Vis full versjon : DrBrowns tåteflasker
Kattemor
22-09-2002, 16:06
Har etter anbefaling kjøpt DrBrowns tåteflaske. Den nye, lave modellen. De skal være bra mot kolikk mm. Men nå er jeg litt forvirra, da... Igjen...:bonk: Løse smukker selges nemlig i tre typer, 1, 2 og 3, avhengig av tykkelse på væsken de skal brukes til. Jeg kjøpte flasken i tillfelle det blir tull med amming, så det blir vel Collett, da, som den skal brukes til. Hva slags grad av tykkelse er det??? Og hvis man pumper, hva slags tykkelse har morsmelk? Samme som Collett???:gal2:
Vet ikke helt, men tror jeg hadde satsa på smukken med minst hull. Morsmelka er i allefall veldig tyntflytende, vet ikke med Collett, regner med det ligger i samme gata...?
Ellers går det vel på hvor kraftig barnet suger kanskje? Er baby veldig liten og suger svakt bør man kanskje ha et litt større hull i smokken?
Må innrømme at jeg er på gyngende grunn her altså... Prøvde bare å tenke litt logisk her jeg nå...:p
Lindamor
22-09-2002, 21:50
Jeg skal kjøpe str nr 1 på smukkene til DrBrown flaskene og avent flaskene jeg har. Jeg har en del etter at jeg fikk Sandra. Jeg har alltid brukt str 1 på flaskesmukkene til barna når de er nyfødte. Renner det for fort setter de lett i halsen. Morsmelk og morsmelkerstatninger har den samme tykkelsen. Str 2 kan jeg ikke huske å ha kjøpt før ungene var en 4-5 mnd gamle. Str 3 er beregnet på velling og annen tyktflytende væske.
Hilsen Lindamor
termin 16/11
Du skal bruke 1 hull på smokken til nyfødte barn, så kan du bytte til 2 hull etter noen mnd. også 3 mnd. til sist
Lykke til:findag:
Tidl. bruker
23-09-2002, 12:41
*Sniker litt her jeg nå altså...* :p Bruker de lange flaskene til Dr. Brown med smokk nr. 1 enda. Det renner raskt nok for vesla lenge enda tror jeg. Tillegg renner like fort som morsmelk. Har tenkt å vente en god stund med smokk nr. 2, sannsynligvis til hun er 4-5 mnd ja. Vesla sluker luft likevel og setter en del vrangt, så det er greit med nr. 1.
Kattemor
24-09-2002, 00:37
Da skal jeg kjøpe nummer 1!
Det er mye å sette seg inn i, så det er godt å ha dere å spørre!!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.