PDA

Vis full versjon : KJønnsvorter

Unregistered
22-09-2002, 15:24
Noen som har erfaring med kjønnsvorter? Vet ikke om det er det jeg har. Men kan ligne på noe sånt. Er det slik at de medfører kløe?Utflod?Har termin snart og venter med å ta opp dette til etter fødselen.
Har hatt problemer med svie og kløe i underlivet i 2 år nå-uten at det er funnet noen klar årsak. Blir sprø av dette....Har vært til mange undersøkelser altså!
Men lurte i allfall på om det er noen som har eller har hatt kjønnsvorter her inne osm kan fortelle om det?

Tifa
23-09-2002, 15:10
Jada, har hatt det, jeg.

Og i mitt tilfelle klødde det. Vet ikke om det var vortene som klødde eller om det bare lettere ble soppinfeksjoner pga. dem, men kløen forsvant samtidig som vortene.

Fikk noe greier å pensle på av gynekologen, og gikk rundt og så ut som en smurf nedentil ganske lenge. (Den guffa var knall-blå!!) Eneste resultat var at nesten all huden der nede etsa bort, og det var kjempevondt!!

Så var jeg hos en lege/kirurg på sykehuset i forbindelse med en operasjon i livmoren, og han ga meg noe annet som skulle pensles på i bare tre dager. Vips! så var de borte! Uten særlige bivirkninger, og uten å se ut som en smurf. Husker ikke hva det var jeg smurte på, da, men det fungerte glimrende, og de har ikke dukket opp igjen på de tre-fire årene som har gått siden den gang.

Vet ikke om dette hjalp deg noe, da, men det er ihvertfall min erfaring, dette.

Tifa

Unregistered
03-10-2002, 13:10
Tror også jeg har fått dette... Jeg har noen blemmer nedentil, men de verken klør eller svir...
Når man forteller dette til legen, vil hun da se på det, eller får du bare en resept med det samme??? Liker ikke GU, og vil slippe det så langt jeg kan.... Jeg vet at jeg er litt pysete på dette, men jeg vegrer meg for det, og da også for å fortelle om blemmene til legen!!! Bør jeg likevel si det, de kan jo gå bort av seg selv også???

Hilsen pysa

Unregistered
03-10-2002, 14:25
UUUPPPS!! Herpes??? Var jo til GU for noen mnd. siden, skulle hun ikke ha tatt prøver på det da??

Pysa

Tifa
04-10-2002, 00:55
Tror ikke de kan sjekke for hverken herpes eller kjønnsvorter med mindre man har et utbrudd....

Kjønnsvorter er ihvertfall noe man kan ha i laaang tid uten at det bryter ut, og i likhet med herpes, så smitter det kun under utbrudd.

Det kan altså ligge latent lenge uten symptomer, og da kan man nok heller ikke teste det ved en GU utenom ved utbrudd.

NB! Gynekologen eller legen trenger ikke foreta en innvendig undersøkelse for å sjekke dette! Det holder at han/hun får se på blemmene eller vortene på utsiden. (Vet ikke om det er noen trøst, jeg, men... :uff: )

Tifa