten miss av Loop;)

Om du ikke får UL, så bør du nesten kreve å få tatt en blodprøve for å se på HcG-nivået ditt med 2 eller 3 dagers mellomrom. Synker nivået er det garantert en SA. Øker nivået så kan du jo prise deg lykkelig over det!

Jeg hadde ikke klart å vente i 2 uker, og dessuten er det jo ikke legen som tar blodprøvene, så ring og spør igjen!
Lykke til!!!